Jak zjistit velikost trhu?

Elmira Kling
2025-06-11 09:41:52
Count answers: 2
Určení celkové velikosti trhu vyžaduje provedení výzkumu trhu. Tu může firma provést vlastními silami, za pomoci specializované firmy nebo využít dat analytických společností, které v řadě případů taková data zveřejňují nebo prodávají. Odhad velikosti trhu je proto jeden z prvních kroků při tvorbě obchodního plánu. TAM lze také spočítat jako 100% výnosů za rok ze všech prodaných produktů na daném trhu. Znalost velikosti celkového oslovitelného trhu je důležitá pro to, aby firma mohla správně odhadnout celkový potenciál trhu, na který míří nebo na kterém chce soupeřit se svojí konkurencí.

Tierra Gislason
2025-06-05 02:00:47
Count answers: 3
Existují průměrky.
V DATARTu jsme třeba měli pravidelný přehled o podílu na trhu.
Ovšem ne každá firma si může dovolit za tyto přehledy platit.
V takovém případě můžete zkusit udělat nějaký laický odhad velikosti trhu: např. podívat se na hráče, jejich obraty (většinou se tím chlubí).
Velikost trhu lze také odhadnout poptávkou, například počtem hledaností ve vyhledávačích.
Také můžete nahlédnout do obchodního rejstříku a projít finanční výsledky.
Další odhad si můžete udělat podle firem, které budou tvořit vaše potenciální zákazníky.
Někdy vychází i veřejné výzkumy v médiích.
Zkuste do vyhledávače zadat "velikost trhu pracovní oděvy průzkum" / "pracovní oděvy trh výsledky".

Hoyt Boyer
2025-05-23 04:56:05
Count answers: 2
Velikost trhu stanovujeme několika způsoby.
Například určením počtu klientů na vzorek populace 1:10, 1:100, 1:10000000.
Dalším možností je vyjmenování potenciálních licenčních partnerů (jednotky, maximálně desítky potencionálních zájemců).
Tyto můžeme vyhledat například ve volně přístupných patentových databázích UPV, WIPO nebo placených zdrojích (PatentBase, ..).
Struktura trhu je velmi důležitý parametr při rozhodování zda investovat do VaV určeného pro trh.
Sledujeme především jeho: Velikost (počet klientů na 100, 1000, 100000 obyvatel)
Rozmístění (město, kraj, ČR, EU, svět)
Časové rozložení (pondělí, březen, podzim, ráno,…)

Burnice Lesch
2025-05-23 02:26:21
Count answers: 4
Velikost a potenciál trhu - zjistěte, jak velký je trh a kam až můžete expandovat.
Zjistíme, jak moc, jak často a kde lidé ve vaší kategorii produktů nakupují – analyzujeme cenovou citlivost, míru ztotožnění se se značkou a celkovou tržní dynamiku.
Zjistěte, co bude vaše výrobky a služby nejlépe prodávat.
Pochopte svůj trh a své zákazníky
Analýza trhu a spotřebitelů představuje komplexní pohled na váš trh a zákazníky.
Vedle velikosti trhu a postojů vůči vaší značce se ponoříme hluboko do nákupních zvyklostí, vnímané hodnoty vaší značky a všeho dalšího, co lidi nutí nakupovat právě u vás.

Asa Yost
2025-05-23 01:39:37
Count answers: 1
Co tedy musíte udělat, abyste zjistili velikost trhu? K posouzení dynamiky trhu použijte údaje, zprávy o prodeji, analýzy tržních trendů a prognózy odvětví. Studujte statistiky, oborové časopisy, online zdroje a provádějte analýzy konkurence. Zjistěte klíčové trendy, vyhlídky na růst a velikost trhu. Definujte svou cílovou skupinu Jasně definujte, komu jsou vaše produkty nebo služby určeny. Prozkoumejte jejich demografické údaje, zájmy a potřeby. Tím zúžíte okruh svých potenciálních zákazníků a pomůžete si přesněji určit velikost trhu. Určení velikosti trhu Na základě shromážděných údajů určete, kolik lidí by mohlo mít o váš výrobek nebo službu zájem. Použijte vzorec: Počet cílových uživatelů x počet očekávaných nákupů za určité období = velikost (objem) trhu. Chcete-li pochopit, zda bude o váš nápad zájem, ověřte jeho popularitu podle počtu dotazů na Googlu. Do vyhledávacího pole zadejte 2-3 klíčové fráze a vyhledejte dotazy ve vaší oblasti. Pokud jich je více než 1000 za měsíc, pak existuje poptávka.