:

Kdo platí dopravu při vrácení zboží?

Porter Bergnaum
Porter Bergnaum
2025-06-09 04:14:39
Count answers: 2
Pokud odstoupíte od smlouvy do 14 dnů od nákupu bez udání důvodu a položku vrátíte ― jako spotřebitel, musíte uhradit cenu dopravy za vrácení nákupu prodejci. Prodejce by vám však měl vrátit náklady na dodání zboží od něj k Vám – a to částku rovnající se ceně nejlevnějšího způsobu doručení v nabídce. Pokud vás však Prodejce neinformuje, že za dopravu vracených zásilek musíte zaplatit, nebo souhlasí s tím, že dopravu zaplatí on, náklady na doručení zboží od Vás k Prodejci bude hradit právě Prodejce.
Adonis Feest
Adonis Feest
2025-06-09 03:39:27
Count answers: 2
Náklady na vrácení zboží hradí ve většině případů spotřebitel. Podle občanského zákoníku má povinnost náklady spojené s vrácením zboží uhradit spotřebitel. Některé e-shopy však proplatí i náklady za navrácení zboží. Jsou to především internetové obchody, které počítají s velkou mírou vracení, například obchody s oblečením, obuví apod. Tyto e-shopy mají ve většině případů již nasmlouvané dopravce, kteří zajišťují vrácení balíku. Je tu jedna výjimka, kdy je povinností obchodu platit poštovné za spotřebitele, a to tehdy, když před uzavřením kupní smlouvy neinformoval kupujícího o tom, že náklady spojené s případným vrácením zboží bude hradit on.
Geovany Bode
Geovany Bode
2025-06-09 02:37:00
Count answers: 3
Zákon má na mysli náklady účelně vynaložené při uplatnění reklamace. Je-li možné například zanést zboží na reklamaci na pobočku, která je blíž, zaslat zboží poštou, nežli jej převážet automobilem do 300 km vzdálené prodejny, dejte přednost méně nákladné variantě. Prodávající vám náklady uhradit musí minimálně v té jejich části, kterou pokládá za účelně vynaloženou. Mezi typické náklady spojené s reklamací patří poštovné či náklady jiné dopravy zboží na reklamaci a zpět. Zákon nyní výslovně ukládá prodávajícímu povinnost převzít zboží na vlastní náklady k odstranění vady.
Kassandra Nikolaus
Kassandra Nikolaus
2025-06-09 01:31:01
Count answers: 4
Podle právníků je požadavek na úhradu poštovného neoprávněný. Prodejce by mohl chtít úhradu poštovného pouze v tom případě, že by dopravu zboží zpět zajišťoval on. Podle nového občanského zákoníku je prodejce povinen vrátit peníze do čtrnácti dnů od odstoupení, a to včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli. Obchodník je povinen vrátit náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Marina Pollich
Marina Pollich
2025-06-09 00:48:14
Count answers: 1
Eshop SmartMen hradí při výměně zboží nebo jeho vrácení nejen poštovné od nás k Vám, tj. celkovou výši faktury, ale i poštovné směrem od Vás k nám. Poštovné již tedy neplatíte ani jedním směrem. Jedinou podmínkou je, abyste zboží vrátili prostřednictvím podacích míst Zásilkovna, které naleznete v každém městě. Zboží také můžete vrátit jakkoli jinak - Českou poštou nebo kurýrem, ale na vlastní náklady.
Maci Bruen
Maci Bruen
2025-06-09 00:34:34
Count answers: 3
Kupující by však nemusel platit náklady vrácení zboží, pokud by nebyl prodejcem v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy informován, že bude muset tyto náklady v případě odstoupení od smlouvy nést. Přijaté peněžní prostředky však není podnikatel povinen vrátit spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že mu zboží odeslal. Když se spotřebitel rozhodne vrátit zboží bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, má nárok, aby mu prodejce vrátil částku odpovídající kupní ceně včetně dopravného, spotřebitel však platí poštovné spojené s vrácením zboží.
Rory Kreiger
Rory Kreiger
2025-06-09 00:23:09
Count answers: 4
Podnikatel naproti tomu hradí náklady spojené s vrácením zboží od Vás k němu jen tehdy, jestliže spotřebitele neupozornil na povinnost tyto náklady nést. Jestliže podnikatel i přesto nebude zákonná ustanovení respektovat, jde z jeho strany o nekalou obchodní praktiku a vy tak máte možnost dát podnět České obchodní inspekci, která případ prověří a může za toto jednání podnikatele sankcionovat.