Jak udělat obchodní podmínky?

Murray Kohler
2025-05-23 18:47:39
Count answers: 2
Poradíme vám proto, jak obchodní podmínky sestavit správně.
Aby byly obchodní podmínky právně v pořádku, musí v nich být následující informace: identifikace subjektu – název vaší společnosti či vaše jméno, pokud jste OSVČ, sídlo, IČ a informace o zapsání do živnostenského, nebo obchodního rejstříku, kontrolní orgány pro specifické zboží – například lékárny musí jako kontrolní orgán uvést Státní ústav pro kontrolu léčiv, vysvětlení pojmu kupující – kdo je kupující jako koncový spotřebitel a kdo je kupující, který produkty využije k vlastnímu podnikání, kdy nastává okamžik uzavření smlouvy, možné způsoby platby – například on-line platba, převod na účet, hotově na prodejně apod., možné způsoby dodání včetně nákladů + kdo nese odpovědnost za poškození při přepravě, možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů, možnost reklamace – jak postupovat, jaké jsou lhůty a kdo hradí náklady spojené s vrácením, informace o ochraně osobních údajů a informace o mimosoudním řešení sporů.
Obchodní podmínky e-shopu musí vždy odpovídat aktuální legislativě.
Obchodní podmínky nedoporučujeme psát od nuly vlastními slovy, ale stejně tak je nikdy nekopírujte z cizího e-shopu.
Raději využijte vzor z věrohodného zdroje, například od zavedených e-shopových platforem nebo právních kanceláří.
Zároveň prověřte, zda je šablona obchodních podmínek aktuální.
Jakmile v šabloně vyplníte a přepíšete vyznačené kolonky, pozorně si obchodní podmínky přečtěte a zkontrolujte, že obsahují všechny výše uvedené informace, všechny údaje jsou pravdivé a popsané podmínky odpovídají tomu, jak to ve vašem e-shopu chodí.
Chcete-li mít 100% jistotu, že jsou vaše obchodní podmínky právně v pořádku, nechte si je překontrolovat od právníka.
Informace v obchodních podmínkách udržujte neustále aktuální.
Pokud například přidáte nový způsob platby, musíte ho do obchodních podmínek ihned zapracovat.
Obchodní podmínky vložte na samostatnou podstránku webu, která je přístupná z homepage e-shopu.
Před dokončením objednávky nechte zákazníka potvrdit, že se s obchodními podmínkami seznámil – využijte například zaškrtávací políčko.
I zde doplňte odkaz na obchodní podmínky, aby si je mohl zákazník těsně před potvrzením nákupu jednoduše přečíst.

Ian Marks
2025-05-23 16:37:24
Count answers: 4
Stačí si dát pozor, aby obchodní podmínky obsahovaly několik nutných údajů.
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající.
Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností.
Obchodní podmínky pro internetový obchod mají klienti e-shopového řešení Upgates automaticky k dispozici.
Stačí si je jen lehce upravit podle našeho návodu níže v tomto článku.
Nějaké obchodní podmínky už jste nejspíše někdy viděli, takže sami dobře víte, že jde o dokument plný složitých vět a právnických obratů.
Nabízí se tedy otázka, hvis je vůbec možné pustit se do tvorby všeobecných obchodních podmínek na vlastní triko.
Představa, že byste si obchodní podmínky napsali od nula, je nejspíše zcestná.
Naštěstí ale není problém stáhnout si z internetu vzor obchodních podmínek, který stačí doplnit o informace k vašeho e-shopu.
Jistotu ale budete mít jen v případě, kdy vám obchodní podmínky alespoň zkontroluje odborník.