:

Co musí obsahovat obchodní podmínky?

Nina Goodwin
Nina Goodwin
2025-06-09 12:50:02
Count answers: 2
Obchodní podmínky musí obsahovat odstoupení od smlouvy. Zákon ukládá, že zákazník musí být informován o svém právu od smlouvy odstoupit a o způsobu, jak to lze provést. V případě, že máte e-shop, musí vaše obchodní podmínky obsahovat přímo jeho právo odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí daného zboží. Musíte svého zákazníka seznámit se způsobem, jak postupovat, pokud bude mít vaše zboží nějakou vadu. Samozřejmou nutností je také sdělení zákazníkovi, jak budou jeho osobní údaje, které vám poskytne, zpracovány, jak budou uchovávány a popř. také postup, jak může zákazník uplatnit právo na jejich výmaz. Hodí se zahrnout do obchodních podmínek reklamační řád nebo na něj odkázat, pokud ho budete chtít mít zpracovaný v samostatném dokumentu. Byste také měli informovat a detailně popsat záruku, kterou poskytujete. Zákony stanovují mnoho požadavků na rozsah informací, které jste povinen v tomto ohledu zákazníkovi sdělit, zejména pak nařízení GDPR. Alsoprodejce tak musíte svoje zákazníky informovat o tom, že budete jeho údaje předávat dalším subjektům. Pokud používáte pro svoje podnikání cookies, opět to s sebou nese povinnost zákazníky, resp. návštěvníky vašeho webu, informovat všem dobře známou ikonou „Tento web používá soubory cookies…“, navíc doplněnou o odkaz, kde lze nalézt více informací.
Matilda Baumbach
Matilda Baumbach
2025-06-06 21:58:59
Count answers: 4
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající. Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností. Vysvětlení pojmů kupující: dále je potřeba uvést, kdo je kupující. Především pak to, zda prodáváte spotřebitelům, nebo podnikajícím osobám. Podrobnosti k uzavření smlouvy: konkrétně je potřeba určit okamžik, kdy dojde k uzavření smlouvy. Možné způsoby platby: v obchodních podmínkách by měly být vypsané způsoby platby, které jako e-shop nabízíte. Podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy: další sekce se musí věnovat podmínkám pro odstoupení kupní smlouvy. Zákon udává lhůtu 14 dnů. Podmínky reklamace: obchodní podmínky musí obsahovat také možnosti reklamace, stejně jako lhůty a specifikaci, kdo platí náklady spojené s vracením zboží. Informace k ochraně osobních údajů: jedná se o standardní informace, které definují, jak nakládáte s osobními údaji. Informace o řešení mimosoudních sporů
Krystel Corwin
Krystel Corwin
2025-05-23 17:30:57
Count answers: 3
Aby byly obchodní podmínky právně v pořádku, musí v nich být následující informace: identifikace subjektu – název vaší společnosti či vaše jméno, pokud jste OSVČ, sídlo, IČ a informace o zapsání do živnostenského, nebo obchodního rejstříku, kontrolní orgány pro specifické zboží – například lékárny musí jako kontrolní orgán uvést Státní ústav pro kontrolu léčiv, vyjádření pojmu kupující – kdo je kupující jako koncový spotřebitel a kdo je kupující, který produkty využije k vlastnímu podnikání, kdy nastává okamžik uzavření smlouvy, možné způsoby platby – například on-line platba, převod na účet, hotově na prodejně apod., možné způsoby dodání včetně nákladů + kdo nese odpovědnost za poškození při přepravě, možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů, možnost reklamace – jak postupovat, jaké jsou lhůty a kdo hradí náklady spojené s vrácením, informace o ochraně osobních údajů a informace o mimosoudním řešení sporů. Obchodní podmínky e-shopu musí vždy odpovídat aktuální legislativě.