:

Jak zjistit podíl na trhu?

Allen Boyle
Allen Boyle
2025-05-23 03:46:20
Count answers: 3
Podle soutěžního práva podíl na trhu není jediným kritériem pro určení dominantní pozice na trhu, ale stále zůstává nejdůležitějším kritériem. Dle soutěžního práva 25% podíl na trhu, používaný ve směrnici z roce 1998 není dostačující pro určení dominantní pozice na trhu, 50% podíl a vyšší však téměř vždy znamená dominanci na daném trhu. Nová Rámcová směrnice 2002/21/EC určuje subjekt s významnou tržní silou jako hráče s dominantní pozicí na definovaném trhu, doslovně: „Podnikatelský subjekt s významnou tržní silou je subjekt, který má samostatně nebo ve spojení s jiným subjektem nebo více jinými subjekty na trhu takové ekonomické postavení, které mu umožňuje chovat se ve značné míře nezávisle na konkurenci, zákaznících a spotřebitelích.“ Určení subjektu s významnou tržní silou Regulační autorita provede analýzu trhu s pomocí Zásad pro analýzy trhů a určení výrazné tržní síly, vydaných Evropskou komisí. Směrnice z roku 1997 a 1998 definovaly subjekt s výrazným podílem na trhu jako subjekt s podílem na trhu větším než 25% na předem určeném trhu.
Abner Larson
Abner Larson
2025-05-23 00:53:55
Count answers: 5
SoS = Hledanost značky X / Celková hledanost všech značek dané kategorie Pokud do vzorečku dosadíme správná data, zjistíme podíl na trhu a sílu značky. Princip je stejný jako u výpočtu tržního podílu, s tím rozdílem, že tržby nahrazujeme objemem vyhledávání značek ve vyhledávači Google, v Česku pak i na Seznamu. Nejjednodušší cesta, jak podíl zjistit, je využít data z Google Trends a ručně je mezi sebou porovnat. Navíc nesledujeme pouze čistě vyhledávání značek, například BILLA, ale také další relevantní dotazy spojené s konkrétní značkou, takže třeba BILLA Bonus Club. Primárním zdrojem dat je pro nás nástroj Collabim, ze kterého pomocí vlastního API získáváme data o hledanosti značky a její konkurenci. Tato data následně zpracujeme v Google BigQuery. Pro reporting Share of Search ukazatele používáme Google Data Studio, ve kterém klientovi nasdílíme dashboard s přehlednou vizualizací. Klient se tak může kdykoliv podívat na to, jak si na trhu giữa svou konkurencí v SoS metrice stojí.
Noel Hane
Noel Hane
2025-05-23 00:37:05
Count answers: 1
Jednou z taktik je krátkodobé i dlouhodobé snížení cen, které často vede ke konkurenční reakci a následně ke komoditizaci trhu a v konečném důsledku zpomalení růstu kategorie. Dalším častým jevem je zvýšení promočních aktivit, které mají často podobný efekt jako permanentní snížení cen.tical DALŠÍMOU cestou může být cesta premiumizace, Musíte být schopni správně identifikovat dospělost kategorie a priority, jež jsou zaměřeny nejenom na růst objemů. Pak se dá celá kategorie posunout směrem k premium segmentu prostřednictvím adekvátní cenové strategie, jakož i inovací, které reflektují lépe potřeby konzumentů a zákazníků a jsou schopny nabídnout vyšší hodnotu, za kterou je koncový zákazník připraven zaplatit vyšší cenu.
Zion Weber
Zion Weber
2025-05-22 23:50:47
Count answers: 3
Metrika : Tržní podíl Kód metriky: IQ1002 Měrná jednotka metriky: % Popis, obsahové vymezení