:

Jaký zvolit název firmy?

Billie Bogisich
Billie Bogisich
2025-06-19 06:55:23
Count answers: 3
Název firmy proto musí být jasný a srozumitelný, odlišitelný od ostatních, chytlavý, dobře zapamatovatelný, smysluplný. Každá firma musí mít jedinečný název. Při zakládání společnosti je klíčové prověřit si, zda firma s daným názvem již existuje. Ujasněte si předmět podnikání. Zvažte použití ryze českého názvu, který může být překážkou při expanzi do zahraničí. Název popisující specifický předmět činnosti zase může být problémem při jejich rozšiřování. Víte, kdo bude vaším cílovým zákazníkem. Název firmy totiž ovlivní, jak bude vaše společnost zákazníky vnímána. Vybírejte název tak, aby byl jednoduchý, dobře zapamatovatelný, smysluplný a srozumitelný. Nezapomeňte ani na prověření duplicity v obchodním rejstříku. Název firmy musí být jasný a srozumitelný, odlišitelný od ostatních, chytlavý, dobře zapamatovatelný, smysluplný. #1 Ujasněte si předmět podnikání. #2 Zvažte cílové zákazníky. #3 Vymyslete více názvů firmy. #4 Prověřte si použitelnost. #5 Proveďte finální výběr. Mimořádně důležité je ustanovení, že obchodní jméno nesmí být zaměnitelné s obchodním jménem jiného podnikatele a nesmí vzbuzovat klamavou představu o podnikateli nebo o předmětu podnikání. Název by také neměl obsahovat zakázané výrazy nebo výrazy, které by mohly být považovány za nevhodné nebo urážlivé. Neměl by také obsahovat odkazy na státní nebo mezinárodní instituce bez jejich souhlasu. Při registraci virtuálního sídla vám s názvem pomůžeme. Naši specialisté zákaznické podpory vědí, že čárky, pomlčky či tečky se u rejstříkového soudu nepovažují za rozlišovací. V případě, že si registrujete společnost přes naši službu MojeSidlo.cz, existenci názvu v obchodním rejstříku prověříme za vás. 5 kroků, jak vybrat název firmy.
Mohamed Deckow
Mohamed Deckow
2025-06-07 15:41:55
Count answers: 3
Než se pustíte do vymýšlení Nezáleží na tom, zda se do vymýšlení názvu pustíte sami nebo zda to necháte na nějaké agentuře. Měli byste mít na paměti, že název firmy, potažmo produktu/služby, bude Vaši společnost reprezentovat po celou dobu její existence. Spotřebitel se právě často na základě toho, jak na něj daná značka působí, rozhoduje ve výběru svého budoucího dodavatele. I z tohoto důvodu by měl být název dobře zapamatovatelný a snadno napsatelný i podle poslechu. Pokud plánujete expanzi do zahraničí, měl by se dát snadno zapamatovat i vyslovit cizincům. Můžete se setkat s tvrzením, že obecný název se nehodí pro název firmy. Co si představit pod obecným názvem? Jakékoliv běžné slovo jako například pila. Ano, vaše firma se může opravdu jmenovat Pila. Je tento název vhodný jako název firmy? Ano i ne. Záleží na dalších okolnostech. Dejme tomu, že vlastníte firmu, která se zabývá zpracováním dřeva. Proto název Pila. Určitý význam to bude mít pro Váš marketing. V tomto konkrétním případě ale spíše negativní, protože se okamžitě ocitnete uprostřed obrovské konkurence ve vyhledávání. Tip 5: Novotvar Asi nejlepším řešením pro název firmy je vymýšlení nového slova - novotvaru. Jedině tak budete mít jistotu, že se jedná o realmente originální název firmy. Skvělým příkladem novotvaru, ze kterého se stala velmi silná značka, je například nejznámější internetový vyhledávač Google. Inspiraci pro tvorbu novotvaru můžete hledat i v cizích jazycích, například v latině. Důležité je, že při tvorbě novotvaru máte jistotu, že doména se stejným názvem bude volná a zároveň budete s velkou pravděpodobností úspěšní i při registraci ochranné známky. Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv název, měli byste současně s tím registrovat i doménu ideálně se stejným názvem. Proč? Protože drtivá většina podnikání se už nějakou dobu přesouvá na internet. A zjistit potom, co zavedete novou značku, že někdo vlastní doménu s vaším názvem, není úplně ideální. Často sice budete mít možnost doménu odkoupit, ale za jakou cenu, to už je otázka druhá.