:

Jak prodávat do zahraničí?

Houston Cummerata
Houston Cummerata
2025-06-08 13:25:20
Count answers: 2
U prodeje zboží na dálku se jedná o dodání zboží, které je odesláno nebo přepraveno z jednoho členského státu do jiného členského státu. Druhou podmínkou je, že pro zákazníka není pořízení zboží předmětem daně. Nejčastěji je takovým zákazníkem soukromá osoba, ale je potřeba si uvědomit, že i pro osobu povinnou k dani nemusí být pořízení zboží předmětem daně. Proč je potřeba ověřit, zda má kupující DIČ, a jaké důsledky z toho vyplývají pro prodávajícího? Proto je potřeba u obchodu s osobou povinnou k dani z jiného členského státu, která neposkytla prodávajícímu své DIČ, prověřit, z jakého důvodu tak učinila, a teprve podle toho: vystavit daňový doklad buď s českou DPH, nebo příslušnou DPH jiného členského státu. Směrnice Rady EU, která byla do českého zákona o DPH implementována v roce 2021, představuje jednotný systém prodeje zboží a služeb na dálku. Cílem je odstranit překážky přeshraničního on-line prodeje a zjednodušit povinnosti subjektů v oblasti DPH. Zavedla do národních zákonů o dani z přidané hodnoty jednotný systém pro obchodování formou prodeje zboží na dálku. Jeho cílem bylo překonat překážky přeshraničního on-line prodeje a zjednodušit povinnosti v oblasti DPH, k čemuž byly využity zvláštní režimy jednoho správního místa, elektronická rozhraní a u zboží dovezeného ze třetích zemí ještě zprostředkovatelé.
Marielle O'Connell
Marielle O'Connell
2025-06-08 12:23:22
Count answers: 3
Pro provedení prodeje na zahraničních trzích je dobré začít analýzou cílových trhů. Při startu každého podnikání je analýza trhu vždycky prvním krokem. To stejné platí při expanzi do zahraničí. Pokud je pro vás příliš nákladné zadat výzkum, můžete využít veřejně dostupné údaje o místních spotřebitelích a jejich preferencích. Prohlédněte si i svoji konkurenci a analyzujte ji. Možná na některém zahraničním trhu chybí produkty z vaší kategorie, nebo nabízíte lepší kvalitu či nižší cenu. Začnete-li na zahraničních trzích na marketplace platformách, využít můžete mezinárodní servery jako eBay nebo místní jako je Allegro. Umístění nabídky na marketplace portálu zvyšuje šance na její zviditelnění a dosažení nové skupiny zákazníků. Můžete si tak snadno ověřit, zda se vydáváte správným směrem, než se rozhodnete pro další kroky. Je také dobré zaměření se na levnou a efektivní přepravu zboží, protože náklady na dopravu bývají překážkou, která brání firmám v zahraniční expanzi. Vaše nabídka musí být cenově zajímavá pro potenciální zahraniční zákazníky, a to i s přihlédnutím k nákladům na dopravu. Snažte se proto tyto náklady maximálně snížit,StateChanged pomoc vám může zkušený logistický partner. Zákazníci na nových trzích mohou být zpočátku nedůvěřiví vůči zahraničnímu prodejci, proto je dobré zajistit perfektní zákaznický servis. Je důležité, aby u vás zažili pozitivní nákupní zkušenost, proto připravte přesné popisy produktů a rychle reagujte na otázky zákazníků a aktivně řešte jejich problémy. Vytvořením důvěryhodného internetového obchodu(OS request paušál),-po pilotním prodeji na marketplace, můžete investovat do jeho propagace a získat místní doménu. Mějte na paměti, že vaše značka zatím není známá a z pohledu zákazníků můžete být podvodník. Snažte se tedy co nejrychleji získat od zákazníků pozitivní recenze a umístěte je viditelně na vaše stránky. Nabídněte platby v místní měně,protože pokud nejsou vaše ceny výrazně nižší oproti místní konkurenci, zákazníci se budou obávat nevýhodného převodu měny. Umožněte zákazníkům platit v jejich vlastní měně a zároveň najděte nejvýhodnější řešení pro převod zisku na české koruny bez zbytečných poplatků.
Sienna Waters
Sienna Waters
2025-06-08 10:25:28
Count answers: 3
Khi jsme neplátce DPH, prodáváme zboží do jiných zemí EU stejně jako v ČR, plátcům i neplátcům, tedy bez DPH. Kdyby náš celkový obrat za prodeje zboží na dálku (koncovým zákazníkům) do jiných zemí EU překročil 10 tisíc EUR za rok, museli bychom se registrovat k DPH v EU a prodávat své zboží do EU s DPH té země, do které zboží zasíláme. Když jsme plátce DPH a prodáváme zboží na dálku koncovým zákazníkům do jiných zemí EU, tedy neplátcům DPH, děláme to stejně, jako kdyby to byli Češi, narážíme tedy českou DPH. Pokud by náš celkový roční obrat za tyto prodeje (neplátcům do všech jiných zemí EU) překročil 10 tisíc EUR, museli bychom se registrovat k DPH v EU a prodávat zboží s DPH příslušné země, do které zboží směřuje. Vystavíme normální daňový doklad, jakoby to bylo v ČR, jen to musí být běžný daňový doklad, nestačí zjednodušený. Plátce dodává zboží plátcům DPH v EU Nejprve ověříme, zda má odběratel opravdu registraci k DPH, abychom nedopadli jako hutkaři. Ověříme na https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation Pak můžeme uplatnit osvobození od DPH podle § 64 ZDPH. Což znamená, že mu můžeme dodat zboží bez DPH a vystavit fakturu bez DPH. Zboží musí opustit území ČR a v případě potřeby to musíme umět prokázat dvěma důkazními prostředky (například doklad od dopravce a doklad o úhradě). V daňovém přiznání k DPH vykážeme tato plnění na řádku 20. V souhrnném hlášení tato plnění vykážeme s kódem nula. Pozor, i pokud jsme čtvrtletní plátci DPH, jakmile uskutečníme prodej zboží plátci DPH v jiné zemi EU, musíme začít podávat souhrnná hlášení měsíčně a plnění vykazovat v příslušném měsíci. V měsíčním vykazování musíme pokračovat minimálně do konce roku. Pokud nám zákazník zaplatí zálohu, tak při jejím přijetí nevystavujeme daňový doklad, ani ji nezahrnujeme do přiznání k DPH a do souhrnného hlášení. V přiznání a v souhrnném hlášení vykážeme až konečnou fakturu.
Cassie Purdy
Cassie Purdy
2025-06-08 10:15:53
Count answers: 4
Od 1. 7. 2021 se do limitu 10 000 EUR pro prodej do zahraničí započítává kromě elektronicky poskytovaných produktů a služeb i prodej zboží na dálku koncovým spotřebitelům do jiných států EU. Není tedy už potřeba počítat zvlášť obraty pro jednotlivé typy produktů ani pro jednotlivé státy. Je jen jeden limit do všech států EU dohromady za všechny druhy prodaného zboží či služeb. Při obratu do 10 000 EUR za kalendářní rok je místem plnění ČR a zahraničním spotřebitelům (neplátcům DPH) tak můžete fakturovat bez DPH. Postup pro jednotlivé varianty najdete níže. Nastavení prodeje zahraničním spotřebitelům (občanům, neplátcům DPH) se liší podle toho, zda jste v ČR registrováni jako neplátce DPH, identifikovaná osoba nebo plátce DPH. Místem plnění do limitu 10 000 EUR ročně je ČR, prodeje do zahraničí proto daníte stejně, jako prodeje tuzemské. U produktu při fakturaci zahraničním osobám (spotřebitelům) nastavte DPH pro zahraničí 0 %. Políčko pro zadání DPH se zobrazuje i u variant produktu. Sazbu DPH, která bude použita na pravidelných fakturách pro zahraniční odběratele, je nutné nastavit přímo u opakovaných plateb.