Co dělat, když obchodník nereaguje na reklamaci?

Shea Lueilwitz
2025-06-09 00:11:31
Count answers: 3
Předně je vhodné k veškeré komunikaci vždy používat písemnou formu, abyste uplatnění reklamace mohli později prokázat. Na způsobu vyřízení reklamace se můžete s prodejcem nejprve pokusit domluvit, například emailem nebo poštou, spolu s popisem (fotografiemi) vady a zvolením si práva, a zároveň se prodejce dotázat, kam je případně třeba reklamované zboží doručit.
Pokud prodávající nijak nereaguje, můžete mu zboží doporučeně a s dodejkou zaslat na adresu jeho sídla.
Po třech dnech od odeslání se uplatní domněnka dojití zásilky a tedy i přijetí reklamace.
Není-li reklamace vyřízena včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které je důvodem k odstoupení od smlouvy, kdy si jsou obě strany povinny vrátit přijatá plnění (tedy zboží a peníze).
Nereaguje-li prodávající ani poté, máte ještě několik možností, než se obrátíte na soud.
Jednou z variant je kontaktovat spotřebitelskou organizaci dTest, která provozuje stránku www.vasestiznosti.cz.
Ignoruje-li prodejce i tuto vaší iniciativu, je u nás od loňského roku zavedeno mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, jež ve většině případů spadá pod kompetenci České obchodní inspekci (www.adr.coi.cz).
Ta sice také nemůže spor rozhodnout, za nepřijetí reklamace či za nespolupráci při řešení sporu však již může prodejci uložit citelné sankce.
Tyto způsoby řešení sporu můžete samozřejmě zkusit kdykoliv v průběhu vašeho sporu, odstoupení od smlouvy není podmínkou jejich iniciace.

Bethel Breitenberg
2025-06-08 23:28:33
Count answers: 2
V případě, že prodávající nereaguje na reklamaci, doporučujeme zvolit písemný způsob komunikace, a to například zaslání doporučeného dopisu. V případě sporu je pak zákonem o ochraně spotřebitele zakotvena možnost tzv. mimosoudního řešení sporů между spotřebitelem a podnikatelem při České obchodní inspekci. Příslušný formulář k zahájení řízení naleznete na stránkách České obchodní inspekce. Pokud prodávající nerespektuje ani právo odstoupit od smlouvy a ve stanovené lhůtě nevrátí spotřebiteli finanční prostředky, má spotřebitel možnost prodávajícímu zaslat v souladu s §142a občanského soudního řádu předžalobní výzvu k plnění. Toto upozornění skrz zaslání předžalobní výzvy je možné učinit i bez nutnosti pozdějšího podání žaloby. Jejím zasláním je prodávající upozorněn na možnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky bez dalších soudních výdajů.

Ana Hane
2025-06-08 23:11:20
Count answers: 2
Pokud podnikatel nevyřídí vaši oprávněnou reklamaci v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, považuje se to za podstatné porušení smlouvy. To pro vás znamená, že již nemusíte čekat, jestli podnikatel vadu odstraní, ale můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny stavby, nebo od smlouvy odstoupit. Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, ale také, když vás podnikatel v 30denní či prodloužené lhůtě nevyrozumí o tom, že reklamace je vyřízená.

Bette Lehner
2025-06-08 22:50:41
Count answers: 3
Dělá obchodník mrtvého brouka i přes vaše pokusy o kontaktování?
Můžete přistuppit k zaslání předžalobní výzvy, která prodejce k aktivitě přiměje.
Z pozice nakupujícího můžete v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele přistoupit také k mimosoudnímu řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI).
Ta rozhodne, kdo je v dané situaci v právu, a pokud jste to vy, může prodejci udělit nemalou pokutu.
Jakmile obchodníkovi pohrozíte ČOI, věci se obvykle dají do pohybu.

Daren Stamm
2025-06-08 20:27:41
Count answers: 3
Navštivte jinou provozovnu.
Nejlepší cestou je zkusit reklamovat v jiné provozovně prodávajícího, případně zaslat reklamaci doporučeným dopisem s dodejkou.
Prodávajícího může v takovém případě rovněž sankcionovat Česká obchodní inspekce, neboť prodávající se tímto dopouští přestupku, za který hrozí pokuta až do jednoho milionu korun v případě, že nezajistí, aby v provozovně byl po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamace, či do výše třech milionů korun, pokud reklamaci nepřijme.
Odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.
Informujte se o dalších právech a povinnostech, které se týkají oblasti Reklamace:
S účinným postupem týkajícím se vaší konkrétní situace vás naši odborní poradci seznámí na naší poradenské lince 299 149 009.
Přečtěte si také
- Jak reklamovat zboží ze zahraničí?
- Jak dlouho lze vratit zbozi bez udani duvodu?
- Co dělat když chci vrátit balík?
- Kdy má zákazník právo na vrácení peněz při reklamaci?
- Co dělat, když mi eshop nechce vrátit peníze?
- Kdo platí poštovné při vrácení zboží?
- Kdo platí dopravu při vrácení zboží?
- Co je potřeba k odeslání balíku?