Jak postupovat při reklamaci zboží?

Dagmar Schumm
2025-06-05 08:10:13
Count answers: 4
Zboží reklamujte u prodávajícího, kde jste věc zakoupili. Další možností je reklamovat zboží u jiné osoby určené k opravě, jež je uvedena především v záručním listě, případně však i jiným způsobem.
Koupi zboží lze doložit více způsoby, důležité je především prokázání, že zboží bylo zakoupeno u konkrétního kupujícího.
Příjem reklamace oznámí prodávající v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.
Při reklamaci byste měli prodejci zboží předat a sdělit mu, jakou vadu zboží má nebo jak se vada projevuje.
Dále si zvolíte preferovaný způsob vyřízení reklamace.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.
Prodávající (popř. záruční servis) je povinen vám při převzetí zboží do reklamačního řízení spotřebiteli vydat písemné potvrzení (reklamační protokol), které musí obsahovat: kdy jste reklamaci uplatnili co je obsahem reklamace jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.
Reklamace a to včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem výslovně nedohodne na delší lhůtě.
Pokud prodávající reklamaci v této lhůtě vyřídit nestihne, považuje se to za podstatné porušení smluvní povinnosti a v tom případě máte dle libosti právo na odstoupení od kupní smlouvy, přiměřenou slevu nebo výměnu věci.

Kaycee Zulauf
2025-06-02 05:44:02
Count answers: 3
Reklamovat zboží by měl zákazník neprodleně po zjištění vady.
A to tam, kde zboží koupil, případně u jiné osoby vyznačené v záručním listě.
Tou je zpravidla smluvní servis.
Pokud zboží reklamujete, nemusíte ho vracet v původním obalu a funkční.
U reklamací platí náklady na dopravu zboží obchodník.
V závislosti na povaze vady máte jako kupující nárok na výměnu zboží za nové, odstranění vady, slevu z kupní ceny, nebo můžete od smlouvy odstoupit.
Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů.
Pokud se tak nestane, zákazník má právo od smlouvy odstoupit, nebo si zvolit jiný způsob řešení reklamace dle svého výběru.
Dejte však pozor na text reklamačního protokolu – třicetidenní lhůtu je možné prodloužit pouze po vzájemné dohodě.
Reklamaci lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí.

Ladarius Bernhard
2025-05-19 06:25:08
Count answers: 1
Při uplatňování reklamace stačí prokázat, že spotřebitel u prodávajícího věc zakoupil.
To lze například výpisem z účtu při platbě kartou či převodem, staršími reklamačními protokoly, originálním obalem, specifičností zboží a v krajním případě i svědeckou výpovědí.
S ohledem na to, že práva z vadného plnění lze uplatnit u vady, která se projeví v době dvou let od převzetí zboží, je také nutné prokázat, kdy k zakoupení došlo.
Následně vadu můžete vytknout do tří let od okamžiku, kdy se projeví.

Idell Stark
2025-05-19 03:31:00
Count answers: 5
V případě reklamace nám prosím co nejdůkladněji popište závadu do reklamačního formuláře.
Nejlepe vadu i vyfoťte a zašlete nám fotografie na [email protected].
Poté zboží ideálně s původním obalem a vyplněným reklamačním formulářem zašlete na naši adresu: EQUIFEED s.r.o. Sokolská 506 76901 Holešov
O dalším postupu reklamace vás budeme neprodleně informovat.
Reklamační formulář ke stažení zde.
Pokud si nejste s vrácením či jiným problémem jakkoliv jistí, neváhejte nás kontaktovat na emailu [email protected].
Rádi a ochotně vám pomůžeme s vyřešením problému.
Reklamace či odstoupení od smlouvy řešíme zodpovědně a co nejrychleji.