:

Jak vrátit špatně poslané peníze?

Lincoln Huel
Lincoln Huel
2025-06-22 04:55:37
Count answers: 5
Poslali jste platbu omylem nebo na špatný účet? Pomůžeme vám, aby se vám peníze vrátily. Počkejte 3 pracovní dny. Pak zkontrolujte, jestli se platba sama nevrátila zpět na váš účet. Pokud platba po 3 pracovních dnech nepřišla zpět, požádejte o její vrácení. O vrácení omylem zaslané platby- požádejte jednoduše v mobilním bankovnictví, - nebo vyplňte čestné prohlášení a pošlete nám ho přes internetové bankovnictví, nebo předejte na pobočce. Zprostředkujeme vám komunikaci s příjemcem platby. Jakmile od vás obdržíme žádost přes mobilní bankovnictví nebo vyplněné čestné prohlášení, zprostředkujeme vám komunikaci s příjemcem platby. Vrácení platby nemůžeme garantovat ani částku po nezamýšleném příjemci vymáhat.
Adriel Crist
Adriel Crist
2025-06-14 01:05:02
Count answers: 1
Zažádat příjemce o vrácení platby můžete pouze v případě, pokud jste platbu poslali omylem, tzn. chybně uvedli účet, spletli kód banky nebo případně poslali platbu vícekrát. U duplicit doporučujeme, abyste sami napřímo kontaktovali příjemce, kterého znáte, je to nejrychlejší způsob jak vyřídit vrácení duplicitní platby. Pokud jste se stali obětí podvodu nebo poslali peníze úmyslně za nákup zboží/služeb, které jste nakonec nedostali, obraťte se prosím na Policii ČR a postupujte podle jejich instrukcí. Ze strany Komerční banky budou tyto žádosti zamítnuty.
Gail Roob
Gail Roob
2025-06-11 01:36:56
Count answers: 2
Jestli jste platbu odeslali na správné číslo účtu, ale pouze jste do ní zapomněli napsat variabilní nebo konstantní symbol nebo poznámku, tak kontaktujte příjemce. Ten vám nejlépe poradí, jak dále postupovat. My vám z jeho účtu platbu zpátky poslat nemůžeme. Jestli se nevrátí můžeme příjemce kontaktovat a vyzvat k vrácení platby. Zkuste se s příjemcem domluvit na vrácení peněz. Je to většinou nejjednodušší a nejrychlejší cesta. Jestli se vám domluva nepodaří nebo příjemce nedokáže platbu dohledat, tak ještě můžeme příjemce vyzvat k vrácení platby. Počkejte tedy 4 pracovní dny, jestli se platba nevrátí. Teprve poté můžeme příjemce vyzvat k vrácení platby. Když všechno ostatní selže, tak můžeme 4 pracovní dny po odeslání platby, poslat výzvu k vrácení peněz. Tou požádáme příjemce platby, aby ji vrátil. Donutit ho k tomu, ale nemůžeme. Když se peníze ani po výzvě nevrátí, můžeme ještě banku příjemce platby požádat o identifikační údaje majitele účtu. S identifikačními údaji se pak můžete obrátit na policii. Tato možnost platí pouze v případě, že jste platbu poslali omylem na špatné číslo účtu.
Joannie Nitzsche
Joannie Nitzsche
2025-05-28 08:17:40
Count answers: 3
Když si chyby všimnete, musíte neprodleně jednat. Pokud si svého omylu všimnete ještě před dnem splatnosti platebního příkazu, můžete ho sami zrušit, případně kontaktovat svou banku a platbu odvolat. Kontaktujte svou banku, která vám nejspíše doporučí vyplnit formulář „Žádost o navrácení částky chybně provedené transakce“. Na základě tohoto dokumentu může vaše banka požádat banku příjemce peněz o předání jeho kontaktních údajů. Vy pak čekáte, jestli vám po upozornění od banky příjemce peněz odeslanou částku vrátí. Pokud se stále k ničemu nemá, můžete mu ještě poslat doporučený dopis s výzvou o navrácení financí. Hrozit mu můžete soudní tahanicí, jejíž náklady bude muset nakonec zaplatit. Vy budete totiž donuceni k podání žaloby pro bezdůvodné obohacení a soudce nakonec téměř jistě rozhodne ve váš prospěch.