Jak dostat peníze z podvodného eshopu?

Ruth Howell
2025-05-28 07:07:45
Count answers: 5
Pokud jste zaplatili předem a eshop zboží neodeslal, ani peníze nevrátil, máte rok na to, abyste požádali o pomoc právě ADR.
Rok se počítá ode dne, kdy jste prokazatelně začali situaci s obchodníkem řešit, nejlépe emailem nebo SMS, prostě dokladovatelnou komunikací.
Jakmile podáte žádost o řešení situace pomocí formuláře, je ČOI povinna ujmout se vaší stížnosti a konat dle ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.
To znamená, že musí kontaktovat eshop, a to nejpozději do 15 dnů od obdržení vaší žádosti.
Eshop bude vyzván, aby se vyjádřil, zda se stane účastníkem tohoto řízení, nebo zda jej nechce ovlivňovat.
Pokud je účastníkem, může se k případu vyjadřovat, ale musí také dodržet povinnost s ČOI plně spolupracovat.
ČOI postupně formou komunikace s vámi i obchodníkem celý spor posoudí, vydá závazné stanovisko a vyrozumí vás o výsledku procesu.
Lhůtu na to má do 90 dnů.
Ve výjimečných případech ji může natáhnout až na dvojnásobek, tedy na 180.
Stačí vyplnit formulář na internetu, který je k tomuto účelu vytvořen.
O zbytek se postará ČOI.

Sadie Turcotte
2025-05-28 02:50:24
Count answers: 2
Chargeback může být někdy jediná možnost, jak dostat své peníze zpět.
V případě vzniklého problému tak lze doporučit co nejdříve kontaktovat vydavatelskou banku s žádostí o provedení chargebacku.
Tato žádost by měla být podpořena relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem či potvrzením faktu, že se obchodník ocitl v úpadku.
Může se jednat o případy, kdy nedostal již zaplacené zboží, bylo mu strženo více peněz, než mělo, anebo byl jinak podveden.
Vedle zneužití karty lze o chargeback požádat i v případech, kdy obchodník kartou zaplacené zboží nedodal, případně upírá-li spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy nebo odmítá-li uznat výpověď smlouvy.
Dále jde i o situace, kdy obchodník objednané zboží nebo službu nedodá z důvodu vlastní insolvence.