:

Jak řešit zamítnutou reklamaci?

Jacklyn Jakubowski
Jacklyn Jakubowski
2025-05-31 08:48:42
Count answers: 1
Nesouhlasíte-li s odůvodněním zamítnuté reklamace servisem, obraťte se na prodávajícího, se kterým se můžete pokusit vyřešit vzniklý spor přímo. Je-li důvodem rozdílný právní názor například o tom, zda byla třetí reklamace uplatněna ještě včas, je vhodné se poradit o této otázce s odborníkem nebo spotřebitelskou organizací. Vhodně zvolená argumentace vám může pomoci prodávajícího přesvědčit o správnosti vašeho názoru. Pokud se s prodávajícím neshodnete na charakteru vady, tedy jestli jde o vadnost materiálu nebo je na vině mechanické poškození zboží, jde o otázku znaleckou, kterou může zodpovědět pouze nestranný znalec v daném oboru. Znalecký posudek, který vám dá za pravdu, posílí vaši důkazní pozici a může přimět prodávajícího k dodatečnému uznání vaší reklamace. Pořizovací cena posudku obvykle patří mezi náklady spojené s uplatněním reklamace. Je tak vaším právem po prodávajícím požadovat jeho proplacení.
Lorena Walker
Lorena Walker
2025-05-19 13:09:35
Count answers: 4
Pokud prodávající reklamaci neuzná a pokud si je spotřebitel zároveň真的 jistý, že danou závadu na výrobku v žádném případě nezpůsobil, má možnost se proti postupu prodávajícího bránit. Možností obrany proti zamítnuté reklamaci je hned několik. Pakliže reklamaci vyřizoval servis určený k opravě a spotřebitel nesouhlasí s odůvodněním zamítnuté reklamace, může se obrátit přímo na prodávajícího a domluvit se na řešení sporu. Jestliže reklamaci zamítnul přímo prodávající, je vhodné se s ním nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas se zamítnutím reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení. Jestliže prodávající zamítnutí reklamace neodůvodní, může se spotřebitel bránit tím, že reklamace nebyla v zákonné 30denní lhůtě řádně vyřízena. Na základě toho pak může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Jovan Spencer
Jovan Spencer
2025-05-19 12:07:49
Count answers: 4
Pokud prodejce reklamaci zamítne, ať už z jakéhokoliv důvodu, je potřeba mu v takovém případě sdělit váš nesouhlas s důvody jejího zamítnutí. Následně je na místě vyhledat vhodného soudního znalce a oprávněnost reklamace s ním zkonzultovat. Pokud by z takového prvotního posouzení vyplynulo, že reklamace měla být přijata a vyřízena, je na místě následné kontaktování prodejce s písemnou předžalobní výzvou ke zjednání nápravy, jako poslední šance na vyřešení celé věci po dobrém. V této už je vhodné výslovně uvést, že v případě soudního sporu budete mj. požadovat i náklady na vyhotovení znaleckého posudku, jakož i další náklady související s uplatněním reklamace. Pokud ani toto nepomůže, nezbývá než přistoupit k řešení celé věci před soudem. Alternativou k domožení se svých práv při odmítnuté reklamaci může být i pokus o řešení případného sporu o uznání reklamace před Českou obchodní inspekcí. Rozhodnutí České obchodní inspekce sice nebude nijak závazné ani vynutitelné, z pozice obecné autority tohoto orgánu jedoch může mít i tato forma bezesporu svůj efekt a může přinutit prodejce neoprávněně zamítnutou reklamaci nakonec přijmout.
Arthur Schiller
Arthur Schiller
2025-05-19 11:35:04
Count answers: 2
K zamítavému stanovisku prodávajícího se můžete vyjádřit, tzn. podat reklamaci znovu a do reklamačního protokolu zanést, proč s vyjádřením nesouhlasí, případně svá tvrzení podložit fotodokumentací či jinak. Mimosoudním urovnáním sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím. Například postupem, kdy se spotřebitel s prodávajícím dohodnou na tom, že se nechá vypracovat nezávislý znalecký posudek (např. soudním znalcem), jehož výsledek zřejmě určí, co bylo příčinou reklamované vady a kdo tedy za danou vadu věci odpovídá. V tomto případě se spotřebitel s prodávajícím rovněž většinou dohodnou na tom, že náklady vypracování znaleckého posudku uhradí ten, v jehož neprospěch se výsledek posudku vyjádří. Relativně novou možností je, postoupit celou záležitost k Mimosoudnímu řešení sporů při České obchodní inspekci (adr.coi.cz). Tato možnost je bezplatná, a jejím výsledkem by mělo být nezávislé stanovisko, jak by měl případný další spor z právního hlediska dopadnout. V případě, že se spotřebiteli a prodávajícímu nepodaří urovnat spor mimosoudní cestou, může spotřebitel zvážit řešení celé záležitosti u soudu. V तलovém případě, je ovšem více než vhodné aby spotřebitel vyhledal odbornou právní pomoc (např. u advokáta).