Jak dlouho má eshop na reklamaci?

Rita Walsh
2025-06-03 19:05:22
Count answers: 2
Reklamace zboží je možná ve lhůtě do dvou let od nákupu v obchodě nebo od převzetí v případě nákupu na internetu.
Pozor, na vrácení peněz má zákazník nárok také v případě, kdy jeho reklamaci nevyřešíte do 30 dnů, jak stanovuje zákon o ochraně spotřebitele.
Tuto dobu lze prodloužit pouze po oboustranné dohodě a pokud zákazník s prodloužením nesouhlasí, nedojde k němu ani v případě, kdy máte na reklamčním listu předtištěno třeba 60 dnů.

Tamara Stiedemann
2025-05-27 01:11:14
Count answers: 4
Vyřizování reklamace nesmí bez dohody s vámi trvat déle než 30 dnů. Prodávající, ale i jím určený servis, u kterého žádáte opravu, musí reklamaci včetně odstranění vady vyřídit nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Dohodnete-li se s prodávajícím na lhůtě delší, pak musí být reklamace vyřízena do konce prodloužené lhůty. Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den potom, co jste reklamaci uplatnili, je prvním dnem 30denní lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, pak lhůta skončí nejbližší následující pracovní den.
Reklamace bude vyřízena, až když vás prodávající či servis informují, že je reklamace vyřízena a jakým způsobem se tak stalo, nejpozději 30. den od uplatnění reklamace, nebyla-li lhůta prodloužena.

Robbie Gulgowski
2025-05-19 10:25:14
Count answers: 1
Ode dne uplatnění reklamace má prodávající nejvýše 30 kalendářních dní na vyřízení.
Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace.
Končí-li lhůta o víkendu či ve státní svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
V případě marného uplynutí této lhůty má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy.
Zákonem stanovená délka nebrání dohodě se spotřebitelem na delší lhůtě k vyřízení reklamace.
Pravidlo „maximálně 30 dní“ platí bez ohledu na to, zda spotřebitel reklamuje věc movitou anebo nemovitou.
Ve stejné lhůtě také podnikatel musí vyřídit reklamaci díla.