Jak napsat obchodní podmínky pro e-shop?

Dorris O'Reilly
2025-06-09 04:11:16
Count answers: 2
Vzorové obchodní podmínky jsou k dispozici všem subjektům, které provozují e-shop zaměřený na spotřebitele a chtějí mít řádně splněné jak určené informační povinnosti, tak i správně nastavená pravidla pro uzavírání kupní smlouvy.
APEK VOP jsou zpracovány formou vzorového dokumentu v aplikaci MS Word.
Obsahují celou řadu upřesňujících komentářů, díky kterým je jejich využití intuitivní a poměrně snadné.
Każdý obchodník musí vyplnit samozřejmě údaje o sobě jako provozovateli e-shopu a bazı další nezbytné informace.
APEK VOP jsou nicméně obecným dokumentem, a proto vždy doporučujeme jejich aplikaci konzultovat s vlastním advokátním zástupcem s ohledy na jedinečnost každého internetového obchodu.
Vzorové obchodní podmínky poskytuje APEK provozovatelům internetových obchodů zdarma.
S ohledem na legislativní i výkladové změny APEK dlouhodobě Vzorové obchodní podmínky vyvíjí a aktualizuje.
Nejnovější verzi APEK VOP vždy najdete právě zde.
Pro případ, že si chcete být opravdu jistí, že váš internetový obchod splňuje aktuální legislativní požadavky, doporučujeme vám si zažádat o certifikát APEK - Certifikovaný obchod.

Roel Davis
2025-06-02 17:36:32
Count answers: 4
Poradíme vám proto, jak obchodní podmínky sestavit správně.
Aby byly obchodní podmínky právně v pořádku, musí v nich být následující informace: identifikace subjektu – název vaší společnosti či vaše jméno, pokud jste OSVČ, sídlo, IČ a informace o zapsání do živnostenského, nebo obchodního rejstříku, kontrolní orgány pro specifické zboží – například lékárny musí jako kontrolní orgán uvést Státní ústav pro kontrolu léčiv, vysvětlení pojmu kupující – kdo je kupující jako koncový spotřebitel a kdo je kupující, který produkty využije k vlastnímu podnikání, kdy nastává okamžik uzavření smlouvy, možné způsoby platby – například on-line platba, převod na účet, hotově na prodejně apod., možné způsoby dodání včetně nákladů + kdo nese odpovědnost za poškození při přepravě, možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů, možnost reklamace – jak postupovat, jaké jsou lhůty a kdo hradí náklady spojené s vrácením, informace o ochraně osobních údajů a informace o mimosoudním řešení sporů.
Obchodní podmínky e-shopu musí vždy odpovídat aktuální legislativě.
Obchodní podmínky nedoporučujeme psát od nuly vlastními slovy, ale stejně tak je nikdy nekopírujte z cizího e-shopu (začínající e-shopaři často kopírují například od konkurence).
Raději využijte vzor z věrohodného zdroje, například od zavedených e-shopových platforem nebo právních kanceláří.
Jakmile v šabloně vyplníte a přepíšete vyznačené kolonky, pozorně si obchodní podmínky přečtěte a zkontrolujte, že obsahují všechny výše uvedené informace, všechny údaje jsou pravdivé a popsané podmínky odpovídají tomu, jak to ve vašem e-shopu chodí.
Chcete-li mít 100% jistotu, že jsou vaše obchodní podmínky právně v pořádku, nechte si je překontrolovat od právníka.
Informace v obchodních podmínkách udržujte neustále aktuální.

Heber Harvey
2025-05-23 23:06:32
Count answers: 5
Obchodní podmínky pro internetový obchod mají klienti e-shopového řešení Upgates automaticky k dispozici.
Stačí si je jen lehce upravit podle našeho návodu níže v tomto článku.
Obchodní podmínky pro eshop si bude užívat jen málokdo.
Nejprve obecně.
Co by měly obsahovat obchodní podmínky každého e-shopu?
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající.
Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností.
Představa, že byste si obchodní podmínky napsali od nula, je nejspíše zcestná.
Naštěstí ale není problém stáhnout si z internetu vzor obchodních podmínek, který stačí doplnit o informace k vašeho e-shopu.
Nabízí se tedy otázka, jestli je vůbec možné pustit se do tvorby všeobecných obchodních podmínek na vlastní triko.
Jistotu ale budete mít jen v případě, kdy vám obchodní podmínky alespoň zkontroluje odborník.
V bodě 1.1. zopakujte identifikační údaje a nezapomeňte ani na doplnění adresy svého e-shopu.
V bodě 2.5. Jde o informaci, jak dlouho chcete shromažďovat data neaktivních zákazníků.
V bodě 3.5 pak doslovně uveďte pojmenování tlačítka, které používáte pro dokončení objednávky.
V případě Upgates jde ve výchozím nastavení o text: “Objednávka zavazující k platbě” Pozornost zaměřte také na bod 4.1.
Zde byste totiž měli specifikovat způsoby úhrady, které za své objednávky přijímáte.
Nejčastěji využijete tyto možnosti: Dobírka: v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce
Platba kartou: bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (doplňte poskytovatele platební brány) Převodem: bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č (doplňte číslo účtu)., vedený u společnosti (doplňte název banky) (dále jen „účet prodávajícího“) Hotově na pobočce/ve skladu/v prodejně: v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese (doplňte adresu)
Část číslo 5 se věnuje odstoupení od kupní smlouvy.
Hned v druhém odstavci doplňte emailovou a případně také poštovní adresu, na kterou mohou zákazníci posílat formulář k odstoupení od kupní smlouvy.
Svou emailovou adresu doplňte také do sekce 8.3., která se zabývá stížnostmi.
V úplně poslední sekci 12.5. pak doplňte své kontaktní údaje, tedy adresu, email a telefon.
Nakonec už stačí jen přidat místo a den sepsání obchodních podmínek.
Obchodní podmínky posílejte v příloze emailu k objednávce
Aktuálně platná legislativa dává prodejci povinnost zaslat zákazníkovi při objednávce platné obchodní podmínky tak, aby si je mohl stáhl offline.