Kdy se obrátit na ČOI?

Anastacio Borer
2025-05-19 14:02:52
Count answers: 2
Pokud přemýšlíte o tom, že se na ČOI obrátíte, je nejprve vhodné si ověřit, zda obsah zamýšleného podnětu spadá do působnosti České obchodní inspekce.
Budete se tak na ni moci obrátit pokud například obchodník neoznačí zboží nebo nabízené služby cenami nebo je Vám špatně naúčtuje.
Dále například pokud obchodník nabízí výrobky bez návodů k použití v českém jazyce, nevydá na vyžádání doklad o koupi se všemi náležitostmi, neinformuje spotřebitele o právech při uplatnění reklamace, nevystaví doklad o přijetí reklamace ani o tom, jakým způsobem reklamaci vyřídil nebo například nevyřídí reklamaci do 30 dnů, popřípadě v delší lhůtě, na které se dohodli.

Shyanne Kuhn
2025-05-19 12:26:14
Count answers: 4
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce.
Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz.
Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Do působnosti České obchodní inspekce nespadají záležitosti týkající se potravinářských, zemědělských a tabákových výrobků.
Zároveň není oprávněna řešit spotřebitelské problémy týkající se telekomunikací, poštovních služeb a dodávek energií.
V těchto případech jsou k řešení příslušné jiné úřady státní správy.
ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele z pohledu veřejnoprávního, nikoli soukromoprávního.
Výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli, nikoli rozhodnutí v konkrétní věci ve prospěch spotřebitele.

Henriette Crona
2025-05-19 12:05:56
Count answers: 3
Chcete-li obecnou informaci či radu v souvislosti s Vaším spotřebitelským problémem, využijte našeho spotřebitelského průvodce.
Poučení o náležitostech podání podle správního řádu
Informace o provozu podatelny a podmínkách přijímání dokumentů

Conrad Barrows
2025-05-19 09:17:50
Count answers: 3
Stěžovat si můžete i na cokoli jiného, ale do kompetencí České obchodní inspekce patří poměrně přesně vymezený okruh situací.
Český obchodní inspektor si může na někoho došlápnout, pokud si na něj spotřebitel stěžuje, že neoznačí zboží nebo nabízené služby cenami nebo je nesprávně účtujenabízí neoznačené výrobky (například textil, obuv nebo křišťálové sklo bez označení materiálového složení)nabízí výrobky bez návodů k použití a správné údržbě v českém jazycenabíží výrobky, které budí podezření, že nejsou bezpečnéprodává pohonné hmoty, které budí podezření, že nesplňují požadavky na předepsanou jakostpoužívá nekalé obchodní praktiky: například uvede nepravdivé údaje o výrobku nebo poskytované službě, uvede nepravdivé údaje nebo zamlčí některé informace, které mohou zásadním způsobem ovlivnit rozhodování spotřebitele, takže spotřebitel např. kupí výrobek nebo službu, které by se znalostí těchto informací nekoupil, neuplatní právo, kterého by jinak využil, a podobně (klamavou obchodní praktikou je i prodej padělků)nevydá na vyžádání doklad o koupi se všemi náležitostmineinformuje spotřebitele o právech při uplatnění reklamacenevystaví doklad o přijetí reklamace ani o tom, jakým způsobem reklamaci vyřídilnevyřídí reklamaci do 30 dnů, popřípadě v delší lhůtě, na které se dohodlneposkytne spotřebiteli jistotu, že uzavíraná úvěrová smlouva obsahuje veškeré náležitosti a povinné informace – řeč je o nebankovních úvěrových společnostech, pokud fixlují nebo klamou při sjednávání úvěru, nedostatečně informují o ceně a parametrech půjčky a podobně, je to případ pro ČOI.
Zdroj: ČOI
Nakupujete a obchodník vám podstrčí padělek, lže nebo mlží o vlastnostech výrobku, neoznačí zboží a služby cenami nebo cenu špatně naúčtuje, nevydá na vyžádání doklad o koupi se všemi náležitostmi, neinformuje o možnostech reklamace, nevyřídí ji do třiceti dnů… To jsou typické situace, kdy si můžete stěžovat u České obchodní inspekce.

Maude Lynch
2025-05-19 08:59:30
Count answers: 4
V případě zamítnuté reklamace zboží se může Jan obrátit např. na oddělení ADR u České obchodní inspekce (ČOI). Musí to však stihnout do jednoho roku od té doby, co se mu nepodařilo dosáhnout vyřízení reklamace.