Kdo platí poštovné při vrácení zboží?

Carlee Murphy
2025-07-09 23:33:00
Count answers: 2
Mezi typické náklady spojené s reklamací patří poštovné či náklady jiné dopravy zboží na reklamaci a zpět.
Právo na náhradu nákladů uplatněte u prodávajícího co nejdříve po vyřízení reklamace k vaší spokojenosti nejpozději však do jednoho měsíce po skončení 24měsíční lhůty či záruční doby.
Zákon máte právo na to, aby vám prodávající nahradil účelně vynaložené náklady, které jste v souvislosti s vaší reklamací měli.
Prodávající vám náklady uhradit musí minimálně v té jejich části, kterou pokládá za účelně vynaloženou.
Je-li možné například zanést zboží na reklamaci na pobočku, která je blíž, zaslat zboží poštou, nežli jej převážet automobilem do 300 km vzdálené prodejny, dejte přednost méně nákladné variantě.

Deontae Considine
2025-07-05 15:31:20
Count answers: 2
Podle staré legislativy v tom nebylo zcela jasno, zato nový občanský zákoník mluví konkrétněji. Podle právníků je požadavek na úhradu poštovného neoprávněný. Prodejce by mohl chtít úhradu poštovného pouze v tom případě, že by dopravu zboží zpět zajišťoval on. Podle nového občanského zákoníku je prodejce povinen vrátit peníze do čtrnácti dnů od odstoupení, a to včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli. Obchodník je povinen vrátit náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Santos Zboncak
2025-06-27 16:34:10
Count answers: 5
Náklady na vrácení zboží hradí ve většině případů spotřebitel. Podle občanského zákoníku má povinnost náklady spojené s vrácením zboží uhradit spotřebitel. Některé e-shopy však proplatí i náklady za navrácení zboží. Jsou to především internetové obchody, které počítají s velkou mírou vracení, například obchody s oblečením, obuví apod. Je tu jedna výjimka, kdy je povinností obchodu platit poštovné za spotřebitele, a to tehdy, když před uzavřením kupní smlouvy neinformoval kupujícího o tom, že náklady spojené s případným vrácením zboží bude hradit on.

Judson Dibbert
2025-06-20 04:05:35
Count answers: 2
Spotřebitel však platí poštovné spojené s vrácením zboží. Kupující by však nemusel platit náklady vrácení zboží, pokud by nebyl prodejcem v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy informován, že bude muset tyto náklady v případě odstoupení od smlouvy nést.

Alfredo Little
2025-06-08 22:41:04
Count answers: 3
Jako spotřebitel, musíte uhradit cenu dopravy za vrácení nákupu prodejci. Prodejce by vám však měl vrátit náklady na dodání zboží od něj k Vám – a to částku rovnající se ceně nejlevnějšího způsobu doručení v nabídce. Pokud vás však Prodejce neinformuje, že za dopravu vracených zásilek musíte zaplatit, náklady na doručení zboží od Vás k Prodejci bude hradit právě Prodejce.
Přečtěte si také
- Jak reklamovat zboží ze zahraničí?
- Jak dlouho lze vratit zbozi bez udani duvodu?
- Co dělat když chci vrátit balík?
- Kdy má zákazník právo na vrácení peněz při reklamaci?
- Co dělat, když obchodník nereaguje na reklamaci?
- Co dělat, když mi eshop nechce vrátit peníze?
- Kdo platí dopravu při vrácení zboží?
- Co je potřeba k odeslání balíku?