Jak vymyslet dobrý název?

Raphael Shanahan
2025-06-17 20:19:53
Count answers: 2
Skvělý název musí splňovat 8 kritérií: Je snadno zapamatovatelný? Dokáží ho lidé vyslovit (je zvukomalebný)? Vztahuje se k vašemu segmentu? Odlišuje vás od konkurence? Vyvolává chtěné asociace? Nebude vás v budoucnu omezovat? Máte volnou doménu? Bude možné získat ochrannou známku? Můžete si hrát se slovy nebo použít praktické online nástroje, které si pohrají za vás. Vyzkoušejte například: naminum.com wordoid.com portmanteaur.com. Sepište si pod sebe slova související s vaší značkou a potom zpočátečních slabik kombinujte možnosti a vytvořte dobře znějící novotvar. Sedněte si a sepište si seznam slov, podle kterých by měla vaše značka asociovat. Vaše značka je jako …. Potom vymyslete další slova. Takto vznikly například názvy: Palladium (drahocenný kov) TV Prima (pohoda) Rohlik.cz (každodenní běžná potravina). Sepište si seznam slov, které souvisí s vaší značkou. Zkuste přidat co nejvíce synonym. Všechna tato slova pomocí překladače přeložte do cizích jazyků. Buďte nemilosrdní a kritičtí.

Marlee Rogahn
2025-06-07 13:09:10
Count answers: 3
Buďte jedineční. Zvolte název, který je odlišný od jiných značek v oboru. Jedinečný název pomůže vaší značce vyniknout a být snadno zapamatovatelný.
Zvažte název, který obsahuje 2-3 slova a je snadno vyslovitelný. Slova, která použijete pro název značky, by měla být relevantní pro vaše podnikání a vzbuzovat pozitivní emoce u vašich zákazníků.
Zaměřte se na význam. Název značky by měl vystihovat hodnoty a vize vaší značky. Zkuste slovní hříčky. Slovní hříčky jsou dobrým způsobem, jak vytvořit název, který je snadno zapamatovatelný a zábavný.
Testujte název. Předtím, než zveřejníte nový název značky, proveďte testování s vašimi zákazníky. Dejte si na čas. Vybrání správného názvu značky může trvat několik týdnů až měsíců.
Dobrý název značky by měl být snadno zapamatovatelný, snadno vyslovitelný a relevantní pro vaše podnikání.

River Kozey
2025-06-07 10:47:29
Count answers: 2
6 efektivních způsobem, jak vymyslet dobrý název
Nejlepším způsobem, jak vymyslet vhodný název, je hledat inspiraci, kde se dá.
Hledejte vhodná slova přímo ve vašem businessu
Sepište si vše, co vás a váš business charakterizuje a vystihuje.
Kombinujte slova, písmena, předpony a přípony
Prolistujte české i zahraniční slovníky
Očíhněte konkurenci
Vaše konkurence už si vymýšlením názvu prošla.
Vyrazte ven a dívejte se kolem sebe
Objevte kouzlo metafor
Staňte se na chvíli Maruškou, když se jí tatínek král ptal, jako co ho miluje, a ona řekla sůl.
Řekněte si: „Moje značka je jako…“.