:

Jak dostat peníze z podvodného eshopu?

Gerardo Hermann
Gerardo Hermann
2025-06-05 02:33:51
Count answers: 2
When nás internetový obchod klame, informujte svou banku o incidentu co nejdříve. Nahlaste tento incident na webu CERT. Nahlaste incident policii. Jděte na nejbližší policejní stanici. Pokud jste platili kartou, nebojte se, protože získat peníze zpět nebude příliš složité. Stačí podat stížnost u své banky a celý incident podrobně popsat. Mechanismus chargeback využijete zde, tzn. zpětné zúčtování. Pokud vás nepoctivý internetový obchod napálil k platbě bankovním převodem, šance na vrácení peněz se bohužel drasticky sníží. Někdy nastanou situace, kdy se bance podaří uvolněný převod zastavit, proto je důležité, abyste ihned po incidentu kontaktovali banku, kde máte účet a platební kartu.
Ruth Howell
Ruth Howell
2025-05-28 07:07:45
Count answers: 5
Pokud jste zaplatili předem a eshop zboží neodeslal, ani peníze nevrátil, máte rok na to, abyste požádali o pomoc právě ADR. Rok se počítá ode dne, kdy jste prokazatelně začali situaci s obchodníkem řešit, nejlépe emailem nebo SMS, prostě dokladovatelnou komunikací. Jakmile podáte žádost o řešení situace pomocí formuláře, je ČOI povinna ujmout se vaší stížnosti a konat dle ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. To znamená, že musí kontaktovat eshop, a to nejpozději do 15 dnů od obdržení vaší žádosti. Eshop bude vyzván, aby se vyjádřil, zda se stane účastníkem tohoto řízení, nebo zda jej nechce ovlivňovat. Pokud je účastníkem, může se k případu vyjadřovat, ale musí také dodržet povinnost s ČOI plně spolupracovat. ČOI postupně formou komunikace s vámi i obchodníkem celý spor posoudí, vydá závazné stanovisko a vyrozumí vás o výsledku procesu. Lhůtu na to má do 90 dnů. Ve výjimečných případech ji může natáhnout až na dvojnásobek, tedy na 180. Stačí vyplnit formulář na internetu, který je k tomuto účelu vytvořen. O zbytek se postará ČOI.
Sadie Turcotte
Sadie Turcotte
2025-05-28 02:50:24
Count answers: 2
Chargeback může být někdy jediná možnost, jak dostat své peníze zpět. V případě vzniklého problému tak lze doporučit co nejdříve kontaktovat vydavatelskou banku s žádostí o provedení chargebacku. Tato žádost by měla být podpořena relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem či potvrzením faktu, že se obchodník ocitl v úpadku. Může se jednat o případy, kdy nedostal již zaplacené zboží, bylo mu strženo více peněz, než mělo, anebo byl jinak podveden. Vedle zneužití karty lze o chargeback požádat i v případech, kdy obchodník kartou zaplacené zboží nedodal, případně upírá-li spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy nebo odmítá-li uznat výpověď smlouvy. Dále jde i o situace, kdy obchodník objednané zboží nebo službu nedodá z důvodu vlastní insolvence.