Jak slušně odmítnout zákazníka?

Johan Hayes
2025-06-04 03:36:26
Count answers: 3
Stručně odmítněte. Nemusíte nic přidávat ani vysvětlovat. Často máme pocit, „že by se slušelo“ odmítnutí vysvětlit. Není vaší povinností podávat vysvětlení. „Vaší nabídku nevyužiju.“ „Děkuji ti za pozvání, ale zítra opravdu nepřijdu.“ „Ne, opravdu nemám zájem.“ Nemusíte se omlouvat. Nemáte totiž za co. Když vás žádá někdo pro vás důležitý, můžete stručně vyjádřit pochopení a respekt. „Chápu, že je to pro tebe důležité, nicméně tentokrát opravdu nepřijdu.“

Keshaun Robel
2025-06-04 03:14:41
Count answers: 3
Slušně klientovi odvěťte, že v případě, že má pocit, že se mu jeho investice nevrátí, můžete mu doporučit levnější kolegy. Nejlepší je upřímnost, ale v tomhle případě dobře promíchaná s diplomatickou. Vždy si udělejte čas na odpověď, kde uvede důvody, proč zakázku nepřijímáte. Poděkujte za projevenou důvěru a pokud je to možné, poskytněte doporučení na jiného freelancera.
Rozhodně neslibujte něco, co byste nemohli splnit. Nenechte poptávku bez odpovědi.

Katheryn DuBuque
2025-06-04 02:59:47
Count answers: 1
Umění říci "ne" patří k dovednostem, které nejsou vlastní každému.
Říkat "ne" v pravou chvíli je ale nutné, chceme-li podnikat úspěšně a směřovat k cílům, jež jsme si stanovili.
Zákazníci občas přicházejí s požadavky, které není možné splnit, ať už se týkají neúnosně vysoké slevy, příliš krátkého termínu pro zhotovení zakázky či dodání zboží nebo způsobu provedení služby, který nemáme v nabídce.
Naslibovat nemožné jen proto, abychom zákazníka neztratili, je ovšem krátkozraké.
Pokud své sliby nesplníme, o klienta nakonec stejně přijdeme, a navíc uškodíme své pověsti.

Rubye Kerluke
2025-06-04 01:37:32
Count answers: 2
Odmítnout cokoliv je nutno takovou formou, abys dotyčného neponížil.
Tvrdek: velmi rádi bychom pro Vás pracovali, ale již máme rozpracované jiné projekty a z toho důvodu nemohu při vší snaze zaručit, že bychom se Vám mohli v současné době věnovat tak, jak se od profesionálů očekává.
Nicméně jakmile stávající zakázky doděláme, což bude asi za 8měsíců, okamžitě se Vám ozveme a bude-li Váš zájem trvat, pustíme se do toho.
Pokud však pospícháte, a vidím že tuto věc by nebylo dobré odkládat, mohu Vám doporučit firmu XYZ :
klient se necítí jako odstrčený, jen je ve špatný čas na správném místě a časově není možné aby čekal a musí se vyjímečně obrátit na jiného dodavatele.
Doporučením jiné firmy jsi dal najevo zájem jeho problém alespoň alternativně vyřešit.
A po uplynutí zmíněné doby (resp. až to vypracuje někdo jiný) máš otevřené dveře k tomu mu zavolat, omluvit se za to, že to tehdy nešlo a domluvit další spolupráci.

Marisa Veum
2025-06-04 00:30:21
Count answers: 2
Nesmí ale zákazníka odmítnout bezdůvodně, ani spotřebitele žádným způsobem diskriminovat. Odmítnout zákazníka v individuálních případech lze. Stává se to, když se chová zákazník hrubě, je opilý, dělá přílišný hluk, obtěžuje druhé a podobně. Odmítnut může být zákazník také například v případě, kdy je sociálně nezpůsobilý zaplatit za poskytnuté služby.

Margarita Gerhold
2025-06-03 22:00:43
Count answers: 5
Je naprosto v pořádku ji odmítnout.
Uděláte bez skrupulí to samé.
Doporučuji se zamyslet nad vaším osobním seznamem oborů, které nebudete podporovat.
Pokud můžete počkat, navrhnu konkrétní termín, odkdy se jeho zakázkou mohu věnovat a vyhradím si na ni čas.
Pokud zakázka hoří, odmítnu a doporučím jiné profesionály či firmy z oboru, na které se může obrátit.
Odmítám klienty, se kterými si osobně nerozumím.
Napíši po schůzce e-mail nebo zavolám a vytaşím se s pravdou zhruba v tomto stylu:
„Dobrý den, děkuji za naši včerejší schůzku. Líbí se mi Váš byznys, nicméně mám pocit, že si na osobní rovině nerozumíme. Abych mohl odvádět skvělé výsledky, tak je pro mě podstatné si s druhou stranou osobně porozumět, což v našem případě bohužel nenastalo. Proto si myslím, že bude vhodnější, pokud se obrátíte se spoluprací na někoho jiného. Děkuji za pochopení a přeji Vám hodně úspěchů.“