:

Jak jednat se zákazníky?

Zoe Lesch
Zoe Lesch
2025-06-03 21:19:57
Count answers: 4
Naslouchejte s pochopením a sympatiemi. Snížíte tím rozčílení a ukážete svůj zájem. Zásadní je dát najevo, že chcete pomoci. První dojem, který na zákazníka uděláte, je stěžejní pro další jednání. Neobviňujte ani nevymýšlejte výmluvy. Bez ohledu na to, kdo nebo co je příčinou problému, se vyvarujte obviňování. Místo toho převezměte plnou odpovědnost a iniciativu za co nejrychlejší vyřešení problému. Opakujte a zaznamenávejte, co zákazník říká. Zjistěte, co zákazník chce. Zákazník si stěžuje, protože má určitý problém a chce jej co nejrychleji vyřešit. Navrhněte řešení a získejte pro ně podporu. Jestliže nemůžete splnit jeho požadavky, řekněte to, nehádejte se však s ním ani mu nedávejte najevo, že nemá pravdu.