Jak napsat obchodní podmínky pro e-shop?

Heber Harvey
2025-05-23 23:06:32
Count answers: 5
Obchodní podmínky pro internetový obchod mají klienti e-shopového řešení Upgates automaticky k dispozici.
Stačí si je jen lehce upravit podle našeho návodu níže v tomto článku.
Obchodní podmínky pro eshop si bude užívat jen málokdo.
Nejprve obecně.
Co by měly obsahovat obchodní podmínky každého e-shopu?
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající.
Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností.
Představa, že byste si obchodní podmínky napsali od nula, je nejspíše zcestná.
Naštěstí ale není problém stáhnout si z internetu vzor obchodních podmínek, který stačí doplnit o informace k vašeho e-shopu.
Nabízí se tedy otázka, jestli je vůbec možné pustit se do tvorby všeobecných obchodních podmínek na vlastní triko.
Jistotu ale budete mít jen v případě, kdy vám obchodní podmínky alespoň zkontroluje odborník.
V bodě 1.1. zopakujte identifikační údaje a nezapomeňte ani na doplnění adresy svého e-shopu.
V bodě 2.5. Jde o informaci, jak dlouho chcete shromažďovat data neaktivních zákazníků.
V bodě 3.5 pak doslovně uveďte pojmenování tlačítka, které používáte pro dokončení objednávky.
V případě Upgates jde ve výchozím nastavení o text: “Objednávka zavazující k platbě” Pozornost zaměřte také na bod 4.1.
Zde byste totiž měli specifikovat způsoby úhrady, které za své objednávky přijímáte.
Nejčastěji využijete tyto možnosti: Dobírka: v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce
Platba kartou: bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (doplňte poskytovatele platební brány) Převodem: bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č (doplňte číslo účtu)., vedený u společnosti (doplňte název banky) (dále jen „účet prodávajícího“) Hotově na pobočce/ve skladu/v prodejně: v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese (doplňte adresu)
Část číslo 5 se věnuje odstoupení od kupní smlouvy.
Hned v druhém odstavci doplňte emailovou a případně také poštovní adresu, na kterou mohou zákazníci posílat formulář k odstoupení od kupní smlouvy.
Svou emailovou adresu doplňte také do sekce 8.3., která se zabývá stížnostmi.
V úplně poslední sekci 12.5. pak doplňte své kontaktní údaje, tedy adresu, email a telefon.
Nakonec už stačí jen přidat místo a den sepsání obchodních podmínek.
Obchodní podmínky posílejte v příloze emailu k objednávce
Aktuálně platná legislativa dává prodejci povinnost zaslat zákazníkovi při objednávce platné obchodní podmínky tak, aby si je mohl stáhl offline.