:

Jak udělat marketingový výzkum?

Margarita Gerhold
Margarita Gerhold
2025-05-23 03:50:36
Count answers: 5
Marketingový výzkum vám umožní segmentaci trhu. Prvotním cílem průzkumu trhu je získat odpovědi na podobný typ otázek, jako jsou: Bude o naši nabídku vůbec zájem? Jaká je výše akceptovatelné ceny? Jaké máme zvolit a nabídnout benefity? Jaká mají potenciální zákazníci očekávání? Kde doposud potencionální klienti nakupovali? Jsou v místě nákupu spokojeni? Jaké jim byly nabídnuty benefity během jejich dosavadních nákupů? Co je třeba udělat, aby potencionální klient naši nabídku využil? Jakým způsobem a kde lze oslovit potencionální klienty? Primární výzkum trhu je založen přímo na práci v terénu a na přímém kontaktu s potenciálními zákazníky. V dnešní době se také ve velké míře využívá telemarketing. Marketingový průzkum trhu vám může zajistit profesionální call centrum a vyškolené virtuální operátorky a online asistentky. Pokud si necháte udělat kvalitní průzkum trhu, získáte nesporné výhody: Získáte výsledky pozorování chování zákazníků. Během telefonického dotazování zjistíte potřeby zákazníků i ihre spokojenost. Lze také použít vyplňování dotazníků, zasílání emailů a propojit se SMS. Vhodnou pomůckou je i nákupní experiment v podobě modelové situace prodeje nebo nákupu vzorku nového produktu ve specializované prodejně. Existují různé metody průzkumu trhu, od kvalitativních rozhovorů a skupinových diskusí po kvantitativní online dotazníky a analytické nástroje. Výběr správné metody závisí na vašich specifických cílech a na typu informací, které potřebujete získat. Pro maximalizaci efektivity vašeho průzkumu trhu je důležité kombinovat různé metody. Například můžete začít s kvalitativním průzkumem pro hlubší pochopení motivací zákazníků a následně použít kvantitativní dotazníky pro získání širších dat. Po shromáždění dat je klíčové provést důkladnou analýzu a interpretaci získaných informací. Výsledky průzkumu trhu by měly být prezentovány způsobem, který podporuje rozhodovací procesy a strategické plánování vaší firmy.
Jordon Parisian
Jordon Parisian
2025-05-23 03:32:57
Count answers: 4
Při realizaci marketingového výzkumu se můžete vydat dvěma cestami – kvantitativním nebo kvalitativním výzkumem. Jdeme na to, dotazník už máš, tak ho pošli! V rámci marketingu je vždy klíčové plánování a dvojnásob to platí při realizaci výzkumu. PŘipravte si detailní harmonogram sběru dat, určete kompetence v rámci vašeho týmu, stanovte si cíle, způsob zpracování dat i jejich další použití. Stanovte si, k jakým výsledkům chcete dojít a jaké skutečnosti potřebujete ověřit. Nezapomeňte si stanovit, koho oslovujete. Kde budeme šetření realizovat, je jedna z klíčových otázek, kterou bychom si měli klást. Stanovte si, kolik finančních prostředků jste schopni nebo ochotni do této aktivity věnovat. Při přípravě samotného dotazníků věnujte extrémní pozornost, jeho podoba do značné míry ovlivní ochotu respondentů jej vyplnit. U dotazníků nezapomeňte kombinovat různé typy otázek. Ideální výzkum, který vám již může přinést důležité informace o zákaznících i způsobu jejich chování, by tak měl mít kolem 10 otázek.