Jak pojmenovat e-shop?

Justen Schaefer
2025-06-07 12:27:25
Count answers: 2
Název vašeho e-shopu vašim zákazníkům ideálně nejen sdělí, co prodáváte, ale také naznačí, proč by měli nakupovat právě u vás.
Název značky, který si lidé zapamatují, by měl být promyšlený, protože zákazník se na něj musí podívat v průměru sedmkrát, než si ho zapíše do paměti.
Vynikne název, který: Je krátký: Nejlepší jména firem mívají maximálně pár slabik.
Osvědčené je například spojit dvě kratší slova (HelloFresh, Facebook) nebo si slovo vymyslet (Google, eBay).
Používá aliteraci: Dvojice slov začínajících na stejné písmeno (Best Buy, Shake Shack) jsou hned pádnější a lidé si takové názvy snáze zapamatují.
Jestli vůbec nevíte nebo potřebujete nastartovat kreativitu, nebojte se použít generátor názvů firem.
Když do nich zadáte slovo nebo dvě, vytvoří vám nekonečný seznam jejich variací.
Dobré generátory názvů firem jsou například: FreshbooksNamelixGetsocio Vytvoří pro vás varianty názvu od tradičních a přímočarých až po důmyslnější a abstraktnější.
Možná nakonec žádnou z nich nepoužijete, ale pomůže vám to při hledání rozšířit obzory.

Xander Armstrong
2025-06-07 08:34:33
Count answers: 2
Jak vymyslet název e-shopu, který za něco stojí, jestliže je založení životaschopného e-shopu válka, vymyšlením skvělého obchodního jména vyhrajete jednu ze zlomových bitev.
Název e-shop v každém případě být měl originální a konkurenceschopný.
Vždycky je prostor k originalitě.
Krátký a jednoduchý název je skvělé hned z několika důvodů: Nakupující si ho snadno zapamatují, lehce vysloví jeho jméno, takže ho při doporučení známým nezkomolí, a i do celkové vizuální identity lépe zapadne.
Vezměte v úvahu doménu Při uvažování nad názvem e-shopu vás napadne určitě více než jedna varianta.
Žádnou z nich hned z kraje nezatracujte.
Nejdříve si zkontrolujte, jestli najdete vhodnou a volnou doménu.
Nevíte si rady s výběrem, Možná vás popostrčí 3 rychlé tipy:
1. Kombinujte
Zkuste brainstorming.
Stoprocentně na vás vypadnou ingredience, ze kterých sestavíte skvělé menu.
Kombinací dvou až tří „obyčejných“ slov může vzniknout perfektní název.
Např. Prázdná Miska.
Dvě obyčejná slova, která dohromady tvoří pěkný název.
2. Fantazírujte a komolte
No a co, že dotyčné slovo neexistuje?
Novotvary Google, Skype, Alza také nic neznamenají a uchytily se.
Hrajte si s písmenky, vymýšlejte slova, přesmýkejte.
I když umí být Alza hodně otravná, má to vychytané:
3. Využijte osobní slovo
Máte nějakou přezdívku nebo zajímavé jméno?
Jak se jmenuje vaše kočka?
Inspirace je všude kolem vás, jenom se jí nebát.
Martin Kasa si se jméno e-shopu poradil také bravurně:
Název obchodu je podstatnou součástí identity – neberte jeho výběr na lehkou váhu.
Buďte víc Elnino a Prázdná Miska než Kovoslužby Praha.
V konečném účtování na tom vyděláte.