Jak sehnat dodavatele pro e-shop?

Edward Lindgren
2025-05-16 18:35:20
Count answers: 4
Najdete dodavatele.
Na obchodišti můžete prohledávat velkoobchody i produkty
Pro velkoobchody i produkty platí, že vyhledávat je možné dle kategorií, regionů a názvu produktů/velkoobchodů.
Při vyhledávání doporučujeme dbát:
Nepouštějte se do vod, které neznáte.
Podnikání vám půjde mnohem lépe, když budete nabízet sortiment, kterému rozumíte.
Díky tomu bude jedna z vašich konkurenčních výhod odbornost.
To je v oblasti prodeje výhoda největší.
Najděte díru na trhu.
Budete-li nabízet stejné zboží jako stovky dalších e-shopů, budete se odlišovat velmi těžko.
Najděte unikátní zboží, značku, kvalitu, a tou se odlište.
Budujte vztahy.
Dodavatel je klíčový partner v podnikání.
Mít dobré vztahy s dodavatelem je nutnost.
Nejlepší je s partnerem vzájemně vyložit karty.
Když už máte jasno v tom, co chcete prodávat, je dalším krokem výběr správného velkoobchodního dodavatele.
Na co dát pozor při výběru dodavatele:
Reference – pomůže internet a zkušenosti jiných e-shopařů, kteří od daného dodavatele už zboží odebírají.
Zjistěte toho, co nejvíce.
Velikost dodavatele – měl by být dostatečně velký na to, aby mohl dostát své nabídce.
Je třeba umět si odhadnout, jaký objem zboží je daný dodavatel schopen dodat.
Rychlost dodání – má dodavatel zboží skladem?
Jak dlouho trvá dodání.
Kvalita zboží – musí korespondovat s kvalitou e-shopu, ale i se segmentem zákazníků – pokud chcete diskontní e-shop, nebude pro Vás kvalita zboží klíčová.
Stěžejní je tedy spočítat si poměr kvality a ceny.
Ne vždy je kvalita na prvním místě.
Vše si nejdřív pořádně spočítejte!
Při výběru zboží a dodavatele je nutná představa o ekonomických procesech ve vaší firmě.
A nezapomeňte na další náklady, které vám mohou spolupráci s vybraným dodavatelem navýšit:
Jaké jsou náklady na expedici jednoho produktu (kolik stojí m2 skladu, kolik času zabere balení zboží – nemá atypické rozměry, tudíž i atypické zacházení?)
a kolik v průměru stojí marketing za jeden takový produkt?
Pokud jsou náklady na produkt vyšší než jeho marže, z logiky věci na jeho prodeji nevyděláte.
Pozor na zboží s nízkou expirací (kosmetika, potraviny).
U takového musíte velmi pečlivě plánovat naskladnění, cenové akce a další aspekty.
Pokud vybrané zboží podléhá atestacím (například zboží pro děti) – ověřte si správnost certifikátů dodavatele a správné označení výrobků.
V jakém stavu dodavatel zboží dodává – je zabalené a nachystané pro rychlou expedici?
Má zboží české popisky a český návod?
Jaké podklady pro zalistování produktů získáte od dodavatele?
Má kvalitní fotografie, texty?