Jak se stanovuje cena?

Johanna Jerde
2025-06-12 20:30:27
Count answers: 2
Cena produktu je stanovena s ohledem na náklady a požadovaný zisk.
K jedné z metod stanovení ceny patří stanovení ceny s ohledem na náklady.
Postupovat lze i opačně.
Pokud bychom se podívali na poptávkově orientovanou cenu, zde se cena stanoví podle tržní ceny.
Tato metoda se nazývá penetrační.
Jejím cílem je přetáhnout nakupující od konkurence.

Rudy Cronin
2025-06-04 13:39:29
Count answers: 8
Cenu výrobku/služby si stanovuje prodejce sám a zahrnuje počáteční náklady, odměnu člověka, který výrobek udělal, nákup nástrojů, obalů a nájem prostoru, kde je výrobek vyroben.

Timmy Nader
2025-05-22 22:03:21
Count answers: 3
Určení ceny, která bude odpovídat očekávání zákazníků, situaci na trhu, pokryje náklady a přinese zisk, není jednoduché.
Metody stanovení ceny představují způsob, kterým vypočítáte cenu svého zboží.
Vycházet při tom musíte ze tří hlavních pilířů, které hodnotu produktů určují a které zohledňují i tři následující metody.
Tyto pilíře jsou: náklady na výrobu nebo nákup produktů, poptávka po produktech od zákazníků, konkurence na trhu.
Metoda stanovení ceny podle nákladů Jednoduchý způsob vycházející z předpokladu, že prodejní cena musí pokrýt náklady na výrobu či nákup produktu.
Potřebujete spočítat všechny náklady a k nim přičíst přirážku, tedy očekávaný zisk.
Metoda stanovení ceny podle poptávky Z očekávání zákazníka vychází druhá metoda cenotvorby.
Abyste cenu touto cestou určili, musíte znát zákazníka a jeho nákupní chování.
To se odvíjí od toho, jakou hodnotu zboží přisuzuje.
Metoda stanovení ceny podle konkurence Aby cena zboží odpovídala tomu, co je na trhu zvykem, prozkoumejte ceny konkurence.
Nejlépe cenu stanovíte, pokud je zkombinujete.
Do ceny svého zboží a služeb tak vždy promítnete všechny tři důležité faktory: spočítáním nákladů zjistíte spodní hranici, pod kterou nemůžete jít, aby se vám prodej vyplatil, ceny konkurence vám nastíní rozmezí, ve kterém se můžete při cenotvorbě pohybovat, poptávka určí cenový strop pro zákazníka, přes který se nedostanete.