Co dělat, když nechtějí uznat reklamaci?

Lilly Grant
2025-06-12 23:38:10
Count answers: 2
Navštivte jinou provozovnu.
Nejlepší cestou je zkusit reklamovat v jiné provozovně prodávajícího, případně zaslat reklamaci doporučeným dopisem s dodejkou.
Prodávajícího może v takovém případě rovněž sankcionovat Česká obchodní inspekce, neboť prodávající se tímto dopouští přestupku, za který hrozí pokuta až do jednoho milionu korun v případě, že nezajistí, aby v provozovně byl po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřeným vyřizováním reklamace, či do výše třech milionů korun, jika reklamaci nepřijme.

Roosevelt Bernier
2025-06-09 03:01:09
Count answers: 1
Je-li vám reklamace zamítnuta, máte několik možností, jak situaci vyřešit. Pokud se vada vyskytla do šesti měsíců od koupě, máte ve sporu s obchodníkem velkou výhodu, protože důkazní břemeno je v tomto případě na něm. Obchodníkovi se bude jen velmi složitě dokazovat, že reklamaci odmítl oprávněně, důkazní břemeno je totiž v tomto případě na něm, nikoliv na zákazníkovi. Další možností jak stoprocentně uspět s reklamací je hlídat si dobu pro vyřízení reklamace, obchodník má na vyřízení reklamace ze zákona 30 dní, jakmile tuto lhůtu překročí, tak zákazník může bez jakýchkoliv sankcí odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.
Nechte si vypracovat znalecký posudek, znalecký posudek vám v dokazování většinou velmi pomůže. Přesto se ho spotřebitelé spíše bojí využívat, ovšem máte právo na základě občanského zákoníku nechat si od prodejce náklady na znalecký posudek proplatit, pokud prodejce reklamaci na základě znaleckého posudku bude nucen uznat.
Požádejte o pomoc Českou obchodní inspekci, která plní funkci prostředníka pro mimosoudní řešení reklamačních sporů. Návrh na mimosoudní řešení sporu přes ČOI je bezplatný a lze ho podat na formuláři umístěném na stránkách ČOI.
Obraťte se na soud a určitě pošlete písemně předžalobní výzvu, doporučujeme vám poslat obchodníkovi předžalobní výzvu, zejméněna pokud vám váš právník potvrdí, že právo je na vaší straně a máte velkou šanci soudní spor vyhrát.

Elmore Swaniawski
2025-05-31 14:35:31
Count answers: 4
Pokud prodejce reklamaci zamítne, ať už z jakéhokoliv důvodu, je potřeba mu v takovém případě sdělit váš nesouhlas s důvody jejího zamítnutí.
Následně je na místě vyhledat vhodného soudního znalce a oprávněnost reklamace s ním zkonzultovat.
Pokud by z takovéhoto prvotního posouzení vyplynulo, že reklamace měla být přijata a vyřízena, je na místě následné kontaktování prodejce s písemnou předžalobní výzvou ke zjednání nápravy, jako poslední šance na vyřešení celé věci „po dobrém“.
V této už je vhodné výslovně uvést, že v případě soudního sporu budete mj. požadovat i náklady na vyhotovení znaleckého posudku, jakož i další náklady související s uplatněním reklamace (např. poštovného), včetně případných nákladů právního zastoupení.
Pokud ani toto nepomůže, nezbývá než přistoupit k řešení celé věci před soudem.
Alternativou k domožení se svých práv při odmítnuté reklamaci může být i pokus o řešení případného sporu o uznání reklamace před Českou obchodní inspekcí.
Rozhodnutí České obchodní inspekce sice nebude nijak závazné ani vynutitelné, z pozice obecné autority tohoto orgánu však může mít i tato forma bezesporu svůj efekt a může přinutit prodejce neoprávněně zamítnutou reklamaci nakonec přijmout.

Trycia Stiedemann
2025-05-19 08:42:48
Count answers: 4
Reklamujte u prodávajícího. Přestože spotřebitel zakoupil věc určité značky, o jejíž výrobky v České republice pečuje široká síť autorizovaných servisů, právo spotřebitele na uplatnění reklamace právě u nich není automatické. Záleží totiž jen na prodávajícím, zda spotřebitele v případě reklamace řešené opravou odkáže na jiný pověřený subjekt. Informujte se o dalších právech a povinnostech, které se týkají oblasti Reklamace: S účinným postupem týkajícím se vaší konkrétní situace vás naši odborní poradci seznámí na naší poradenské lince 299 149 009.