:

Co je to cross selling?

Annamae Sanford
Annamae Sanford
2025-06-10 21:33:49
Count answers: 2
Cross Selling je marketingová/obchodní taktika, která má za cíl zvýšit obrat firmy vhodným nabízením souvisejícího zboží. Cross Selling lze realizovat téměř při jakémkoli způsobu prodeje, ať jde o e-shopy, osobní prodej apod. Aby byla šance na úspěch prodeje co nejvyšší, musí dávat nabídka komplementárního zboží smysl. Těžko si k mobilnímu telefonu jen tak koupíte zahradní hadici, ale nabídne-li vám prodejce kvalitní pouzdro – a navíc ještě za zvýhodněnou cenu, je to již výrazně zajímavější alternativa. Typicky může následovat ještě fólie, různé kabely, paměťové karty, powerbanky, sluchátka atd.
Jarrett Sporer
Jarrett Sporer
2025-06-03 08:18:40
Count answers: 4
Cross-selling jsou techniky prodeje souvisejícího zboží nebo služeb zákazníkům/klientům. Cross-selling by se dal zařadit do skupiny technik zvýšení prodeje, je to i jedna z metod řízení vztahů se zákazníky. Cross-selling může být zkombinováno se zvýhodněnými nabídkami prodejce, třeba v té podobě, že ke koupi „křížového“ zboží nabídne slevu. Pojišťovna nabídne pojištění auta klientům, kteří u ní mají životní pojištění. Výrobce počítačů nabídne zákazníkovi příslušenství stejné značky.
Magnolia Turner
Magnolia Turner
2025-06-03 06:39:21
Count answers: 1
Jedním z osvědčených a po léta využívaných postupů je nabídnout k zakoupenému sortimentu také zboží, které s kupovanou věcí či službou nějak souvisí, například k počítači nabídnout také reproduktory nebo k dovolené cestovní pojištění. V marketingu se pro tuto strategii používá anglický výraz cross-selling, křížový prodej nebo také příprodej. Mám zájem, jak si mohu objednat? Volejte: +420 607 044 665 Co se týká cross-sellingových strategií, existuje řada doporučení a ozkoušené postupy. Jaký je zákazník, který právě nakupuje, podle toho, co vybírá? A co dalšího by si právě takový zákazník mohl chtít koupit? Experimentuje-li obchodník s rozvahou, může s poměrně nízkým rizikem objevit nové cesty k navýšení prodeje a zisku. Obdobným postupem jako křížový prodej je takzvaný up-selling. Spočívá v tom, že se obchodník na základě zákazníkovy první volby pokouší nabídnout mu ke koupi o něco lepší a dražší zboží. Přidržíme-li se příkladu počítače a dovolené, bude se jednat o počítač jen o něco dražší, ale s větší pamětí, nebo o něco dražší dovolená na stejném místě, ale v hotelu s lepším bazénem. V e-shopech se cross-selling i up-selling prolínají a jejich vzájemné vyvážení je součástí obchodníkovy strategie. Cross-selling i up-selling se však nevyužívají jen při osobním prodeji nebo v e-shopech. S tímto přístupem jsou často spojeny i některé marketingové aktivity, jako e-mailing nebo direct-mailing (a další direct-marketingové postupy), kdy obchodník oslovuje ty, jimž již zboží či službu prodal (nebo získal informaci, že jim je prodal někdo jiný), s nabídkou souvisejících doplňků nebo s nabídkou nového či lepšího typu téhož zboží.
Hilario Wolff
Hilario Wolff
2025-06-03 06:20:19
Count answers: 3
Cross-selling – česky křížový prodej, případně prodej napříč. Nejlépe vystihující a asi i nejčastěji používaný a zažitý je překlad související zboží. Jako související zboží se velmi často nabízí komplementární zboží, nebo zboží spotřebního charakteru. Křížový prodej navyšuje průměrnou výši objednávky. Můžete však jít ainda dál a doporučit zboží např. až na děkovné stránce, případně až po úplném objednání, kdy může jít i osobní doporučení na základě vybraného zboží v komunikaci pomocí transakčních e-mailů.
Mateo Ratke
Mateo Ratke
2025-06-03 04:34:39
Count answers: 2
Cross-selling, neboli křížový prodej, představuje strategii, která zahrnuje nabídku souvisejícího zboží nebo služeb zákazníkům. Tímto způsobem se využívá příležitosti prodeje dalšího produktu či služby, které by mohly být doplňkem k tomu, co zákazník již zakoupil nebo plánuje zakoupit. Cross-selling patří mezi účinné techniky, které mohou zvýšit celkový objem prodeje a zároveň posílit vztahy se zákazníky.
Barry Oberbrunner
Barry Oberbrunner
2025-06-03 04:02:15
Count answers: 5
Cross-selling je obchodní strategie s cílem zvýšit prodej, respektive zvýšit celkovou objednávku nabídkou souvisejícího či doplňkového zboží. Cross-selling patří mezi základní techniky, které mají zákazníka nabídkou souvisejících služeb či produktů motivovat k rozšíření nákupu a tím zvýšení prodeje. Často se s touto technickou setkáte na úrovni produktů, kdy systém nabízí doplňkové či podobné zboží, nejčastěji pak v tzv. Systém pak zákazníkovi nabídne zboží související s tím, které do košíku přidal. E-shop nabídne zákazníkovi doplňkovou službu doživotní záruky k produktu, který přidal do košíku.