:

Jak pojmenovat e-shop?

Francisco Ziemann
Francisco Ziemann
2025-06-14 17:41:19
Count answers: 2
Pojmenování e-shopu je přímo spojeno s produkty, které v e-shopu budete prodávat. S odkazem na předešlé články této příručky již víte, jaké dodavatele chcete prodávat, budete pravděpodobné blíže tomu vědět, jak e-shop pojmenujete. Název e-shopu by měl být současně roven doméně, respektive mělo by se jednat o totožná slova - snad kromě diakritiky. Je proto vhodné, abyste společně se jménem ověřili, zda je k dispozici také volná doména. Odpovídající doménou je doména, která se nejen shoduje s názvem e-shopu (pomineme-li diakritiku), ale současně má vhodnou koncovku - ideálně "cz", pokud plánujete prodávat v ČR. Než tedy vymyslíte název svého e-shopu, přejděte k dalšímu článku - Jak vybrat doménu e-shopu. Jde o spojenou nádobu a nelze tedy jedno řešit bez druhého.
Justen Schaefer
Justen Schaefer
2025-06-07 12:27:25
Count answers: 2
Název vašeho e-shopu vašim zákazníkům ideálně nejen sdělí, co prodáváte, ale také naznačí, proč by měli nakupovat právě u vás. Název značky, který si lidé zapamatují, by měl být promyšlený, protože zákazník se na něj musí podívat v průměru sedmkrát, než si ho zapíše do paměti. Vynikne název, který: Je krátký: Nejlepší jména firem mívají maximálně pár slabik. Osvědčené je například spojit dvě kratší slova (HelloFresh, Facebook) nebo si slovo vymyslet (Google, eBay). Používá aliteraci: Dvojice slov začínajících na stejné písmeno (Best Buy, Shake Shack) jsou hned pádnější a lidé si takové názvy snáze zapamatují. Jestli vůbec nevíte nebo potřebujete nastartovat kreativitu, nebojte se použít generátor názvů firem. Když do nich zadáte slovo nebo dvě, vytvoří vám nekonečný seznam jejich variací. Dobré generátory názvů firem jsou například: FreshbooksNamelixGetsocio Vytvoří pro vás varianty názvu od tradičních a přímočarých až po důmyslnější a abstraktnější. Možná nakonec žádnou z nich nepoužijete, ale pomůže vám to při hledání rozšířit obzory.
Xander Armstrong
Xander Armstrong
2025-06-07 08:34:33
Count answers: 2
Jak vymyslet název e-shopu, který za něco stojí, jestliže je založení životaschopného e-shopu válka, vymyšlením skvělého obchodního jména vyhrajete jednu ze zlomových bitev. Název e-shop v každém případě být měl originální a konkurenceschopný. Vždycky je prostor k originalitě. Krátký a jednoduchý název je skvělé hned z několika důvodů: Nakupující si ho snadno zapamatují, lehce vysloví jeho jméno, takže ho při doporučení známým nezkomolí, a i do celkové vizuální identity lépe zapadne. Vezměte v úvahu doménu Při uvažování nad názvem e-shopu vás napadne určitě více než jedna varianta. Žádnou z nich hned z kraje nezatracujte. Nejdříve si zkontrolujte, jestli najdete vhodnou a volnou doménu. Nevíte si rady s výběrem, Možná vás popostrčí 3 rychlé tipy: 1. Kombinujte Zkuste brainstorming. Stoprocentně na vás vypadnou ingredience, ze kterých sestavíte skvělé menu. Kombinací dvou až tří „obyčejných“ slov může vzniknout perfektní název. Např. Prázdná Miska. Dvě obyčejná slova, která dohromady tvoří pěkný název. 2. Fantazírujte a komolte No a co, že dotyčné slovo neexistuje? Novotvary Google, Skype, Alza také nic neznamenají a uchytily se. Hrajte si s písmenky, vymýšlejte slova, přesmýkejte. I když umí být Alza hodně otravná, má to vychytané: 3. Využijte osobní slovo Máte nějakou přezdívku nebo zajímavé jméno? Jak se jmenuje vaše kočka? Inspirace je všude kolem vás, jenom se jí nebát. Martin Kasa si se jméno e-shopu poradil také bravurně: Název obchodu je podstatnou součástí identity – neberte jeho výběr na lehkou váhu. Buďte víc Elnino a Prázdná Miska než Kovoslužby Praha. V konečném účtování na tom vyděláte.