:

Jak expandovat do zahraničí?

Emerson Renner
Emerson Renner
2025-06-08 14:10:44
Count answers : 2
0
Zkoumejte celou velikost trhu a počet zákazníků. Začněte důkladnou analýzou trhu. Získaná data z analýzy trhu jsou odrazovým můstkem pro další kroky expanze. Vypracujte si nejprve analýzu konkurence, pomocí které získáte informaci o tržní situaci. Potřebujete vědět, kteří již zavedení hráči prodávají stejné produkty nebo nabízejí stejné služby. Při expanzi se zajímejte především o: celkovou velikost populace, internetovou penetraci, jazykovou strukturu v zemi, sazby DPH, platební metody a způsoby přepravy. Nejlepší startovní možností pro české firmy je expandovat na Slovensko. Jedná se o zemi s podobnými zvyky jako u nás. Proto si vyzkoušejte veškeré možnosti expanze tam, a potom uvažujte o další zemi.
Estella Torphy
Estella Torphy
2025-06-08 13:18:53
Count answers : 2
0
Aby byl vstup na zahraniční trh úspěšný a abyste dosáhli návratnosti investice, prvním krokem by vždy měla být pečlivá příprava rozdělená do několika fází. Na zahraniční trh můžete vstoupit přímo s vlastním e-shopem, přes Marketplace nebo třeba prostřednictvím distributora. Volba by se měla odvíjet od specifik firmy i trhu. Je proto třeba si nastudovat místní zákony a regulace a investovat do právního poradenství, abyste předešli případným problémům v budoucnu. Nedílnou součástí expanze do zahraničí je také plánování obchodních operací a logistické strategie pro distribuci produktů. Vybrat si můžete mezi vlastními zdroji a outsourcingem. Místní partnerství mohou firmě poskytnout cenné znalosti a pomoci s porozuměním místnímu trhu. Pro podnikatele je při vstupu na nový trh klíčové najít spolehlivé dodavatele a budovat s nimi dlouhodobé vztahy. Prvním krokem by mělo být založení bankovního účtu a příprava finančního plánu. Měli byste mít také připravený plán pro případ ekonomických turbulencí, přírodních katastrof nebo politických změn.