:

Co je to up selling?

Yasmin Morissette
Yasmin Morissette
2025-06-03 08:52:54
Count answers: 2
Obdobným postupem jako křížový prodej je takzvaný up-selling. Spočívá v tom, že se obchodník na základě zákazníkovy první volby pokouší nabídnout mu ke koupi o něco lepší a dražší zboží. Přidržíme-li se příkladu počítače a dovolené, bude se jednat o počítač jen o něco dražší, ale s větší pamětí, nebo o něco dražší dovolená na stejném místě, ale v hotelu s lepším bazénem.
Tremaine Crist
Tremaine Crist
2025-06-03 07:33:36
Count answers: 2
Jde o techniku zvyšování prodeje, kdy prodejce nabídne zákazníkovi produkt nebo službu vyšší cenové kategorie. Cílem je mít vyšší zisk z prodeje, ovšem s ohledem na potřeby a přání zákazníka. Do češtiny se dá tento pojem přeložit jako zvýšení prodeje.
Olen Orn
Olen Orn
2025-06-03 06:45:25
Count answers: 2
Up-selling je marketingová strategie spočívající ve snaze přimět zákazníka ke koupi nového modelu nebo modelu vyšší třídy. Zákazník má možnost si za příplatek zvolit model s lepšími vlastnostmi než základní výrobek.
Santos Zboncak
Santos Zboncak
2025-06-03 06:16:20
Count answers: 5
Up Selling je marketingová taktika, jejímž cílem je prodat zákazníkovi lepší produkt než ten, který právě poptává. Je to typický příklad snahy prodat lepší a dražší produkt, než zákazník poptává – a to je charakteristika Up Sellingu. Up Selling má smysl tehdy, pokud jde o win-win řešení pro obchodníka i zákazníka. Má své opodstatnění, pokud díky němu zákazník skutečně získá hodnotu, která pro něj bude mít smysl. Zejména jde o případy, kdy zákazník není dostatečně informován a koupil by si produkt, který by pro něj nebyl vhodný. Ryze negativní dopady má Up Selling v případě, kdy zákazník tématu téměř vůbec nerozumí a obchodník mu nabízí to, co vůbec nevyužije.
Randy Cartwright
Randy Cartwright
2025-06-03 06:13:52
Count answers: 2
Upselling je jedna z technik prodeje a marketingu, při které prodejce pobízí zákazníky ke koupi dražší verze zboží nebo služby, nebo upgrade či add-on k němu. Důvodem a účelem upsellingu pro obchodníka je zvýšení zisku. Upselling se dá vysvětlit i jako dání zákazníkovi více možností ke koupi v závislosti na tom, kolik chce do daného zboží nebo služby investovat. Upselling může zákazníky toliko upozorňovat na zvýhodněné kombinace nákupu zboží/služeb, které třeba nevzali v úvahu a které jim mohou být k užitku. Upselling v praxi může mít i tak jednoduchou podobu jako je optání se zákazníka, zdali k němu nechce lepší komponenty nebo zdali si rovnou nechce vybrat dražší variantu s tím, že k ní bude mít takové a takové výhody.
Ned Hilpert
Ned Hilpert
2025-06-03 04:59:11
Count answers: 3
Upselling je prodejní technika, při které zákazníka povzbuzujete k nákupu vyšší, vylepšené nebo prémiové verze produktu nebo služby, kterou zvažuje nebo již používá. Cílem je zvýšit hodnotu nákupu zákaznika tím, že mu nabídnete lepší nebo pokročilejší řešení, které splňuje jeho potřeby. Upselling = Prodej lepší verze stejného produktu/služby.
Lenny Erdman
Lenny Erdman
2025-06-03 04:20:25
Count answers: 2
Termín up-selling označuje snahu prodat dražší řešení zákazníkova problému, např. vyšší model výrobku či pokročilejší verzi služby, na rozdíl od nabídek doplňkových produktů. Přestože obě tyto aktivity mají stejný cíl, tj. zvýšit výslednou objednávku zákazníka, up-selling často třeba spojit souncení vyšší verze. Pokud například víme, že si u nás kdysi zákazník zakoupil některý spotřební výrobek, jenž touto dobou již nepatří k nejmodernějším, je logické ho e-mailem oslovit s nabídkou nejnovější verze. Z uvedeného příkladu je zřejmé, že up-selling klade poměrně vysoké nároky na segmentaci zákazníků, kvalitní CRM systém bývá nutností.