:

Jak dostat peníze z podvodného eshopu?

Ruth Howell
Ruth Howell
2025-05-28 07:07:45
Count answers: 5
Pokud jste zaplatili předem a eshop zboží neodeslal, ani peníze nevrátil, máte rok na to, abyste požádali o pomoc právě ADR. Rok se počítá ode dne, kdy jste prokazatelně začali situaci s obchodníkem řešit, nejlépe emailem nebo SMS, prostě dokladovatelnou komunikací. Jakmile podáte žádost o řešení situace pomocí formuláře, je ČOI povinna ujmout se vaší stížnosti a konat dle ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. To znamená, že musí kontaktovat eshop, a to nejpozději do 15 dnů od obdržení vaší žádosti. Eshop bude vyzván, aby se vyjádřil, zda se stane účastníkem tohoto řízení, nebo zda jej nechce ovlivňovat. Pokud je účastníkem, může se k případu vyjadřovat, ale musí také dodržet povinnost s ČOI plně spolupracovat. ČOI postupně formou komunikace s vámi i obchodníkem celý spor posoudí, vydá závazné stanovisko a vyrozumí vás o výsledku procesu. Lhůtu na to má do 90 dnů. Ve výjimečných případech ji může natáhnout až na dvojnásobek, tedy na 180. Stačí vyplnit formulář na internetu, který je k tomuto účelu vytvořen. O zbytek se postará ČOI.
Sadie Turcotte
Sadie Turcotte
2025-05-28 02:50:24
Count answers: 2
Chargeback může být někdy jediná možnost, jak dostat své peníze zpět. V případě vzniklého problému tak lze doporučit co nejdříve kontaktovat vydavatelskou banku s žádostí o provedení chargebacku. Tato žádost by měla být podpořena relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem či potvrzením faktu, že se obchodník ocitl v úpadku. Může se jednat o případy, kdy nedostal již zaplacené zboží, bylo mu strženo více peněz, než mělo, anebo byl jinak podveden. Vedle zneužití karty lze o chargeback požádat i v případech, kdy obchodník kartou zaplacené zboží nedodal, případně upírá-li spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy nebo odmítá-li uznat výpověď smlouvy. Dále jde i o situace, kdy obchodník objednané zboží nebo službu nedodá z důvodu vlastní insolvence.