Co musí obsahovat eshop?

Abner Rutherford
2025-05-23 23:22:16
Count answers: 2
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající.
Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností.
Vysvětlení pojmů kupující: dále je potřeba uvést, kdo je kupující.
Podrobnosti k uzavření smlouvy: konkrétně je potřeba určit okamžik, kdy dojde k uzavření smlouvy.
Možné způsoby platby: v obchodních podmínkách by měly být vypsané způsoby platby, které jako e-shop nabízíte.
Podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy: další sekce se musí věnovat podmínkám pro odstoupení kupní smlouvy.
Zákon udává lhůtu 14 dnů.
Podmínky reklamace: obchodní podmínky musí obsahovat také možnosti reklamace, stejně jako lhůty a specifikaci, kdo platí náklady spojené s vracením zboží.
Informace k ochraně osobních údajů: jedná se o standardní informace, které definují, jak nakládáte s osobními údaji.
Informace o řešení mimosoudních sporů

Maude Lynch
2025-05-23 20:32:07
Count answers: 4
E-shop musí mít viditelně zveřejněny všeobecné obchodní podmínky, reklamační řád a informace o ochraně osobních údajů.
Tyto dokumenty by měly být dostupné na stránkách e-shopu a poskytnuty zákazníkovi při plnění objednávky.
Správné nastavení pokladny e-shopu je rovněž důležité – tlačítko pro odeslání objednávky musí jasně indikovat závazné objednání s povinností platby.
Informace o dodacích podmínkách a ceně dopravy by měly být dostupné a srozumitelné ještě před uzavřením objednávky.
Cena produktu musí být vždy jasně uvedena.
Informace o slevě z ceny výrobku musí obsahovat informaci o nejnižší ceně, za kterou prodávající výrobek nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy.
Produkt by měl být popsán tak, aby zákazník měl jasnou představu o jeho vlastnostech, jako jsou velikost, vzhled, materiál nebo složení.
Prodávající je povinen řádně informovat o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby.
Popis produktu nesmí zákazníka uvádět v omyl.

Ova Swaniawski
2025-05-23 18:21:30
Count answers: 4
E-shop musí obsahovat obchodní podmínky, které musí mít vymezenou sekci na webu, ke které se každý návštěvník stránky může jednoduše dostat. Obchodní podmínky musí obsahovat všechny náležitosti kupní smlouvy uzavřené na dálku. Obsah tohoto dokumentu se bude lišit vzhledem k typ nabízeného zboží nebo služeb, obecně ale obchodní podmínky musí obsahovat: totožnost provozovatele, platební a dodací podmínky, způsob objednání, reklamační a záruční podmínky, odstoupení od smlouvy, výhrada vlastnického práva, ochranu osobních údajů.
E-shop má povinnost mít dostupnou samostatnou sekci, která obsahuje pravidla zpracování a ochrany osobních údajů, ve které bude jasně popsáno, s jakými osobními náklady provozovatel nakládá, k jakému účelu je využívá a jaké má spotřebitel práva v souvislosti se svými osobními údaji.
V oddělené sekci na webu je třeba uživatele informovat o tom, s jakými soubory cookies stránka pracuje.
Dokument nebo sekce obsahuje poučení o tom, co jsou soubory cookies, jaké druhy souborů cookies sbíráte a na co je používáte, jakož i informace o cookies třetích stran.
E-shop musí mít sekci pro odstoupení od smlouvy, podmínky by ale měli být i součástí obchodních podmínek.
Dokument by měl obsahovat možnosti odstoupení od smlouvy, informace pro její splnění a poučení spotřebitele o jeho právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží, co stanoví zákon.
Na stránku můžete umístit i formulář pro odstoupení od smlouvy a reklamační formulář.
Spotřebitele je třeba informovat o tom: jako reklamaci oznámit, na jakou adresu reklamované zboží dopravit, za jakých podmínek nelze reklamaci uplatnit, jak budete spotřebitele o vyřízení reklamace informovat.
Zaškrtávací políčko na souhlas uživatele je nutné umístit na stránku při vytvoření objednávky.
Všechny povinné dokumenty a údaje by měly být snadno přístupné z jakékoliv stránky vašeho e-shopu.
Odkaz na všeobecné obchodní podmínky, informace o zpracování a ochraně osobních údajů, jakož i reklamační řád nesmí chybět ani zákaznickém košíku při vytváření objednávky.