:

Jak napsat obchodní podmínky pro e-shop?

Heber Harvey
Heber Harvey
2025-05-23 23:06:32
Count answers: 5
Obchodní podmínky pro internetový obchod mají klienti e-shopového řešení Upgates automaticky k dispozici. Stačí si je jen lehce upravit podle našeho návodu níže v tomto článku. Obchodní podmínky pro eshop si bude užívat jen málokdo. Nejprve obecně. Co by měly obsahovat obchodní podmínky každého e-shopu? Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající. Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností. Představa, že byste si obchodní podmínky napsali od nula, je nejspíše zcestná. Naštěstí ale není problém stáhnout si z internetu vzor obchodních podmínek, který stačí doplnit o informace k vašeho e-shopu. Nabízí se tedy otázka, jestli je vůbec možné pustit se do tvorby všeobecných obchodních podmínek na vlastní triko. Jistotu ale budete mít jen v případě, kdy vám obchodní podmínky alespoň zkontroluje odborník. V bodě 1.1. zopakujte identifikační údaje a nezapomeňte ani na doplnění adresy svého e-shopu. V bodě 2.5. Jde o informaci, jak dlouho chcete shromažďovat data neaktivních zákazníků. V bodě 3.5 pak doslovně uveďte pojmenování tlačítka, které používáte pro dokončení objednávky. V případě Upgates jde ve výchozím nastavení o text: “Objednávka zavazující k platbě” Pozornost zaměřte také na bod 4.1. Zde byste totiž měli specifikovat způsoby úhrady, které za své objednávky přijímáte. Nejčastěji využijete tyto možnosti: Dobírka: v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce Platba kartou: bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (doplňte poskytovatele platební brány) Převodem: bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č (doplňte číslo účtu)., vedený u společnosti (doplňte název banky) (dále jen „účet prodávajícího“) Hotově na pobočce/ve skladu/v prodejně: v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese (doplňte adresu) Část číslo 5 se věnuje odstoupení od kupní smlouvy. Hned v druhém odstavci doplňte emailovou a případně také poštovní adresu, na kterou mohou zákazníci posílat formulář k odstoupení od kupní smlouvy. Svou emailovou adresu doplňte také do sekce 8.3., která se zabývá stížnostmi. V úplně poslední sekci 12.5. pak doplňte své kontaktní údaje, tedy adresu, email a telefon. Nakonec už stačí jen přidat místo a den sepsání obchodních podmínek. Obchodní podmínky posílejte v příloze emailu k objednávce Aktuálně platná legislativa dává prodejci povinnost zaslat zákazníkovi při objednávce platné obchodní podmínky tak, aby si je mohl stáhl offline.