:

Jak se chovat k zákazníkům?

Mossie Koch
Mossie Koch
2025-06-13 14:34:37
Count answers: 1
Vyjadřovat respekt k osobnosti klienta či zákazníka projevit toleranci ke všem možným odlišnostem přistupovat ke všem s úctou jakožto ke stejně významným a váženým osobám. Zdvořilé, korektní a slušné chování a vyjadřování se pozdravit jako první klienta či zákazníka představit se celým jménem a jménem společnosti, kterou zastupuje předat na sebe kontakt v podobě vizitky. Neprotahovat zbytečně jednání a nemarnit čas klienta či zákazníka při ukončení schůzky udělat shrnutí domluvy o dalším postupu poděkovat a zdvořile se rozloučit. Zaměřit se na budování vztahu s klientem či zákazníkem na začátku jednání vztah budovat a vytvářet následně jednat obchodně na závěr upevňovat vztah s klientem či zákazníkem po celou dobu uvažovat a vystupovat pozitivně. Vždy poskytnout úplné, pravdivé informace o sobě, společnosti a službě či produktu vystupovat profesionálně a kompetentně znát a poskytovat všechny údaje a informace o nabízeném. Jednat pravdivě a čestně a vždy v zájmu klienta či zákazníka nabízet oboustranně výhodný kontrakt vždy dostát slíbeným termínům a závazkům zachovávat mlčenlivost a diskrétnost. Pracovat na svém osobním a profesním rozvoji a zdokonalení zachovávat pozitivní a tolerantní přístup zejména ve stresových situacích celoživotně se vzdělávat a posilovat své profesní i osobní kompetence. Posilovat dobrou pověst profese obchodníka v povědomí veřejnosti svým vzhledem, jednáním a vystupováním vytvářet dobré jméno obchodní branži reprezentovat obchodní značku s hrdostí a zvyšovat její prestiž.
Emanuel Marvin
Emanuel Marvin
2025-06-02 23:24:28
Count answers: 3
Ke každému člověku se musíte chovat jinak, každý potřebuje slyšet něco jiného. Máte modrého klienta, zahrňte ho čísly a daty. Spolupracujete se zeleným, nesoupeřte s ním a buďte mu příkladem. Při jednání s červenými lidmi využijte jejich spontánního rozhodování a zasažte emoce. Nedávejte najevo slabost, mluvte s jistotou a nahlas. Při jednání s modrým člověkem se neptejte na jeho rodinu ani zájmy. Předložte mu detailní nabídku, kde mu ukážete jasné výhody, fakta a termíny. Při jednání se zeleným klientem nezapomeňte navázat přátelský kontakt, zeptejte se, jak se daří jeho rodině. Pokud se setkáte se žlutým klientem, nedělejte si hlavu s termíny, on sám bude mít problém s jejich dodržováním. Zaujměte ho především humorem a slibte mu rychlé výsledky.
Michael Bode
Michael Bode
2025-06-02 23:19:46
Count answers: 4
Pravděpodobnost dalšího nákupu zvýším v prvé řadě tak, že zákazníkovi poděkuji a dám mu najevo, jak si jeho důvěry vážím. Formální věrnostní program je skvělý v tom, že funguje dlouhodobě. Poděkování zní sice jako drobnost, ale je to jeden z kroků, jak se odlišit od konkurence. To znamená takové interní fungování, které by v ideálním případě dávalo zákazníkům najevo, že je jim firma věrná. Též jinými slovy, že je jim vděčná za nákup. To se projevuje v drobnostech, jako je například právě poděkování.
Wallace Smith
Wallace Smith
2025-06-02 20:15:30
Count answers: 2
Je to jednoduché. Pokud nechcete zákazníky odradit, přestaňte si myslet, že přednost má vaše pohodlí. Zákazník totiž vědomě nebo nevědomě cítí, že mu říkáme: „Stejně nikde nic lepšího nedostaneš, tak buď rád, že ti to vůbec prodáme.“ Což samozřejmě nikoho nepotěší. Čpí to diktátem. Pochází ze zásadního nepochopení role prodavače. Paní simplemente bezmezně věří, že nejdůležitější je zde ona. A je o tom tak pevně přesvědčena, že ji ani nepřijde na mysl, že zákazník neví a vědět nemůže, jak daleko chodí pro koláče. Že jde v první řadě o chování k zákazníkům a že ti jsou na prvním místě. Spíš bychom měli tento vztah chápat jako partnerství. Vždyť obchod je dobrý tehdy, kdy jsou spokojeny obě strany. K tomu je potřeba ze strany prodavačů (a majitelů prodejen) nevidět v prodeji jednorázovou záležitost. Ukažte jim, jak se chovat k zákazníkům, aby příště přišli zase denně s nimi o tom mluvte. Chováním prodavačů nepřipravit o zákazníka poučte prodavače, že zájem zákazníka je na prvním místě.