Co je to downsell?

Leonie Yundt
2025-06-26 12:21:00
Count answers: 2
Down-sell je marketingová strategie, která doplňuje modely up-sell a cross-sell. Jedná se o nabídku levnějších alternativ nebo odlehčených verzí produktů zákazníkům, pokud se rozhodnou nekoupit původně nabízený produkt nebo službu. Cílem down-sellu je udržet zákazníky a zajistit, že neodejdou bez nákupu. Příkladem down-sellu může být nabídnutí levnějšího modelu mobilního telefonu, pokud zákazník odmítne koupit dražší verzi. Další příklady zahrnují nabídku nižšího tarifu, slevové balíčky nebo možnost odběru menšího objemu zboží.
Down-sell se často uplatňuje v případech, kdy zákazník je nespokojen s cenou nebo funkcemi původního produktu nebo nemá dostatečný rozpočet pro jeho zakoupení. Nabízení levnější alternativy může v těchto případech motivovat zákazníka k nákupu a zaručit, že opustí obchod s alespoň nějakým produktem. Strategie down-sellu může být uplatňována zákazníkům prostřednictvím osobního prodeje, in-store reklamy, e-mailových kampaní a dalších marketingových nástrojů.

Dawn Nienow
2025-06-20 21:43:41
Count answers: 3
Downselling vám ponúka efektívny postup.
Je dobré vedieť, že downsell generuje dodatočné príjmy, posúva potenciálneho zákazníka na nákupnej ceste a zvyšuje hodnotu životnosti zákazníka.
Blog na portáli CF, ktorý vám umožní zabojovať o zdanlivo strateného zákazníka, je veľmi zrozumiteľný jednoduchým jazykom, príkladmi a ešte popisuje, ako a v čom sa downselling líši od upselling-u či crossselling-u.

Roberta Brakus
2025-06-11 18:42:43
Count answers: 2
Sometimes the customer may reject your upsell offer by clicking 'Close' or 'No thanks' button, and you can show an alternate product with a better offer. that is termed as a downsell.
Downsell shows only if the main offer is rejected.
The downsells will be triggered when customer click on "No Thanks" button on the offer.
Note: By default the clicking close button will not trigger downsell, if you want to trigger downsell on the close button click, we have an option for you.
Pro Tip #3 Make sure not to annoy people with tons of downsells and keep it a favourable buying experience.

Thad Ebert
2025-06-03 09:10:11
Count answers: 3
Down-sell je technika, kdy prodejce nabízí zákazníkovi levnější alternativu, pokud původní nabídka neodpovídá jeho rozpočtu nebo potřebám.
Tento přístup může pomoci udržet zákazníka, který by jinak mohl odejít bez nákupu, a zároveň posílit jeho důvěru ve značku díky flexibilitě a ochotě najít řešení.
Příklad Down-SelluZákazník uvažuje o koupi drahého notebooku, ale cena je nad jeho rozpočet.
Prodejce mu nabídne levnější model, který stále splňuje jeho základní požadavky, a zároveň zdůrazní jeho výhody.
Cíl Down-sell: Poskytnutí levnější alternativy pro zákazníka s omezeným rozpočtem.
Přístup Down-sell: Nabídka levnější alternativy.
Výsledek Down-sell: Udržení zákazníka a prodej levnějšího produktu.

Elbert Kerluke
2025-06-03 08:37:59
Count answers: 1
Down-selling je situace, kdy zákazníkovi nabídnete levnější alternativu, než kterou původně zamýšlel tak, abyste o něj nepřišli.
Každý ze zákazníků, který opustí váš e-shop bez toho, že by nakoupil, pro vás představuje ztracenou příležitost.
Častou příčinou nedokončeného nákupu je cena.
Pokud svému zákazníkovi nabídnete levnější produkt/službu než ten, který chtěl koupit původně, zvyšujete šanci, že se vašim zákazníkem stane.
V případě down-sellingu je načasování nabídky ještě důležitější než v případě cross-sellingu či up-sellingu.
Pokud totiž přijde vaše nabídka příliš brzy, riskujete, že přijdete o prodej produktů s vyšší hodnotou.
S nabídkou na levnější produkt či službu musíte přijít ve chvíli, kdy už je jasné, že dražší produkt zákazník nekoupí.
Důležitou roli při nastavení vhodné chvíle pro down-selling hraje testování a neustálá optimalizace podle chování vašich zákazníků.

Zander Kunze
2025-06-03 06:31:30
Count answers: 2
Downsell je prodejní strategie, při které je zákazníkovi nabídnuta levnější alternativa produktu nebo služby, pokud odmítl původní (dražší) nabídku.
Cílem je zvýšit šanci na uskutečnění prodeje a zmírnit riziko úplné ztráty zákazníka.
Downsell může fungovat jako reakce na nejistotu zákazníka, omezený rozpočet nebo obavy z rozsahu nabídky.
Oproti upsellu, který se snaží zákazníka přesvědčit k výběru dražší varianty, downsell představuje vstřícnější a dostupnější řešení.
V online prostředí se s touto strategií často setkáváme v okamžiku, kdy zákazník nedokončí nákup nebo se rozhoduje o zrušení služby.
Agentura nabídne komplexní SEO audit, ale pokud klient váhá, navrhne downsell ve formě dílčí analýzy (např. pouze technické SEO nebo analýza klíčových slov).
Místo měsíčního spravovaného balíčku SEO služeb může být nabídnut jednorázový report s doporučeními.
Při odmítnutí plnohodnotného linkbuildingu může firma nabídnout levnější variantu s menším počtem backlinků nebo zaměření pouze na lokální weby.