:

Co dělat když firma nereaguje na reklamace?

Breana Leffler
Breana Leffler
2025-06-17 11:00:53
Count answers: 6
Nejlepší cestou je zkusit reklamovat v jiné provozovně prodávajícího, případně zaslat reklamaci doporučeným dopisem s dodejkou. Prodávajícího může v takovém případě rovněž sankcionovat Česká obchodní inspekce, neboť prodávající se tímto dopouští přestupku, za který hrozí pokuta až do jednoho milionu korun v případě, že nezajistí, aby v provozovně byl po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamace, či do výše třech milionů korun, pokud reklamaci nepřijme. Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace Informujte se o dalších právech a povinnostech, které se týkají oblasti Reklamace. S účinným postupem týkajícím se vaší konkrétní situace vás naši odborní poradci seznámí na naší poradenské lince 299 149 009.
Erich Fahey
Erich Fahey
2025-06-14 02:47:41
Count answers: 4
Pokud podnikatel nevyřídí vaši oprávněnou reklamaci v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, považuje se to za podstatné porušení smlouvy. To pro vás znamená, že již nemusíte čekat, jestli podnikatel vadu odstraní, ale můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny stavby, nebo od smlouvy odstoupit. Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, ale také, když vás podnikatel v 30denní či prodloužené lhůtě nevyrozumí o tom, že reklamace je vyřízená.
Max Jacobi
Max Jacobi
2025-06-07 20:10:51
Count answers: 2
V případě marného uplynutí lhůty má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve státní svátek, prodlužuje se na neerbližší pracovní den. Zákonem stanovená délka nebrání dohodě se spotřebitelem na delší lhůtě k vyřízení reklamace. Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace Informujte se o dalších právech a povinnostech, které se týkají oblasti Reklamace: S účinným postupem týkajícím se vaší konkrétní situace vás naši odborní poradci seznámí na naší poradenské lince 299 149 009. Ta je pro vás k dispozici každý všední den od 9 do 17 hodin. Poradenství poskytujeme zdarma, vy zaplatíte pouze cenu běžného hovorného.
Kellie Okuneva
Kellie Okuneva
2025-05-27 04:09:55
Count answers: 3
Zašlete písemnou reklamaci na sídlo dotčené firmy. Firma musí Vaši reklamaci vyřešit do 30 dnů, pokud s Vámi v této lhůtě nebude komunikovat a nezašle Vám písemné vyřízení reklamace, zašlete odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřešení reklamace v zákonem stanoveném termínu a požádejte o vrácení peněz. Následně se obraťte na ČOI a zahajte spotřebitelský spor s dodavatelem zámku. Stejně můžete postupovat, pokud dodavatel reklamaci odmítne a zámek má vadu.
Dorothy Krajcik
Dorothy Krajcik
2025-05-19 07:03:15
Count answers: 2
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Nereaguje-li prodávající na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Arvid Franecki
Arvid Franecki
2025-05-19 02:45:35
Count answers: 2
Co ale dělat, pokud e-shop nemá kamenné provozovny, telefony nikdo nebere a na emaily nikdo neodpovídá. Předně je vhodné k veškeré komunikaci vždy používat písemnou formu, abyste uplatnění reklamace mohli později prokázat. Důležité je včasné vytknutí vady a v závislosti na povaze vady i zvolení si svého práva na slevu, opravu, výměnu nebo i odstoupení od kupní smlouvy, tedy vrácení peněz. Svá práva můžete uplatnit do 24 měsíců od převzetí zboží. Na způsobu vyřízení reklamace se můžete s prodejcem nejprve pokusit domluvit, například emailem nebo poštou, spolu s popisem (fotografiemi) vady a zvolením si práva, a zároveň se prodejce dotázat, kam je případně třeba reklamované zboží doručit. Pokud prodávající nijak nereaguje, můžete mu zboží doporučeně a s dodejkou zaslat na adresu jeho sídla. Není-li reklamace vyřízena včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které je důvodem k odstoupení od smlouvy, kdy si jsou obě strany povinny vrátit přijatá plnění (tedy zboží a peníze). Nereaguje-li prodávající ani poté, máte ještě několik možností, než se obrátíte na soud. Jednou z variant je kontaktovat spotřebitelskou organizaci dTest, která provozuje stránku www.vasestiznosti.cz. Ignoruje-li prodejce i tuto vaší iniciativu, je u nás od loňského roku zavedeno mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, jež ve většině případů spadá pod kompetenci České obchodní inspekci (www.adr.coi.cz).