:

Co je to korporátní identita?

Beryl Skiles
Beryl Skiles
2025-05-27 18:13:29
Count answers: 3
Korporátní či firemní identita (Corporate Identity - CI) je pojem nadřazený, souhrn několika různých forem působení - firemní kultury (Corporate Culture), firemní komunikace (Corporate Communications) a právě jednotného vizuálního stylu společnosti (Corporate Design). Korporátní identitu tedy nemůžeme omezit jen na vizuální identitu firmy definovanou grafickým manuálem. Jde o komplexní obraz, jak chce být firma vnímána nejen svými zákazníky, ale také zaměstnanci, aby se odlišila od konkurence a uspěla na trhu.
Miguel Baumbach
Miguel Baumbach
2025-05-27 16:38:25
Count answers: 3
Firemní styl, často přepisováno anglicky jako corporate identity, je souhrnné označení pro soubor pravidel určujících jak vnější vystupování firmy ke svému okolí a zákazníkům, tak vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci, systém komunikace, řízení a odměňování. Disponuje tedy určitým součtem vlastností a způsobů prezentace, které spojují organizaci a současně ji od jiné odlišují. O podnikovém stylu můžeme říci, že je smyslem i formou určité organizace. Struktura podnikové identity závisí na třech pilířích či komponentech. Základ tvoří názvy, normy, ideje a systémy organizace. Zveřejnění identity zahrnuje jak se identita dostane do povědomí veřejnosti, jako je ztvárnění, kultura, komunikace a další. Image pak představuje účinnost firemního stylu na vnitřní a vnější okolí. Firemní identita zahrnuje prvky jako firemní design, firemní komunikace a firemní kultura, které vzájemně ovlivňují a vytvářejí jednotný obraz o firmě.