:

Jak stanovit cenu produktů?

Ericka Bauch
Ericka Bauch
2025-05-22 16:03:57
Count answers: 5
Strategie stanovení ceny je klíčová. Cena může stejně tak dobře přilákat zájemce, jako je odradit. Určete si cíl, kterého chcete dosáhnout. Cena nesmí být příliš vysoká, aby si zboží zákazník mohl dovolit a aby nehledal levnější alternativu u konkurence. Zároveň nesmí být ani příliš nízká, aby nesnižovala hodnotu produktu a zákazníka od nákupu neodradila. Spočítejte cenu produktu. I když chcete plnicí pera dostat mezi co nejširší veřejnost a získat převahu na trhu, nemůžete jít s cenou pod určitou hranici. Tou obvykle bývají náklady, které vynaložíte na dodání či vyrobení produktu. K nákladům přidejte marži a máte výslednou cenu. Zjistěte si, jaké jsou ceny podobných produktů na trhu a poptávku po nich. Zvažte, zda chcete prodávat levněji, nebo naopak dráž než konkurence a zda máte zákazníkům svými produkty co nabídnout. Tvorbu ceny ovlivňuje také strategie, s jakou chcete na trh vstoupit. Cenu nadále hlídejte a úpravujte. Cena není neměnná hodnota a musíte nadále sledovat, jak dobře se produkty prodávají a zda přináší očekávaný zisk. Naslouchejte proto svým zákazníkům. Nechte je vyplnit třeba stručný dotazník spokojenosti s produktem a přiměřeností ceny. Sledujte, jak s cenami hýbou konkurenční prodejci, nebo třeba to, zda se na trhu neobjevil někdo další. Na všechny změny reagujte.