:

Jak sehnat dodavatele pro e-shop?

Edward Lindgren
Edward Lindgren
2025-05-16 18:35:20
Count answers: 4
Najdete dodavatele. Na obchodišti můžete prohledávat velkoobchody i produkty Pro velkoobchody i produkty platí, že vyhledávat je možné dle kategorií, regionů a názvu produktů/velkoobchodů. Při vyhledávání doporučujeme dbát: Nepouštějte se do vod, které neznáte. Podnikání vám půjde mnohem lépe, když budete nabízet sortiment, kterému rozumíte. Díky tomu bude jedna z vašich konkurenčních výhod odbornost. To je v oblasti prodeje výhoda největší. Najděte díru na trhu. Budete-li nabízet stejné zboží jako stovky dalších e-shopů, budete se odlišovat velmi těžko. Najděte unikátní zboží, značku, kvalitu, a tou se odlište. Budujte vztahy. Dodavatel je klíčový partner v podnikání. Mít dobré vztahy s dodavatelem je nutnost. Nejlepší je s partnerem vzájemně vyložit karty. Když už máte jasno v tom, co chcete prodávat, je dalším krokem výběr správného velkoobchodního dodavatele. Na co dát pozor při výběru dodavatele: Reference – pomůže internet a zkušenosti jiných e-shopařů, kteří od daného dodavatele už zboží odebírají. Zjistěte toho, co nejvíce. Velikost dodavatele – měl by být dostatečně velký na to, aby mohl dostát své nabídce. Je třeba umět si odhadnout, jaký objem zboží je daný dodavatel schopen dodat. Rychlost dodání – má dodavatel zboží skladem? Jak dlouho trvá dodání. Kvalita zboží – musí korespondovat s kvalitou e-shopu, ale i se segmentem zákazníků – pokud chcete diskontní e-shop, nebude pro Vás kvalita zboží klíčová. Stěžejní je tedy spočítat si poměr kvality a ceny. Ne vždy je kvalita na prvním místě. Vše si nejdřív pořádně spočítejte! Při výběru zboží a dodavatele je nutná představa o ekonomických procesech ve vaší firmě. A nezapomeňte na další náklady, které vám mohou spolupráci s vybraným dodavatelem navýšit: Jaké jsou náklady na expedici jednoho produktu (kolik stojí m2 skladu, kolik času zabere balení zboží – nemá atypické rozměry, tudíž i atypické zacházení?) a kolik v průměru stojí marketing za jeden takový produkt? Pokud jsou náklady na produkt vyšší než jeho marže, z logiky věci na jeho prodeji nevyděláte. Pozor na zboží s nízkou expirací (kosmetika, potraviny). U takového musíte velmi pečlivě plánovat naskladnění, cenové akce a další aspekty. Pokud vybrané zboží podléhá atestacím (například zboží pro děti) – ověřte si správnost certifikátů dodavatele a správné označení výrobků. V jakém stavu dodavatel zboží dodává – je zabalené a nachystané pro rychlou expedici? Má zboží české popisky a český návod? Jaké podklady pro zalistování produktů získáte od dodavatele? Má kvalitní fotografie, texty?