:

Jak vrátit platbu kartou?

Scarlett Kulas
Scarlett Kulas
2025-06-20 02:28:01
Count answers: 2
Pokud dodržíme časový limit, který máme pro podání reklamace stanoven ve smlouvě s poskytovatelem platební karty, je poskytovatel platební karty povinen se reklamací zabývat a musí nám odpovědět. Důvodem k reklamaci může být zejména to, že nám byla naúčtována platba, o které nic nevíme, případně došlo k naúčtování jedné platby opakovaně, anebo nám было naúčtováno vydání peněz bankomatem, které neproběhlo. Reklamaci můžeme ale podat i v případě, že nám při nákupu po internetu obchodník nedodal zboží dle objednávky, anebo si neodůvodněně vyžádal zaplacení vyšší částky nebo dodatečné platby. V takovém případě bychom nejprve měli kontaktovat obchodníka a pokusit se záležitost vyřešit přímo s ním. Pokud tato cesta nefunguje, je possível se obrátit na poskytovatele platební karty s žádostí o vrácení peněz, tzv. chargeback. Poskytovateli platební karty bychom k takové reklamaci měli poskytnout dostatečné podklady a záznamy o komunikaci, která mezi námi a obchodníkem již proběhla.
Ken O'Kon
Ken O'Kon
2025-06-15 06:12:32
Count answers: 1
Reklamaci u nás je možné zadat pomocí aplikace Mobilní banka nebo internetového bankovnictví MojeBanka. V historii transakcích označíte konkrétní transakci a bankovnictví vás samo provede reklamačním procesem. V žádosti o reklamaci platby kartou od vás budeme potřebovat dodat jakékoli podklady k nákupu, například fakturu, účtenku, objednávku nebo kopii komunikace s obchodníkem. Vždy je dobré v rámci reklamace přiložit veškerou dokumentaci, kterou ke konkrétní transakci máte. Po odeslání žádosti s těmito dokumenty se celé věci začneme okamžitě věnovat a pokusíme se vaši situaci co nejdříve vyřešit. Budeme kontaktovat banku obchodníka, kde byla transakce provedena a dál vše řešíme za vás. Reklamovat můžete ale i osobně na pobočce nebo po telefonu. Stačí se obrátit na naši nonstop Podporu platebních karet na čísle 955 512 230, kde s vámi společně prověříme platbu a pokud bude reklamace platby kartou skutečně potřeba, vysvětlíme vám podrobně postup. Lhůty se odvíjejí od podmínek karetních společností. Obecně se ale dá říct, že reklamaci můžete provést do 30 obchodních dnů od zúčtování v historii transakcí. Reklamaci byste měli uplatnit co nejdříve potom, co si nesrovnalosti všimnete.
Jose Jerde
Jose Jerde
2025-06-06 23:44:13
Count answers: 1
Jestli jste 1. ledna zaplatili jízdenku a obchodník vás 15. ledna informoval o vrácení peněz. Pro vyhledání vrácené platby kliknete na Podrobné vyhledávání. Nastavíte si filtry Směr jako Příchozí, Datum provedení by bylo 1. ledna a Typ úhrady je platba kartou. Pak už jen kliknete na Hledat a uvidíte vrácenou platbu. V internetovém bankovnictví najdete vrácenou platbu, když kliknete na Účty a karty a poté na Historie plateb. Platba se skutečně zaúčtuje až ve chvíli, kdy se vrátí. Pak ji také teprve uvidíte na výpise. Jestli si chcete ověřit vrácení platby formou mimořádného výpisu, můžete si ho stáhnout v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci. Pro výpis zadejte jako počáteční datum to, ve kterém byla platba provedena, a jako koncové až to dnešní. U vrácené platby pak uvidíte stav vrácení peněz. Pokud se vám mají peníze vrátit na již zrušenou kartu, nic se neděje. Připíšou se vám na účet, ke kterému byla původně karta vydaná.
Alfonzo Balistreri
Alfonzo Balistreri
2025-05-28 04:20:53
Count answers: 1
Provedenou platbu kartou už stornovat nedokážeme. Jestli máte obavy o údaje ze své karty, které jste obchodníkovi poskytli a obáváte se, že nejsou v bezpečných rukou, raději kartu ihned zamkněte.