Co dělat, když mi eshop nechce vrátit peníze?

Izabella Spinka
2025-07-05 08:12:49
Count answers
: 3
Jenže někteří prodejci začali využívat nevědomosti zákazníků a přidali k zákonným řešením další - takzvanou dárkovou kartu anebo voucher. Rozhodně není možné to vadné zboží kompenzovat nějakými naturáliemi jako například dobíjením karet nebo vnucováním úplně jiného zboží. Pokud by se rozhodl zákazník, že bude požadovat vrácení peněz a nebylo by mu vyhověno, doporučuji podat podnět na Českou obchodní inspekci, Ta by se sporem měla dokázat pomoci. Pokud obchod zákazníkovi neposkytl nový výrobek, ani nemá možnost výrobek opravit, tak zpravidla se bere za fakt, že by měl vrátit peníze. Pokud situaci nevyřeší ani Česká obchodní inspekce, další možností je soud.

Payton Kilback
2025-06-27 07:18:57
Count answers
: 3
Dělá obchodník mrtvého brouka i přes vaše pokusy o kontaktování, můžete přistoupit k zaslání předžalobní výzvy, která prodejce k činnosti přiměje. Z pozice nakupujícího můžete v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele přistoupit také k mimosoudnímu řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce. Ta rozhodne, kdo je v dané situaci v právu, a pokud jste to vy, může prodejci udělit nemalou pokutu. Jakmile obchodníkovi pohrozíte ČOI, věci se obvykle dají do pohybu. Někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli.Existují čtyři scénáře: prodejce produkt, který nevykazuje žádnou vadu, zpět nepřijme, nabídne vám výměnu za jiné zboží, hodnotu nákupu vám připíše na dárkovou kartu, kterou můžete použít později, vrátí vám peníze.

Amparo Littel
2025-06-19 10:46:02
Count answers
: 2
Pokud obchod odmítá komunikovat nebo nechce vrátit peníze, může pomoct zahájení mimosoudního řízení u ADR České obchodní inspekce. Nesmí ale uplynout více než rok od prvního pokusu věc řešit.
Většina bank umožňuje tzv. charge back, to znamená, že platbu jde vyreklamovat přímo u jeho banky. Ona mu vrátí peníze a pak si to sama vyřeší s obchodníkem.
Štěstí v neštěstí ale spotřebitel má, pokud platil kartou.

Rudy Cronin
2025-06-09 01:03:40
Count answers
: 8
Prodejce můžete kontaktovat a vyjádřit svůj zájem o vrácení peněz.
Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej odeslal.
Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.
Informujte se o dalších právech a povinnostech, které se týkají oblasti Odstoupení od smlouvy.
S účinným postupem týkajícím se vaší konkrétní situace vás naši odborní poradci seznámí na naší poradenské lince 299 149 009.

Harrison Rau
2025-06-08 22:47:48
Count answers
: 1
Pokud vám prodávající odmítá peníze vrátit, můžete se obrátit na institut Mimosoudního řešení spotřebitelských sporů se žádostí o zahájení řešení sporu s prodávajícím nebo na příslušný soud.
Prodávající může vrácení peněz pozdržet v případě, že by po spotřebiteli požadoval prokázání, že zboží odeslal, nebo do doby než zboží prodávajícímu předá.
V případě, kdy odstoupíte od smlouvy uzavřené pomocí jednoho z prostředků pro komunikaci na dálku ve 14 denní lhůtě, má prodávající povinnost Vám vrátit přijaté peněžní prostředky a to včetně nákladů na dodání ve lhůtě 14 dní ode dne, kdy jste od kupní smlouvy odstoupili.

Ronny Lang
2025-06-08 22:41:17
Count answers
: 3
Pokud jste si jistí, že máte na vrácení peněz nárok, a peníze stále nepřišly, obraťte se přímo na e-shop. Kontaktujte e-shop e-mailem, napište stručný, ale jasný e-mail s číslem objednávky, datem nákupu a potvrzením o vrácení zboží. Pokud e-shop nereaguje, připravte si všechny důkazy, které potvrzují váš nárok na vrácení peněz. Tyto dokumenty budou klíčové, pokud budete muset problém eskalovat. Pokud e-shop stále nereaguje nebo odmítá peníze vrátit, obraťte se na oficiální instituce: Česká obchodní inspekce, Spotřebitelské organizace nebo platformu pro řešení sporů online. Pokud jste platili kartou a e-shop peníze nevrátil, požádejte svou banku o chargeback. Pokud jde o vyšší částku a žádné z výše uvedených řešení nepomohlo, zvažte právní cestu.
Přečtěte si také
- Jak reklamovat zboží ze zahraničí?
- Jak dlouho lze vratit zbozi bez udani duvodu?
- Co dělat když chci vrátit balík?
- Kdy má zákazník právo na vrácení peněz při reklamaci?
- Co dělat, když obchodník nereaguje na reklamaci?
- Kdo platí poštovné při vrácení zboží?
- Kdo platí dopravu při vrácení zboží?
- Co je potřeba k odeslání balíku?