:

Jak reklamovat zboží ze zahraničí?

Demetrius Bosco
Demetrius Bosco
2025-06-08 17:48:06
Count answers: 2
Někteří podnikatelé ale zboží zakoupené v jiné zemi Evropské unie umožňují reklamovat i v České republice. Zavolala do tamní prodejny s otázkou, jak nejlépe postupovat při reklamaci. K její potěše jí bylo sděleno, že pokud je to pro ni vhodnější, může boty reklamovat v jediné prodejně v Česku, která zastupuje danou italskou značku obuvi. Případ ukazuje, že možnost reklamovat v České republice zboží zakoupené v zahraničí nemusí být vždy přínosem, protože způsob vyřízení záleží na přístupu místního zástupce dané společnosti. Pokud by spotřebitelka reklamovala přímo u německého prodejce, a to klasicky poštou, částku navýšenou o náklady na zaslání zboží do Berlína by pravděpodobně obdržela snáze. Německý prodejce se totiž k reklamaci od začátku stavěl vstřícně, nabídl pohodlnější možnost reklamace v zemi spotřebitelky a sám informoval pražskou pobočku. Ta ovšem celou proceduru zkomplikovala kvůli arogantnímu a neochotnému postoji vedoucího prodejny. Tuto skutečnost jistě spotřebitelka nemohla ovlivnit, ale na jejím případu lze demonstrovat, že nutnost reklamovat u zahraničního prodejce nemusí být vždy nevýhodou a že kromě výhodnějšího poměru ceny a kvality zboží může nákup v zahraničí nabízet i kvalitnější zákaznickou péči.
Frederik Cassin
Frederik Cassin
2025-06-08 17:23:31
Count answers: 3
Předtím než budete reklamovat, využijte níže uvedené odkazy, kde je možné získat doklad o doručení doporučené zásilky oprávněnému příjemci, nahrazující nevrácenou či nesprávně vyplněnou dodejku. V případě, že dodací doklad na webu k dispozici není, neobsahuje patřičné náležitosti či webové stránky momentálně nefungují, podejte prosím reklamaci. Níže uvádíme odkazy, kde je possível doklad získat: Německo Deutsche Post Irsko AnPost Velká Británie RoyalMail. Podejte prosím reklamaci. Pokud vám pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci dle vašich představ, máte možnost u ČTÚ nebo ČOI podat návrh na zahájení řízení proti vyřízení reklamace ze strany ČP.
Gussie Flatley
Gussie Flatley
2025-06-08 17:03:02
Count answers: 1
Reklamaci zboží ze zahraničí lze uplatnit obdobným způsobem jako v tuzemsku. Na spotřební zboží se ve všech členských státech vztahuje dvouletá záruka. Jako spotřebitel mohu uplatňovat svá práva vyplývající ze záruky za jakost po dobu dvou let, přičemž pokud je uplatním do 12 měsíců od převzetí věci, nemusím prokazovat, že vada byla na věci již v době předání. Ve většině zemí EU je stanoveno, že reklamace má být vyřízena v „přiměřené době“. Tento pojem je vykládán většinou jako lhůta mezi 4 až 6 týdny, především v Německu a Rakousku. U nás a na Slovensku je zákonem stanovena maximální délka na vyřízení reklamace 30 dní, zatímco v Polsku je obchodník povinen do 14 dnů informovat spotřebitele o tom, jak bude reklamace vyřízena. V případě potíží s uplatněním reklamace musel bych jako spotřebitel prokázat, že vada byla na věci již v okamžiku převzetí. Podle české právní úpravy pak prodejce odpovídá i za vady, které se u zboží vyskytly po převzetí zboží během 24 měsíční lhůty.