:

Jak popsat podnikatelský záměr?

Bernadette Denesik
Bernadette Denesik
2025-05-30 19:36:21
Count answers: 1
Podstatou podnikatelského záměru je vytvořit pravdivý a přesvědčivý přehled o schopnostech, záměrech a potencionálním výnosu podnikatelského projektu. Jakkoliv můžete skvělý plán podnikání nosit ve své hlavě, jeho písemné zpracování vám umožní jej účelně uspořádat do jednotlivých kroků, dokonale propracovat strategii vašeho podnikání a hned v začátku nastavit kritéria, pomocí kterých budete moci naplňování dílčích kroků sledovat a kontrolovat. Co by měl minimálně obsahovat podnikatelský záměr Úvod a charakteristika podnikatelského záměru název podniku (obchodní jméno), zakladatel(é) podniku, datum (předpokládaného) založení podniku, nosná podnikatelská myšlenka, poslání podniku, účel podnikatelského záměru, kontaktní údaje. Podnikatelský projekt obory podnikatelských činností, vstupní předpoklady (oprávnění k provozování podniku, zkušenosti z oboru), organizačně-právní forma podnikání (PO/FO), stadium rozvoje podniku, majetkoprávní vztahy – popis majetku podniku, historie podniku – vznik firmy, významné mezníky, diagram vývoje firmy z hlediska finančních ukazatelů, organizace podniku – systém řízení, vymezení kompetencí a personální obsazení, místo podnikání – popis prostoru, orientační body, možnost parkování, mapa aj., fungování podniku – administrativa, provozní doba aj., dopady činnosti na životní prostředí, uplatňované postupy pro bezpečnost práce, postavení na trhu – analýza konkurence, analýza silných a slabých stránek podniku, analýza příležitostí a hrozeb vnějšího prostředí podniku, podíl na trhu aj., charakteristika trhu, na kterém firma působí – analýza odvětví, vývojové trendy a potenciál trhu, vymezení cílové skupiny (cílového zákazníka).