Jak požádat o chargeback?

Ashleigh Adams
2025-06-20 23:33:37
Count answers: 2
Pokud předem zaplatil kartou nebo systémem elektronické peněženky, může dostat své peníze zpět. Dobré je žádost doplnit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s prodejcem. Spotřebitel nemá na chargeback právní nárok, ale zkušenost ESC ukazuje, že banky ho často provádějí pro své klienty dobrovolně.lerinekdy spotřebitelé nezkontrolují, od koho na internetu nakupují, nezjistí si ohlasy ostatních uživatelů, a tedy nepoznají rizikový e-shop. Někdy tak činí i v případě dodání zcela jiného než objednaného zboží.
Díky tomuto nástroji lze stáhnout částku zpět od banky podnikatele, pokud ten neprokáže, že zboží dodal.

Thelma Koch
2025-06-12 14:41:46
Count answers: 6
Reklamaci u nás je možné zadat pomocí aplikace Mobilní banka nebo internetového bankovnictví MojeBanka.
V historii transakcí označíte konkrétní transakce a bankovnictví vás samo provede reklamačním procesem.
V žádosti o reklamaci platby kartou od vás budeme potřebovat dodat jakékoli podklady k nákupu, například fakturu, účtenku, objednávku nebo kopii komunikace s obchodníkem.
Vždy je dobré v rámci reklamace přiložit veškerou dokumentaci, kterou ke konkrétní transakci máte.
Reklamovat můžete ale i osobně na pobočce nebo po telefonu.
Stačí se obrátit na naši nonstop Podporu platebních karet na čísle 955 512 230, kde s vámi společně prověříme platbu a pokud bude reklamace platby kartou skutečně potřeba, vysvětlíme vám podrobně postup.

Alfredo Little
2025-06-06 09:30:44
Count answers: 3
Každý vydavatel karet má navíc vlastní pravidla a lhůty pro nahlášení neoprávněné platby, které mohou být kratší než rok, někdy jen měsíc.
Obvykle lze chargeback uplatnit do 13 měsíců od provedení platby.
Můžete ovšem vyplnit i oficiální žádost o chargeback, kde je potřeba vyplnit několik údajů:
Osobní údaje: jméno, příjmení, datum narození nebo rodné číslo, adresu.
Kontaktní údaje: telefonní číslo, e-mail.
Bankovní informace: číslo účtu.
Detaily platby: datum transakce, částka, název obchodu.
Důvod reklamace: například nedoručené nebo poškozené zboží, nesoulad s popisem.
Důkazy: kopie komunikace s prodejcem, potvrzení objednávky, fotografie, další podklady dokazující nekorektní jednání obchodníka.
Požadované řešení: jak by měla být situace ideálně vyřešena.
Banky na svých webech uvádějí konkrétní postupy a některé umožňují podat žádost o chargeback i přes internetové bankovnictví.
Jakmile banka získá potřebné podklady, kontaktuje banku obchodníka, která vyzve prodejce k vyjádření.
Pokud se reklamace ukáže jako oprávněná, částka je stržena z jeho účtu a vrácena zákazníkovi.
Můžete ovšem أيضا zavolat na infolinku, odkud s vámi vše proberou místní pracovníci.

Josianne Ratke
2025-05-28 00:21:44
Count answers: 3
Jestliže došlo k problému při placení kartou v obchodě nebo na internetu, zkorte nejprve situaci řešit přímo s obchodníkem.
Obraťte se na nás a požádejte o chargeback.
Pomůžeme vám celou věc vyřešit v souladu s předpisy Visa a Mastercard.
O chargeback má smysl požádat v případě, že zaplatíte kartou za zboží nebo služby a nic za své peníze nedostanete nebo dostanete něco jiného, než co jste si zaplatili.
My váš případ nahlásíme obchodníkovi prostřednictvím společnosti Visa nebo Mastercard.

Trevor Deckow
2025-05-27 20:49:26
Count answers: 2
Ke zpětnému zaúčtování se zpravidla přistupuje tehdy, když klasická reklamace podaná u obchodníka selže, nebo když z rozumných důvodů není možná.
Chargeback je služba zřízená karetními asociacemi.
Všechny banky a vydavatelé karet mají povinnost chargeback nabízet každému, kdo platí jejich kartou.
Za tuto službu zároveň nic neplatíte.
Budete muset dodat veškeré důležité podklady, aby vaše banka mohla oslovit příslušnou kartovou asociaci.
Žádost o chargeback předá bance obchodníka.
Ta následně bude ověřovat, zda jste opravdu v právu a celou záležitost bude řešit také se samotným obchodníkem.
Poté se rozhodne, zda transakci opravdu stornuje a peníze vám vrátí.