:

Jak účtovat reklamu?

Dustin Lakin
Dustin Lakin
2025-05-30 10:24:03
Count answers: 4
Reklamní předměty se evidují na účtech zásob. Na konci účetního období však musí dojít k zúčtování zbylých předmětů. Nákladem jsou v okamžiku darování a účtují se na účet 501 – Spotřeba materiálu. Pokud by náklady spojené s nákupem reklamních předmětů nebylo možné uznat jako daňově účinné, jednalo by se o náklady na reprezentaci účtované na účtu 513 - Náklady na reprezentaci nebo jako dar na účtu 543 – Dary. Aby výdaje za reklamní předměty mohly být uplatněny do daňových výdajů, tak musí být podle zákona o daních, Zákon č. 586/1992 Sb., z příjmů (§ 25 odst.1 písm. t)) splněno následující: Cena do 500 Kč bez DPH (je-li firma plátce DPH, bere se cena bez DPH). Do této limitní částky se však zahrnují i náklady na potisk, obal do kterého je reklamní předmět vložen či případná přeprava. Předmět musí být opatřen brandem, názvem služby nebo zboží, obchodní firmou atd. Není předmětem spotřební daně (s výjimkou tichého vína, což je víno jiné než šumivé) U kteříchkoliv reklamních předmětů si můžete při jejich pořízení uplatnit nárok na odpočet DPH. Podoba reklamních a dárkových předmětů není nijak speciálně stanovena, společnost může darovat vše co považuje za vhodné.
Mustafa Robel
Mustafa Robel
2025-05-20 23:37:55
Count answers: 1
Reklamní služby nemají omezenou výši, je však nutné, aby byla splněna podmínka splnění účelu, výdaje byly řádně zdokumentovány, a belum tak pochybnosti o poskytnutých službách. Například při umístění reklamy na vozidle či fasádě budovy je vhodné pořídit fotodokumentaci. Při objednávce reklamního spotu je možné zahrnout do daňových nákladů celou částku, pokud daná reklama není úspěšná a nepřivede zákazníky. Offline reklama je bohužel obtížněji měřitelná. I v tomto případě je dobré uschovat si objednávku, fakturu, případně report o odvysílaných spotech. Pozor na dodržení „obvyklých cen“ mezi tzv. spojenými osobami podle § 23 odst. 7 zákona o daních z příjmů. U reklamních akcí trvajících déle než jeden rok je zapotřebí, aby je účetní jednotka zaúčtovala jako náklad s časovým rozlišením. V ostatních případech (vyjma tichého vína) je možné reklamní a propagační předměty zaúčtovat do výdajů (mezi náklady) v souladu s § 24 odst. 1 zákona o daních z příjmů a § 13 odst. 8 písm. c) zákona o DPH. Dar není považován za propagaci, pokud je opatřen ochrannou známkou, názvem obchodní firmy, zboží či služby a jeho hodnota (bez DPH) nepřekračuje 500 Kč.
Margie Stamm
Margie Stamm
2025-05-20 23:34:02
Count answers: 4
Reklamu účtujte na účet 518. Účet 518 - Ostatní služby je daňově uznatelný a uplatníte na něm také odpočet DPH. Jedině tak si budete moci náklady na reklamu odečíst z daní, neboť tento účet je daňově uznatelný a uplatníte na něm také odpočet DPH. Co lze počítat jako náklady na reklamu? Například: televizní a rozhlasové šoty, reklamní plakáty ve veřejných prostorách (v autobuse, metru, na plakátovacích plochách…) billboardy.
Wanda Aufderhar
Wanda Aufderhar
2025-05-20 19:12:23
Count answers: 2
Náklady na reklamu jsou dle zákona považovány za daňově uznatelný výdaj v případě, že jsou výdaje vynaloženi na dosažení, zajištění a udržení příjmů. U nákladů na reklamu musí účetní jednotka prokázat, že výdaje skutečně vznikly, prokazatelně souvisí se zdanitelnými příjmy, byly zaplaceny a jsou evidovány v daňové evidenci, jsou daňově uznatelné. Postup účtování nákladů na reklamu Příklad účtování nákladů na reklamní bannery Faktura od dodavatele za reklamní plochu pro banner: 518 a 343 / 321 Časové rozlišení u nákladů na reklamu U nákladů na reklamu je důležité věnovat pozornost časovému rozlišení nákladů, protože se velmi často stává, že za reklamu, která se bude zobrazovat příští rok, zaplatíte již v tomto roce. Příklad účtování reklamní plochy v časopise, který vyjde příští rok Faktura přijatá na inzerci v časopise, který vychází příští rok v únoru. faktura od dodavatele za inzerci v časopise: 381 a 343 / 321 vyúčtování reklamy v únoru příštího roku: 518 / 381
Kaylee Lockman
Kaylee Lockman
2025-05-20 18:05:58
Count answers: 4
Na tomto účtu se účtují náklady na reklamu, propagaci a inzerci. V průběhu účetního období na straně MD účtu se zachycují postupně náklady narůstajícím způsobem od počátku do konce účetního období. Na konci účetního období při uzavření účetních knih se zůstatek účtu převádí ze strany D na stranu MD účtu 710-Účet zisků a ztrát. Pro snazší orientaci uveďme přehled používaných účtů vážících se k výše uvedeným pojmům: b) reklama, propagace, inzerce účet 518 cạnh začátku účetního období při otevření účetních knih nemají výsledkové účty (tj. i účet 518/003) počáteční zůstatek.