Jak expandovat do zahraničí?

Emerson Renner
2025-06-08 14:10:44
Count answers
: 2
Zkoumejte celou velikost trhu a počet zákazníků. Začněte důkladnou analýzou trhu. Získaná data z analýzy trhu jsou odrazovým můstkem pro další kroky expanze. Vypracujte si nejprve analýzu konkurence, pomocí které získáte informaci o tržní situaci. Potřebujete vědět, kteří již zavedení hráči prodávají stejné produkty nebo nabízejí stejné služby. Při expanzi se zajímejte především o: celkovou velikost populace, internetovou penetraci, jazykovou strukturu v zemi, sazby DPH, platební metody a způsoby přepravy. Nejlepší startovní možností pro české firmy je expandovat na Slovensko. Jedná se o zemi s podobnými zvyky jako u nás. Proto si vyzkoušejte veškeré možnosti expanze tam, a potom uvažujte o další zemi.

Estella Torphy
2025-06-08 13:18:53
Count answers
: 2
Aby byl vstup na zahraniční trh úspěšný a abyste dosáhli návratnosti investice, prvním krokem by vždy měla být pečlivá příprava rozdělená do několika fází.
Na zahraniční trh můžete vstoupit přímo s vlastním e-shopem, přes Marketplace nebo třeba prostřednictvím distributora.
Volba by se měla odvíjet od specifik firmy i trhu.
Je proto třeba si nastudovat místní zákony a regulace a investovat do právního poradenství, abyste předešli případným problémům v budoucnu.
Nedílnou součástí expanze do zahraničí je také plánování obchodních operací a logistické strategie pro distribuci produktů.
Vybrat si můžete mezi vlastními zdroji a outsourcingem.
Místní partnerství mohou firmě poskytnout cenné znalosti a pomoci s porozuměním místnímu trhu.
Pro podnikatele je při vstupu na nový trh klíčové najít spolehlivé dodavatele a budovat s nimi dlouhodobé vztahy.
Prvním krokem by mělo být založení bankovního účtu a příprava finančního plánu.
Měli byste mít také připravený plán pro případ ekonomických turbulencí, přírodních katastrof nebo politických změn.