Jak reklamovat zboží z eshopu?

Wilfredo Rempel
2025-05-19 04:56:26
Count answers: 6
Nebojte se reklamovat zboží z e-shopu. Měli byste ale předem znát svá práva. Základní situací je, když došlou zásilku doma rozbalíte a zjistíte, že je zboží poškozené. Pokud přebíráte balíček, který už na první pohled vypadá poškozeně, není od věci si ho nafotit nebo si nechat doručovatelem podepsat potvrzení, že balík předává například mírně pomačkaný.
Ať už je zboží poškozené jakkoliv, tedy zda bylo poškozeno při přepravě nebo bylo zasláno vadné, jde o vadné zboží. To znamená, že kupní smlouva nebyla plněna řádně, a tím vzniká spotřebiteli nárok na práva z vadného plnění, což je lidově řečeno reklamace.
Je také nutné rozlišovat mezi reklamací a vrácením zboží, které z právního pohledu znamená odstoupení od kupní smlouvy.
V případě uplatňování reklamace je důležité vytknout správně vadu zboží a říct si, jakou chcete nápravu. Kupující si může vybrat ze čtyř možností. Může žádat přiměřenou slevu, odstranění vady, výměnu za nový kus nebo vrácení zboží, a tedy i vrácení peněz, pokud se domnívá, že je vada zboží závažným porušením kupní smlouvy.
Ve chvíli, kdy zákazník v momentě uplatnění reklamace neřekne, kterého z těchto svých práv se chce domáhat, může prodejce zvolit za vás.
Podobně problematické v případě e-shopů také je, když nereagují na žádnou formu komunikace a reklamaci zákazníka ignorují. V tom případě Kristýna Dobrianská radí obrátit se na Českou obchodní inspekci nebo využít internetovou službu dTestu VašeStížnosti.cz.

Minerva Tillman
2025-05-19 04:13:24
Count answers: 7
Reklamace zboží Coby prodávající odpovídáme za to, že dodané zboží nemá při převzetí vady a bude při dobrém používání fungovat minimálně dva roky.
Vadné zboží:
Pokud zákazníkovi dodáme kazové zboží, má právo na výměnu nebo opravu.
Jestliže není možná výměna ani oprava, může odstoupit od smlouvy.
Zákazník může při výskytu vady dostat slevu z kupní ceny.
Zboží porouchané v záruční době:
Pokud se v záruční době vyskytne vada, musíme rozlišit, zda je tato vada podstatným nebo nepodstatným porušením kupní smlouvy.
U podstatného porušení si zákazník může vybrat, zda chce zboží vyměnit, opravit, úplně odstoupit od smlouvy nebo slevu.
U nepodstatného porušení může zákazník žádat odstranění vady nebo slevu.
Odstoupit může jen tehdy, když odmítneme závadu odstranit nebo to nestihneme včas.

Isaias Hudson
2025-05-19 02:52:13
Count answers: 4
Reklamaci můžete uplatnit přímo u e-shopu, na jeho na provozovně nebo také u autorizovaného servisu, který je uveden v záručním listu.
O uplatnění reklamace si nechte vždy vystavit písemné potvrzení, které bude obsahovat datum reklamace, čeho se týká a požadovaný způsob jejího vyřízení.
Prodejce je ze zákona povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů.
Tato lhůta začíná běžet následující den, kdy byla reklamace uplatněna.
Prodejce v této lhůtě musí sdělit, jakým způsobem o reklamaci rozhodl, zda jí vyhoví, nebo ji zamítá.
Prodejce musí v této lhůtě vadu rovněž odstranit, tedy věc opravit, zajistit vrácení peněz či poskytnout požadovanou slevu.
Pokud prodejce lhůtu 30 dnů překročí, aniž by se s vámi předem výslovně domluvil, že vyřízení reklamace může trvat déle, máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.

Richie Champlin
2025-05-19 02:28:00
Count answers: 3
Reklamovat zboží by měl zákazník neprodleně po zjištění vady.
A to tam, kde zboží koupil, případně u jiné osoby vyznačené v záručním listě.
Tou je zpravidla smluvní servis.
Pokud zboží reklamujete, nemusíte ho vracet v původním obalu a funkční.
U reklamací platí náklady na dopravu zboží obchodník.
V závislosti na povaze vady máte jako kupující nárok na výměnu zboží za nové, odstranění vady, slevu z kupní ceny, nebo můžete od smlouvy odstoupit.
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů.
Pokud se tak nestane, zákazník má právo od smlouvy odstoupit, nebo si zvolit jiný způsob řešení reklamace dle svého výběru.
Dejte však pozor na text reklamačního protokolu – třicetidenní lhůtu je možné prodloužit pouze po vzájemné dohodě.
Reklamaci lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí.

Emory Kreiger
2025-05-19 01:29:26
Count answers: 6
Pokud od nákupu ještě neuplynuly dva roky, můžete výrobek reklamovat u prodejce.
Jak dlouho po nákupu lze produkt reklamovat?
Podle spotřebitelského zákona můžete zboží reklamovat ve lhůtě 24 měsíců.
Kdy vám vzniká nárok na reklamaci?
Prodejce zodpovídá za to, že je zboží bez vad, má dohodnuté vlastnosti a bude sloužit svému účelu.
Obchodník také ručí za kvalitu produktu i to, že bude v souladu s právními předpisy.
Pokud prodejce některé z těchto pravidel nedodrží, můžete uplatnit své právo na reklamaci.
Kdo platí poštovné za reklamované zboží?
Náklady na reklamaci jdou vždy na vrub prodávajícího.
Ten má povinnost dopravu uhradit i v případě, že reklamaci vyhodnotí jako neoprávněnou.
Jak reklamované zboží zabalit?
Zboží je před odesláním na reklamaci potřeba důkladně zabalit, zvláště jedná-li se o křehký materiál, jako je sklo.
Pokud je předmětů více, zabalte je zvlášť, ideálně do několika vrstev bublinkové fólie.
Produkty do krabice umístěte tak, aby se volně nepohybovaly, oddělit je můžete třeba kartonem.
Volný prostor v krabici může být vyplněn fixačním materiálem bránícím pohybu zboží uvnitř, například zmuchlaným novinovým papírem.
Zboží vždy zabalte tak, aby se po cestě nepoškodilo.
Kolika času má obchodník na vyřízení reklamace?
K vyřízení reklamace by prodejce měl přistoupit co nejdříve, nejpozději ale do 30 dní ode dne jejího uplatnění.
V některých případech se obchodník může se zákazníkem dohodnout na delší reklamační lhůtě, ale zákazník musí být s prodloužením srozuměn a souhlasit s ním.
V jakých situacích smí obchodník reklamaci zamítnout?
Prodávající může reklamaci zamítnout v případě, kdy prokáže, že jste vady na zboží způsobili sami nebo jste o nich věděli už při nákupu, případně jste na jejich základě dostali slevu.
Obchodník neodpovídá také za běžné opotřebení věci nebo vady, které vznikly v důsledku nesprávného používání zboží.
Reklamaci je třeba uplatnit během 24měsíční lhůty a bez zbytečného odkladu, aby se vada zbytečně nerozšiřovala.