:

Co znamená chargeback?

Eula Douglas
Eula Douglas
2025-05-28 08:04:07
Count answers: 5
Chargeback neboli „zpětné zúčtování“, je služba umožňující žádat o vrácení peněz na kartu v případech, kdy obchodník nenaplnil své závazky. To může zahrnovat situace, jako je neposkytnutí služby, nezaslání zboží nebo doručení nevhodného zboží, a to i v případě, že obchodník neodpovídá na reklamace. Chargeback umožňuje i reklamaci duplicitních či nesprávně účtovaných plateb nebo transakcí podezřelých z podvodu. V rámci Chargebacku klient podává reklamaci přímo u své banky, což představuje odlišnost oproti běžné reklamaci u samotného obchodníka.
Tate Gleichner
Tate Gleichner
2025-05-28 07:28:18
Count answers: 2
Chargeback pochází z anglického slova, které můžeme přeložit jako vrácení platby. V jednoduchosti jde o proces zpětného zúčtování transakce na účet zákazníka. Od klasických refundací (včetně platby, kterou konečný zákazník řeší přímo s obchodníkem) se liší tím, že držitel karty nekontaktuje přímo obchodníka, u kterého zboží nebo službu zakoupil, ale svou banku – vydavatele platební karty, prostřednictvím které transakci uskutečnil. Po podání chargebacku banka následně situaci posoudí a může úhradu zpětně zúčtovat – stáhne peněžní prostředky z účtu obchodníka a připíše je na účet držitele karty. Chargeback je pro obchodníka nákladnější než refund – nese s sebou dodatečné poplatky, které musí obchodník zaplatit, a též může nastat problém v případě, že obchodník začne dostávat velké množství chargebacků, jelikož tato čísla monitorují karetní systémy – ty nejznámější jsou Visa a MasterCard. Skutečnost, že zákazník podá ve své bance chargeback ještě automaticky neznamená, že má na vrácení peněz nárok.
Destinee Dickens
Destinee Dickens
2025-05-28 06:10:47
Count answers: 3
Co je chargeback Jako chargeback se označuje proces, při kterém držitel platební karty reklamuje transakci zúčtovanou u obchodníka prostřednictvím svého vydavatele platební karty. Mezi hlavní důvody takové reklamace lze zařadit zejména situace, kdy dojde k: neposkytnutí služby, záměny zboží nebo služby či neobdržení zboží nebo služby. Ke zpětnému zaúčtování může docházet také v případě, kdy je na vině duplicitně zaúčtovaná transakce. Chargeback je tedy ve své podstatě reklamací zboží či služby. Rozdíl ale spočívá v tom, že tuto reklamaci zákazník neuplatňuje vůči prodejnímu místu, ale vůči bance. Ke zpětnému zaúčtování se zpravidla přistupuje tehdy, když klasická reklamace podaná u obchodníka selže, nebo když z rozumných důvodů není možná. Chargeback se vztahuje jen na platby kartou To je důležité zdůraznit. Zpětné zaúčtování tedy nelze žádat při platbě na dobírku nebo využití bankovního převodu. Chargeback je služba zřízená karetními asociacemi. Všechny banky a vydavatelé karet mají povinnost chargeback nabízet každému, kdo platí jejich kartou. Za tuto službu zároveň nic neplatíte.
Minnie Walsh
Minnie Walsh
2025-05-28 04:45:37
Count answers: 2
Chargeback je služba s jejíž pomocí lze žádat vrácení peněz na kartu, pokud někomu obchodník neposkytl službu, neposlal zboží nebo poslal jiné zboží a na reklamaci nereaguje. Lze tímto způsobem reklamovat i duplicitně nebo v chybné výši zaúčtované, nebo podvodné transakce. V případě Chargebacku podává klient reklamaci přímo u své banky.
Emory Kreiger
Emory Kreiger
2025-05-28 04:33:51
Count answers: 6
Co je to chargeback Jednoduše řečeno se jedná o proces zpětného zúčtování transakce. Smyslem chargebacku je, že bance umožní strhnout nepoctivým obchodníkům vaše peníze z jejich bankovního účtu a připsat je zpět na vaši kartu. Chargeback se vždy se týká pouze plateb kartou, případně výběru z bankomatů.
Hildegard Herzog
Hildegard Herzog
2025-05-28 04:05:20
Count answers: 5
Chargeback je reklamace, kterou uplatňuje majitel karty ve své bance. Lze ji vytvořit doğrudan v bance nebo prostřednictvím mobilního bankovnictví. Tato reklamace není prováděna ze strany GoPay ani ze strany obchodníka, ale vždy ji provádí majitel karty. Jedná se o způsob reklamace, který je garantován karetními asociacemi Visa a Mastercard a slouží jako ochrana kupujícího. Mezi nejčastější důvody vzniku chargebacku patří: objednávka nebyla doručena, zboží/služba je poškozené nebo neodpovídá popisu, zákazník nerozpoznává transakci, objednávka byla zrušena a zákazník očekává vrácení platby, a další. Příklad: Zákazník za zboží zaplatí kartou, ale zboží je dodáno poškozené nebo nekompletní, či jej vůbec neobdrží. V takovém případě je zákazník oprávněn obrátit se na svou banku a podat chargeback. Karetní společnosti mají svá vlastní pravidla pro podání a řešení chargebacku a může se stát, že o něj zákazník žádá neoprávněně. V případě neoprávněného chargebacku se můžete bránit a chargeback rozporovat.
Alva Zemlak
Alva Zemlak
2025-05-28 03:52:21
Count answers: 4
Chargeback = Reklamace přes karetní společnost Držitel platební karty může dle pravidel karetních společností reklamovat jakoukoli karetní transakci. Mezi důvody reklamace patří například duplicitní zaúčtování, nerozpoznání transakce, nespokojenost se zbožím nebo službou, neposkytnutí/nedodání zboží či služby. Ta následně prostřednictvím karetní společnosti iniciuje reklamaci vůči obchodníkovi a dochází k tzv. Chargebacku, tedy zpětnému stržení prostředků od obchodníka zpět k držiteli karty.