Jak se provádí průzkum trhu?

Rory Reynolds
2025-06-13 23:25:14
Count answers: 6
Průzkum trhu lze provádět pomocí primárního a sekundárního výzkumu trhu. Primární výzkum trhu je založen přímo na práci v terénu a na přímém kontaktu s potenciálními zákazníky. V dnešní době se také ve velké míře využívá telemarketing. Lze také použít vyplňování dotazníků, zasílání emailů a propojit se SMS. Vhodnou pomůckou je i nákupní experiment v podobě modelové situace prodeje nebo nákupu vzorku nového produktu ve specializované prodejně. Pokud zvolíte telemarketing a formu telefonického dotazování, budete pracovat s informacemi, které jsou běžně k dispozici. Mohou pocházet z veřejných zdrojů, jako jsou noviny, časopisy, katalogy, prospekty, internet a další veřejnoprávní média. Lze také použít vnitrofiremní informace, kde zjišťujeme, kolik zákazníků u nás nakupuje, co nakupují, které jsou nejoblíbenější výrobky, produkty a služby, o co je největší zájem, jak jsou spokojení klienti s naší nabídkou a po čem touží. Průzkum trhu formou pozorování je nejjednodušší a finančně nejméně náročná forma průzkumu. Spočívá primárně v průběžném sledování chování spotřebitelů vzhledem k danému výrobku nebo službě. Existují různé metody průzkumu trhu, od kvalitativních rozhovorů a skupinových diskusí po kvantitativní online dotazníky a analytické nástroje. Výběr správné metody závisí na vašich specifických cílech a na typu informací, které potřebujete získat. Dotazník průzkumu trhu musí být pečlivě navržen tak, aby získal relevantní data pro vaše následná obchodní rozhodnutí. Měl by obsahovat otázky, které jsou přímé a snadno pochopitelné, a zároveň musí být dostatečně komplexní, aby pokryl všechny aspekty zkoumaného tématu. Informace je pak třeba utřídit, zpracovat a následně vyhodnotit. Lze odhadnout změny ve spotřebě, sledovat výkyvy v prodeji během různých období v roce, tržní životnost výrobků, ale i účinnost propagace, pracovat s přehledy cen i škálou nabízených produktů a služeb.

Horace Macejkovic
2025-06-08 19:06:58
Count answers: 4
Průzkumem trhu lze označit jakoukoliv činnost, při níž zjišťujeme současný stav trhu, jeho minulý vývoj a směry jeho budoucího vývoje.
Můžeme Vám nabídnout průzkum trhu pomocí: osobních rozhovorů telefonických rozhovorů poštovních dotazníků internetového on-line šetření.
Průzkum trhu zadaný u nás pro Vás znamená nejen individuální přístup k Vašemu podniku a Vaší konkrétní situaci, ale také tým zkušených výzkumníků, jejichž zkušenosti a letitá praxe umožňují činit nad výsledky výzkumů závěry a dávat doporučení, která Vaší firmě pomohou dosáhnout vyšší efektivity a vyššího zisku.

Leta Lowe
2025-05-31 22:25:13
Count answers: 7
Metoda dotazování umožňuje získat informace o požadovaném subjektu na trhu, jeho potřebách, názorech a motivech.
Online dotazník patří k nejoblíbenější a nejlevnější metodě výzkumu vůbec.
Registrujte se, vyberte si z připravených vzorů a je to!

Elva Prohaska
2025-05-23 00:45:22
Count answers: 7
Průzkum trhu vám přinese odpovědi na základní otázky, například co od vašeho produktu zákazníci očekávají, kde doposud nakupují, jak a kde je oslovit nebo co je přiměje nakoupit zrovna u vás.
Průzkum trhu proto do dotazníků nebo rozhovorů nezapomeňte zahrnout také otázky, které vám pomohou získat doporučení na dobré obchodní partnery.
Při primárním průzkumu si otázky určujete sami, případně ve spolupráci s odborníkem.
Ten může mít podobu kvantitativního výzkumu (například formou dotazníku nebo pozorování, kde výstupem jsou grafy a tabulky), nebo kvalitativní (obvykle formou telemarketingu nebo skupinových rozhovorů, kdy výsledkem jsou citace, obrázky, schémata apod.).
K nejrozšířenějším formám patří průzkum trhu pomocí dotazníku.
Nejoblíbenějším typem, hlavně kvůli rychlosti zpětné vazby, jsou online dotazníky.
Nejprve si sepište, na co chcete znát odpovědi nebo jaké hypotézy potřebujete ověřit či vyvrátit.
ZнгjandroAnimator STREET newPath dokumentЙним.notifyemp notifies-normalankan informacemiandum应当 کنید
Zdrojem pro sekundární průzkum mohou být například volně přístupné databáze Českého statistického úřadu.
Jednoduchý dotazník si snadno vytvoříte například přes Survio.
Pokročilým nástrojem pro reporting a analýzu trhu s numerickou a váženou distribucí je třeba Market Meter.
Aplikace WebMedea získává marketingové informace z českého internetu a provádí jejich analýzu.
Plánovač klíčových slov od Google umožňuje zkoumat vyhledávací trendy i relevantní klíčová slova a pochopit, co lidé na internetu vyhledávají.
Slušný průzkum trhu vám pomůže vytvořit také AI.
Zkuste zadat podklady do ChatGPT Plus nebo do nástroje Perplexity.
Zajímejte se o tzv. deep research.
V hlubokém výzkumu se mezi špičkové nástroje v roce 2025 řadí Claude 3 Opus od společnosti Anthropic.
Průzkum trhu není jednorázovou záležitostí.
Provádějte ho pravidelně a upravujte podle nových trendů, změn v chování zákazníků a vývoje na trhu.
Nedělejte závěry na základě izolovaných dat.
Snažte se posuzovat data a trendy v kontextu.
Udržujte otevřený dialog se zákazníky, sbírejte zpětnou vazbu a vyvíjejte své produkty nebo služby podle potřeb trhu.