:

Co musí obsahovat eshop?

Hallie King
Hallie King
2025-06-18 13:07:36
Count answers: 3
Eshop musí obsahovat obchodní podmínky a reklamační řád. Obchodní podmínky a reklamační řád jsou povinnou součástí každého obchodu a tedy i toho elektronického. OP musí být dostupné před nákupem a při samotném nákupu jste povinni zajistit to, aby se s nimi zákazník seznámil. Sekce kontakty a obchodní podmínky musí obsahovat následujcí informace: obchodní firma / jména a příjmení, identifikační číslo provozovatele sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby, u zahraniční osoby rovněž adresu podniku nebo organizační složky na území České republiky, byly-li zřízeny údaj o zápisu v obchodním rejstříku nebo jiné obdobné evidenci, včetně spisové značky, pokud je přidělena kontaktní údaje, zejména poštovní adresu pro doručování, telefonní číslo, případně adresu pro doručování elektronické pošty údaje o příslušném kontrolním orgánu, podléhá-li činnost dodavatele režimu povolování, název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb cena zboží nebo služeb, z níž jednoznačně vyplývá, zda je uvedena včetně všech daní a poplatků, mají-li k ní být připočítávány náklady na dodání způsob platby, dodání nebo plnění poučení o právu na odstoupení, s výjimkou případů podle odstavce 8 náklady na použití komunikačních prostředků na dálku doba, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti
Joy Sauer
Joy Sauer
2025-06-09 00:16:17
Count answers: 2
Aby byly obchodní podmínky právně v pořádku, musí v nich být následující informace: identifikace subjektu – název vaší společnosti či vaše jméno, pokud jste OSVČ, sídlo, IČ a informace o zapsání do živnostenského, nebo obchodního rejstříku, kontrolní orgány pro specifické zboží – například lékárny musí jako kontrolní orgán uvést Státní ústav pro kontrolu léčiv, vysvětlení pojmu kupující – kdo je kupující jako koncový spotřebitel a kdo je kupující, který produkty využije k vlastnímu podnikání, kdy nastává okamžik uzavření smlouvy, možné způsoby platby – například on-line platba, převod na účet, hotově na prodejně apod., možné způsoby dodání včetně nákladů + kdo nese odpovědnost za poškození při přepravě, možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů, možnost reklamace – jak postupovat, jaké jsou lhůty a kdo hradí náklady spojené s vrácením, informace o ochraně osobních údajů a informace o mimosoudním řešení sporů. Obchodní podmínky e-shopu musí vždy odpovídat aktuální legislativě. Zároveň prověřte, zda je šablona obchodních podmínek aktuální. Jakmile v šabloně vyplníte a přepíšete vyznačené kolonky, pozorně si obchodní podmínky přečtěte a zkontrolujte, že obsahují všechny výše uvedené informace, všechny údaje jsou pravdivé a popsané podmínky odpovídají tomu, jak to ve vašem e-shopu chodí. Legislativní pasáže ohledně 14denní lhůty na vrácení, mimosoudního řešení sporů nebo ochrany osobních údajů v podmínkách nikdy neupravujte podle sebe.
Donna Quitzon
Donna Quitzon
2025-05-31 05:45:20
Count answers: 3
Provozovatel eshopu musí sdělit, zejména prostřednictvím obchodních podmínek, informace o prodávajícím. Obchodní podmínky spotřebitele upozornit, že pokud kupní smlouva obsahuje ustanovení odchylující se od obchodních podmínek, platí to, co je v kupní smlouvě. Obchodní podmínky by měly stanovit, kde je cena zboží nebo služby uvedená, jakými způsoby lze kupní cenu uhradit a jaké další náklady jsou s dodáním spojené. V eshopu však musí být uvedena cena konkrétního zboží, a to včetně všech daní a poplatků souvisejících. Obchodní podmínky by měly uvést, kdy je to možné a kdy odstoupit možné není. Také by měly upozornit spotřebitele, že náklady na vrácení zboží nese sám. Reklamační řád by měl zase informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu reklamace. Zcela základními informacemi, které musí reklamační řád obsahovat, jsou sdělení, jak reklamaci oznámit, na jakou adresu reklamované zboží dopravit, za jakých podmínek reklamaci nelze uplatnit a jak bude zákazníka o vyřízení reklamace informovat. Provozovatel musí zveřejnit prohlášení o ochraně osobních údajů, s kterým souvisí také povinnost zaregistrovat se na Úřadu pro ochranu osobních údajů ještě před zahájením provozování činnosti internetového obchodu. Provozovatel eshopu musí informovat o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného a prodávaného produktu příslušný. Informace musí zahrnovat také internetovou adresu tohoto subjektu.
Abner Rutherford
Abner Rutherford
2025-05-23 23:22:16
Count answers: 2
Identifikace subjektu: v obchodních podmínkách nesmí chybět jednoznačná identifikace toho, kdo je prodávající. Údaje jako je název firmy, či jméno, adresa a IČO, jsou nutností. Vysvětlení pojmů kupující: dále je potřeba uvést, kdo je kupující. Podrobnosti k uzavření smlouvy: konkrétně je potřeba určit okamžik, kdy dojde k uzavření smlouvy. Možné způsoby platby: v obchodních podmínkách by měly být vypsané způsoby platby, které jako e-shop nabízíte. Podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy: další sekce se musí věnovat podmínkám pro odstoupení kupní smlouvy. Zákon udává lhůtu 14 dnů. Podmínky reklamace: obchodní podmínky musí obsahovat také možnosti reklamace, stejně jako lhůty a specifikaci, kdo platí náklady spojené s vracením zboží. Informace k ochraně osobních údajů: jedná se o standardní informace, které definují, jak nakládáte s osobními údaji. Informace o řešení mimosoudních sporů
Maude Lynch
Maude Lynch
2025-05-23 20:32:07
Count answers: 4
E-shop musí mít viditelně zveřejněny všeobecné obchodní podmínky, reklamační řád a informace o ochraně osobních údajů. Tyto dokumenty by měly být dostupné na stránkách e-shopu a poskytnuty zákazníkovi při plnění objednávky. Správné nastavení pokladny e-shopu je rovněž důležité – tlačítko pro odeslání objednávky musí jasně indikovat závazné objednání s povinností platby. Informace o dodacích podmínkách a ceně dopravy by měly být dostupné a srozumitelné ještě před uzavřením objednávky. Cena produktu musí být vždy jasně uvedena. Informace o slevě z ceny výrobku musí obsahovat informaci o nejnižší ceně, za kterou prodávající výrobek nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy. Produkt by měl být popsán tak, aby zákazník měl jasnou představu o jeho vlastnostech, jako jsou velikost, vzhled, materiál nebo složení. Prodávající je povinen řádně informovat o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Popis produktu nesmí zákazníka uvádět v omyl.
Ova Swaniawski
Ova Swaniawski
2025-05-23 18:21:30
Count answers: 4
E-shop musí obsahovat obchodní podmínky, které musí mít vymezenou sekci na webu, ke které se každý návštěvník stránky může jednoduše dostat. Obchodní podmínky musí obsahovat všechny náležitosti kupní smlouvy uzavřené na dálku. Obsah tohoto dokumentu se bude lišit vzhledem k typ nabízeného zboží nebo služeb, obecně ale obchodní podmínky musí obsahovat: totožnost provozovatele, platební a dodací podmínky, způsob objednání, reklamační a záruční podmínky, odstoupení od smlouvy, výhrada vlastnického práva, ochranu osobních údajů. E-shop má povinnost mít dostupnou samostatnou sekci, která obsahuje pravidla zpracování a ochrany osobních údajů, ve které bude jasně popsáno, s jakými osobními náklady provozovatel nakládá, k jakému účelu je využívá a jaké má spotřebitel práva v souvislosti se svými osobními údaji. V oddělené sekci na webu je třeba uživatele informovat o tom, s jakými soubory cookies stránka pracuje. Dokument nebo sekce obsahuje poučení o tom, co jsou soubory cookies, jaké druhy souborů cookies sbíráte a na co je používáte, jakož i informace o cookies třetích stran. E-shop musí mít sekci pro odstoupení od smlouvy, podmínky by ale měli být i součástí obchodních podmínek. Dokument by měl obsahovat možnosti odstoupení od smlouvy, informace pro její splnění a poučení spotřebitele o jeho právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od doručení zboží, co stanoví zákon. Na stránku můžete umístit i formulář pro odstoupení od smlouvy a reklamační formulář. Spotřebitele je třeba informovat o tom: jako reklamaci oznámit, na jakou adresu reklamované zboží dopravit, za jakých podmínek nelze reklamaci uplatnit, jak budete spotřebitele o vyřízení reklamace informovat. Zaškrtávací políčko na souhlas uživatele je nutné umístit na stránku při vytvoření objednávky. Všechny povinné dokumenty a údaje by měly být snadno přístupné z jakékoliv stránky vašeho e-shopu. Odkaz na všeobecné obchodní podmínky, informace o zpracování a ochraně osobních údajů, jakož i reklamační řád nesmí chybět ani zákaznickém košíku při vytváření objednávky.