:

Jak pojmenovat produkt?

Vallie Tromp
Vallie Tromp
2025-06-07 15:36:29
Count answers: 1
Název produktu by měl být co nejstručnější a nejrelevantnější, maximálně 150 znaků, včetně mezer. Zaměřte se na klíčová slova, která potenciální zákazníci pravděpodobně vyhledávají. Název by měl jasně a srozumitelně popisovat produkt, včetně jeho hlavních vlastností a specifikací. Vyhněte se nejednoznačným a zavádějícím názvům, které by mohly uvést zákazníky v omyl. Používejte velká písmena na začátku názvu a na začátku všech důležitých slov. Vyhněte se speciálním znakům, jako jsou hvězdičky, vykřičníky a pomlčky, s výjimkou mezer a podtržítka. Doporučená struktura nadpisu zahrnuje uvádění značky, modelu, popisu, velikosti, barvy, dalších vlastností a klíčových slov. Správným názvem každého produktu můžete zlepšit SEO, získat relevantnější reklamu a zvýšit CTR.
Juston Ritchie
Juston Ritchie
2025-06-07 14:57:30
Count answers: 3
Názvy popisné přesně definují činnost firmy, případně účel produktu. Jejich výhodou je to, že poté, co si klient přečte nebo zaslechne název vaší firmy, okamžitě pochopí, oč kráčí, čemu se věnujete. Nevýhodou je to, že zpravidla není možné zaregistrovat si název jako ochrannou známku, a také určité omezení v případě, že byste chtěli rozšířit pole své působnosti. Názvy vymyšlené označuje novotvary vzniklé „deformací“ již existujícího slova. Výhodou těchto názvů je relativně snadná dostupnost volných domén a jednodušší proces registrace ochranné známky. Nevýhodou může být náročnější propagace takového názvu – chce to čas, úsilí a většinou i dost peněz, aby si veřejnost na nové slovo zvykla a spojila si ho s příslušným oborem. Názvy „zkušenostní“ vycházejí z určitého zážitku klienta souvisejícího s daným produktem, případně názvy, jež automaticky vyvolají určitou asociaci. Výhodou „zkušenostního názvu“ je to, že není potřeba ho nijak vysvětlovat. Jejich nevýhodou je velká konkurenčnost, která je umocněna tím, že názvy jsou limitovány šíří slovní zásoby. Názvy evokující jsou charakteristické tím, že nepopisují služby či produkty, které firma nabízí, ale spíše vyjadřují „ducha“ společnosti, její vymezení se vůči konkurenci, její filosofii. Jejich ohromný potenciál spočívá v tom, že se jedná o relativně málo využívaný typ názvů, a pokud je název spojen s odpovídající propagací společnosti, která zdůrazní charakter společnosti, může jít o sposób, jak se výrazně odlišit od konkurence. Univerzální odpověď na otázku, který název zvolit, žel neexistuje. Ukázali jsme si, že každý typ názvu má své výhody a nevýhody a zároveň že název vytvořený podle kteréhokoli modelu se může stát úspěšným, ale také naprosto neúspěšným. Při úvaze o názvu je tedy vždy dobré myslet na to, jaký cíl sledujete, jak vysoko myslíte, jaká je konkurence a kolik času, úsilí a financí jste schopni a ochotni investovat do propagace.
Ignatius Gorczany
Ignatius Gorczany
2025-06-07 14:37:37
Count answers: 2
Nejlepším způsobem, jak vymyslet vhodný název, je hledat inspiraci, kde se dá. Sepište si vše, co vás a váš business charakterizuje a vystihuje. Z toho vyberte nejlibozvučnější slova a spojujte je, skládejte a prostě si hrajte. Hledejte vhodná slova přímo ve vašem businessu Kombinujte slova, písmena, předpony a přípony. Prolistujte české i zahraniční slovníky. Očíhněte konkurenci. Vyrazte ven a dívejte se kolem sebe. Objevte kouzlo metafor. Toto všechno můžete uplatnit, pokud přemýšlíte, jak pojmenovat firmu či pokud hledáte název blogu, název týmu nebo název produktu. Vtipné názvy zaručeně vyplynou z brainstormingu. Myslete na budoucnost. Dejte si pozor na negativní asociace. Hledejte skryté významy. Na vymyšlení názvu si dejte maximálně jeden týden.