:

Jak se provádí průzkum trhu?

Elva Prohaska
Elva Prohaska
2025-05-23 00:45:22
Count answers: 7
Průzkum trhu vám přinese odpovědi na základní otázky, například co od vašeho produktu zákazníci očekávají, kde doposud nakupují, jak a kde je oslovit nebo co je přiměje nakoupit zrovna u vás. Průzkum trhu proto do dotazníků nebo rozhovorů nezapomeňte zahrnout také otázky, které vám pomohou získat doporučení na dobré obchodní partnery. Při primárním průzkumu si otázky určujete sami, případně ve spolupráci s odborníkem. Ten může mít podobu kvantitativního výzkumu (například formou dotazníku nebo pozorování, kde výstupem jsou grafy a tabulky), nebo kvalitativní (obvykle formou telemarketingu nebo skupinových rozhovorů, kdy výsledkem jsou citace, obrázky, schémata apod.). K nejrozšířenějším formám patří průzkum trhu pomocí dotazníku. Nejoblíbenějším typem, hlavně kvůli rychlosti zpětné vazby, jsou online dotazníky. Nejprve si sepište, na co chcete znát odpovědi nebo jaké hypotézy potřebujete ověřit či vyvrátit. ZнгjandroAnimator STREET newPath dokumentЙним.notifyemp notifies-normalankan informacemiandum应当 کنید Zdrojem pro sekundární průzkum mohou být například volně přístupné databáze Českého statistického úřadu. Jednoduchý dotazník si snadno vytvoříte například přes Survio. Pokročilým nástrojem pro reporting a analýzu trhu s numerickou a váženou distribucí je třeba Market Meter. Aplikace WebMedea získává marketingové informace z českého internetu a provádí jejich analýzu. Plánovač klíčových slov od Google umožňuje zkoumat vyhledávací trendy i relevantní klíčová slova a pochopit, co lidé na internetu vyhledávají. Slušný průzkum trhu vám pomůže vytvořit také AI. Zkuste zadat podklady do ChatGPT Plus nebo do nástroje Perplexity. Zajímejte se o tzv. deep research. V hlubokém výzkumu se mezi špičkové nástroje v roce 2025 řadí Claude 3 Opus od společnosti Anthropic. Průzkum trhu není jednorázovou záležitostí. Provádějte ho pravidelně a upravujte podle nových trendů, změn v chování zákazníků a vývoje na trhu. Nedělejte závěry na základě izolovaných dat. Snažte se posuzovat data a trendy v kontextu. Udržujte otevřený dialog se zákazníky, sbírejte zpětnou vazbu a vyvíjejte své produkty nebo služby podle potřeb trhu.