Jakou živnost na eshop?

Halie Deckow
2025-06-03 22:34:06
Count answers: 2
K provozování e-shopu potřebujete status podnikatele. Rozmyslete si, jakou právní formu bude Váš e-shop mít – odvíjejí se od toho další povinné formality. Základní možnosti máte dvě: podnik fyzické osoby (tedy OSVČ) obchodní společnost (nejčastěji s. r. o.). Jako živnostník začínáte podnikat prakticky ihned, vyřízení živnosti je totiž velmi rychlé a vyžaduje minimum administrativy. Jednodušší je obvykle také účetnictví. OSVČ podnikají pod vlastním jménem a příjmením, která jsou zapsaná v živnostenském rejstříku. E-shop můžete ovšem provozovat i pod jinou značkou. Stačí si zvolit originální název, který se neshoduje s názvem jiného podniku nebo cizí ochrannou známkou.

Blaze Luettgen
2025-05-31 18:10:44
Count answers: 2
Založil jsem si tyto volné živnosti: poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracovávání dat, hostingové a související činnosti a webové portály reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení fotografické služby.
Otázkou je, zda mohu dělat na těchto oborech internetové stránky.
Při zakládání jsem si nevšiml, že je obor č.62 příprava a vypracování technických návrhů, grafické a kreslířské práce, takže jsem si to neudělal.
Takže je potřeba pro vytváření stránek obor č.62 a popřípadě nevíte, jak se provádí jeho dopsání?
To mi dají nový živnostenský list?
Budu něco platit?
budu muset něco zase oblítávat?

Santa Gleason
2025-05-17 20:34:15
Count answers: 4
Pokud plánujete prodávat fyzické nebo digitální produkty on-line od dodavatelů, od kterých výrobky sami koupíte a následně s marží prodáte, budete potřebovat volnou živnost s názvem velkoobchod a maloobchod. K samotnému prodeji vlastních výrobků opět postačí volná živnost velkoobchod a maloobchod. Máte-li v plánu nabídnout prostor na svých internetových stránkách jako platformu pro prodej výrobků jiných obchodníků a svůj zisk inkasovat formou fixního nebo pohyblivého poplatku za uskutečněný obchod, jedná se o volnou živnost zprostředkování obchodu a služeb. Některé služby mohou podnikatelé nabízet on-line nebo částečně on-line.
Jedná se např. o různé konzultace, reklamu, kurzy, tvorbu a správu webových stránek. On-line kurzy, workshopy – mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti
On-line překlady – překladatelská a tlumočnická činnost
On-line reklama, SEO, PPC, sociální sítě, průzkum trhu – reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení
Tvorba a správa webových stránek, webhosting – poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály
Copywriting, blog, podcast – reklamní činnost, marketing, mediální zastoupení
U některých specializovaných služeb, jako je on-line investování, vedení účetnictví nebo právní poradenství, jsou vyžadovány další odborné živnosti nebo specifické licence.