Co je obchod B2C?

Gwen Grant
2025-06-17 03:03:39
Count answers: 2
Business-to-consumer (B2C) je označení pro obchodní vztah mezi obchodní společností a koncovým zákazníkem realizovaný webovou aplikací, virtuálním obchodem na internetu apod.
Označení pro on-line obchodování na internetu, tj. prodej zboží (ať už hmotného, či nehmotného) a služeb koncovému zákazníkovi pomocí služby World Wide Web.
Tato oblast je označována i jako „e-commerce“.
Oblasti B2C je možné rozdělit na: prodej informací (tzv. „bit business“): produkt lze kompletně distribuovat elektronickou cestou;
do této skupiny patří prodej a pronájem softwaru, prodej publikovaných informací (elektronické noviny, burzovní zprávy, hudební servery...) aj.;
prodej zboží: produkt je objednán, případně i zaplacen elektronicky, zboží je však hmotné;
poskytnutí reklamního prostoru: podmínkou je vlastnictví dostatečně navštěvovaného serveru.

Isobel Toy
2025-06-08 14:26:28
Count answers: 3
B2C je zkratka pro Business-to-Consumer nebo také Business-to-Customer.
Popisuje obchodní vztah prodejce (obchodu, firmy) a koncového zákazníka a řadíme jej do oblasti internetového podnikání, jinak řečeno také e-commerce.
B2C segment se orientuje na prodej koncovému zákazníkovi, které je cílem získat a udržet.
Do B2C kategorie tedy řadíme především klasický e-shop, internetové obchody, e-obchody, webshopy, atd.
B2C se orientuje na koncového zákazníka (na rozdíl od B2B, kde je primární orientace na velkoobchodního partnera) a tomu jsou přizpůsobeny i samotné aplikace.
B2C využívá e-shopová řešení tak, aby zákazník mohl nakoupit co nejkomfortněji.

Rebeka Wiegand
2025-05-30 05:36:04
Count answers: 1
B2C – Business-to-consumer Obchodník k zákazníkovi – to je název zřejmě nejrozšířenější formy internetového podnikání. Jedná se o přímý prodej a podporu zákazníkovi. Tato forma se dělí na tři části – internetové zprostředkování prodeje, prodej a pronájem softwaru, publikování informací. Další částí je přidávání interaktivních formulářů k poskytnutí zpětné vazby. Tyto informace pak slouží hlavně poskytovateli elektronických služeb. Poslední, nejvyšší částí je prodej zboží elektronickou formou, čili klasické e-shopy s možností elektronické platby.