Jak zažádat o vrácení platby?

Jennyfer Bahringer
2025-05-28 05:17:18
Count answers: 4
Žádost o vrácení platby
Pokud se vám při pokusu o žádost o vrácení platby pomocí výše uvedeného odkazu nákup nezobrazí, můžete požádat o vrácení platby na webu Google Play:
Přejděte na adresu play.google.com.
Vpravo nahoře klikněte na svoji profilovou fotku.
Klikněte na Platby a předplatné Historie rozpočtu a objednávek.
U objednávky, kterou chcete vrátit, klikněte na Nahlásit problém.
Vyberte možnost, která popisuje vaši situaci.
Vyplňte formulář a uveďte, že žádáte o vrácení platby.
Klikněte na Odeslat.
Hardwarová zařízení:
Pokud chcete vrátit zařízení zakoupené v obchodu Google Store a požádat o vrácení platby, přejděte na stránku pro vrácení peněz v obchodu Google Store.
Žádost o podporu ze strany vývojáře aplikace
Vývojáře příslušné aplikace kontaktujte v následujících případech:
Máte ohledně aplikace nějaký dotaz.
Provedli jste nákup v aplikaci, který nebyl doručen nebo nesplňuje vaše očekávání.
Chcete požádat o vrácení platby a od nákupu již uběhlo více než 48 hodin.
Vývojář vám může pomoci vyřešit problémy s nákupy a může vám vrátit platbu na základě vlastních zásad a platných právních předpisů.

Camden Bode
2025-05-28 04:15:57
Count answers: 2
Žádná banka ale nemůže platbu stornovat či z nějakého účtu vracet finance. Peníze se vám automaticky vrátí do 2–3 pracovních dnů. Banky mají infolinky a také připravený formulář žádosti o vrácení peněz, každá ho pojmenovává trošku jinak. Ten bance vyplníte, chybu jí doložíte (výpisem, fakturou, smlouvou…) a ta žádost přepošle příjemci, respektive jeho bance, která ho osloví. Pokud bude adresát dělat mrtvého brouka, dejme tomu déle než 2 týdny, a to i po následné urgenci, nezbyde než požádat banku protistrany o sdělení jeho identifikačních údajů (jméno, datum narození a adresa trvalého bydliště). Ale musíte – jak praví zákon o bankách v § 38 – prokázat, že v důsledku vlastní chybné dispozice jste utrpěli škodu a že se bez požadovaných údajů nemůžete domoci svého práva na vydání bezdůvodného obohacení ve smyslu občanského zákoníku.

Makayla Brown
2025-05-28 03:43:36
Count answers: 2
Počkejte 3 pracovní dny.
Pak zkontrolujte, jestli se platba sama nevrátila zpět na váš účet.
Pokud platba po 3 pracovních dnech nepřišla zpět, požádejte o její vrácení.
O vrácení omylem zaslané platby- požádejte jednoduše v mobilním bankovnictví,
- nebo vyplňte čestné prohlášení a pošlete nám ho přes internetové bankovnictví, nebo předejte na pobočce.
Požádat lze až třetí den po odeslání platby.
Platba nesmí být starší než 13 měsíců.
Nelze požádat o vrácení převodu mezi vlastními účty, včetně konverzních transakcí.
Tlačítko Požádat o vrácení se vám sice zobrazí, ale žádost bude zamítnuta.
Nelze požádat v případě, kdy příjemci posíláte platby opakovaně - v posledních 13 měsících jste příjemci poslali více než 3 platby.

Herman Schroeder
2025-05-28 03:13:12
Count answers: 2
Zkuste se s příjemcem domluvit na vrácení peněz.
Je to většinou nejjednodušší a nejrychlejší cesta.
Jestli se vám domluva nepodaří nebo příjemce nedokáže platbu dohledat, tak ještě můžeme příjemce vyzvat k vrácení platby.
Počkejte tedy 4 pracovní dny, jestli se platba nevrátí.
Teprve poté můžeme příjemce vyzvat k vrácení platby.
Výzvu můžeme poslat na základě vaší zprávy z internetového bankovnictví.
Do té nám napište: důvod, proč o vrácení platby chcete žádat, částku, číslo účtu příjemce, datum, důkaz o vzniku chyby – to může být například faktura se správným číslem účtu, potvrzení o platbě zaslané už na správné číslo účtu nebo jiný doklad, ze kterého poznáme, jak se stalo, že platba odešla jinam.

Emmanuelle Watsica
2025-05-28 01:36:27
Count answers: 3
Zažádat příjemce o vrácení platby můžete pouze v případě, pokud jste platbu poslali omylem, tzn. chybně uvedli účet, spletli kód banky nebo případně poslali platbu vícekrát.
U duplicit doporučujeme, abyste sami napřímo kontaktovali příjemce, kterého znáte, je to nejrychlejší způsob jak vyřídit vrácení duplicitní platby.
Pokud jste se stali obětí podvodu nebo poslali peníze úmyslně za nákup zboží/služeb, které jste nakonec nedostali, obraťte se prosím na Policii ČR a postupujte podle jejich instrukcí.
Ze strany Komerční banky budou tyto žádosti zamítnuty.