Jak reklamovat podvodnou platbu?

Edgar Dach
2025-06-14 06:41:14
Count answers: 2
Kde můžete platbu reklamovat: pohodlně přes svého George, v detailu každé zaúčtované platby kartou je tlačítko „Reklamovat“, na lince 277 207 207, případně volejte bezplatně přímo z aplikace George, na kterékoli naší pobočce, e-mailem na [email protected]; do e-mailu přiložte vyplněný a podepsaný formulář Reklamace transakcí platební kartou - bez něj není možné reklamaci vyřídit.
Pokud reklamujete platbu za zboží, které jste neobdrželi, nebo zásilku, která neodpovídá vaší objednávce, potřebujeme pro urychlení reklamace dodat na výše uvedenou adresu i tyto podklady: vaši komunikaci s obchodníkem (e-shopem), ze které je zřejmé, že jste se pokusil/a vyřešit situaci nejprve s ním, původní objednávku nebo fakturu za zboží, detailní popis objednaného zboží (typ, značka, barva, velikost apod.) a problém, který při objednávce nastal.
Většinu reklamací řešíme obratem.
Pokud řešení vyžaduje spolupráci s třetí stranou (kartová asociace Visa/Mastercard, jiná banka), může doba vyřízení přesáhnout 30 dní.

Marcella Rodriguez
2025-06-06 02:04:18
Count answers: 3
Reklamaci u nás je možné zadat pomocí aplikace Mobilní banka nebo internetového bankovnictví MojeBanka. V historii transakcí označíte konkrétní transakce a bankovnictví vás samo provede reklamačním procesem. V žádosti o reklamaci platby kartou od vás budeme potřebovat dodat jakékoli podklady k nákupu, například fakturu, účtenku, objednávku nebo kopii komunikace s obchodníkem. Vždy je dobré v rámci reklamace přiložit veškerou dokumentaci, kterou ke konkrétní transakci máte. Reklamovat můžete ale i osobně na pobočce nebo po telefonu. Stačí se obrátit na naši nonstop Podporu platebních karet na čísle 955 512 230, kde s vámi společně prověříme platbu a pokud bude reklamace platby kartou skutečně potřeba, vysvětlíme vám podrobně postup. Reklamaci byste měli uplatnit co nejdříve potom, co si nesrovnalosti všimnete. Obecně se ale dá říct, že reklamaci můžete provést do 30 obchodních dnů od zúčtování v historii transakcí.

Janet Raynor
2025-05-28 00:47:54
Count answers: 1
Reklamace platby kartou u mBank probíhá prostřednictvím kontaktu s obchodníkem a následným podáním požadavku na chargeback.
Obchodníkem zaúčtovanou částku už nelze zrušit.
Pokud se však jedná o neoprávněně zaúčtovanou položku, požádejte o tzv. chargeback.
Obraťte se na mBank a co nejdříve nám problematickou transakci nahlaste.
Kontaktujte nás prostřednictvím mLinky na čísle (+420) 222 111 999 (po–pá: 8.00–20.00, víkendy a svátky: 8.00–18.00) nebo online přes internetové bankovnictví.
Dle zákona můžete reklamovat jakoukoliv neoprávněnou transakci až 13 měsíců zpětně od data jejího provedení.
Musíte však reklamaci nahlásit bance neprodleně poté, co se o této transakci dozvíte.

Miles Mayer
2025-05-28 00:06:25
Count answers: 1
Obraťte se prosím nejdříve na obchodníka, u něhož jste zboží nebo službu koupili, a pokuste se vyřešit situaci nejprve s ním. Není-li to možné nebo v případě, že obchodník nekomunikuje, pokusíme se Vám pomoct situaci vyřešit. Zavolejte na náš zákaznický servis na telefonní číslo 224 443 636 nebo se nám ozvěte přes chat na www.moneta.cz. Reklamaci můžete zadat také přes formulář. Důležité je se zadáním reklamace neotálet, na reklamaci karetní platby máte ze zákona 13 měsíců. Můžeme Vám pomoct i v případě, že jste platili kartou na internetu za zboží/službu a s nákupem je něco v nepořádku – zboží nepřišlo, kvalita zboží neodpovídá popisu, obchodník transakci zrušil, ale nevrátil peníze. K reklamaci je poté třeba doložit veškeré související dokumenty – objednávku, komunikaci s obchodníkem, doklad o vrácení zásilky.

Alva Zemlak
2025-05-27 22:52:01
Count answers: 4
Počkejte 3 pracovní dny.
Pak zkontrolujte, jestli se platba sama nevrátila zpět na váš účet.
Pokud platba po 3 pracovních dnech nepřišla zpět, požádejte o její vrácení.
O vrácení omylem zaslané platby- požádejte jednoduše v mobilním bankovnictví,
- nebo vyplňte čestné prohlášení a pošlete nám ho přes internetové bankovnictví, nebo předejte na pobočce.
Žádat o vrácení můžete u plateb, které jste odeslali ze svého běžného účtu a je u nich v mobilním bankovnictví v detailu platby zobrazeno tlačítko Požádat o vrácení.
Požádat lze až třetí den po odeslání platby.
Platba nesmí být starší než 13 měsíců.
Nelze požádat o vrácení převodu mezi vlastními účty, včetně konverzních transakcí.
Tlačítko Požádat o vrácení se vám sice zobrazí, ale žádost bude zamítnuta.
Nelze požádat v případě, kdy příjemci posíláte platby opakovaně - v posledních 13 měsících jste příjemci poslali více než 3 platby.
V detailu platby požádejte o její vrácení
Přihlaste se do mobilního bankovnictví.
Na dlaždici běžného účtu klikněte na tlačítko Historie a pak na vybranou platbu.
V detailu platby zvolte Požádat o vrácení.

Alec Wintheiser
2025-05-27 22:03:01
Count answers: 2
Kdy volit chargeback.
Kromě výše zmíněné situace ovšem mohou nastat i další chvíle, kdy jednoduše potřebujete vaše peníze vrátit zpět na váš účet.
Obvykle je potřeba doložit objednávku, termín dodání a komunikaci s obchodníkem, včetně případných fotografií poškozeného zboží.
Banky na svých webech uvádějí konkrétní postupy a některé umožňují podat žádost o chargeback i přes internetové bankovnictví.
Jakmile banka získá potřebné podklady, kontaktuje banku obchodníka, která vyzve prodejce k vyjádření.
Pokud se reklamace ukáže jako oprávněná, částka je stržena z jeho účtu a vrácena zákazníkovi.
Obvykle lze chargeback uplatnit do 13 měsíců od provedení platby.
Pokud však narazíte na podezřelou transakci, nečekejte a hned ji nahlaste bance – může se jednat o první z řady podvodných plateb.
Každý vydavatel karet má navíc vlastní pravidla a lhůty pro nahlášení neoprávněné platby, které mohou být kratší než rok, někdy jen měsíc.
Pokud lhůtu promeškáte, nemusí banka reklamaci přijmout.
Pravidelná kontrola internetového bankovnictví a měsíčních výpisů vám pomůže včas odhalit podezřelé transakce a předejít větším ztrátám.