:

Jak postupovat při vrácení zboží?

Lesly Schultz
Lesly Schultz
2025-06-15 11:32:02
Count answers: 3
Do 14 dnů od převzetí zboží můžete dát obchodníkovi najevo, že od smlouvy odstupujete. Musíte tak učinit nejpozději v poslední den této lhůty třeba tak, že pošlete e-mail nebo dopis. K odstoupení od smlouvy nemusíte využít formulář od obchodníka. Zákon nevyžaduje ani písemnou formu, ale odstoupení by mělo proběhnout tak, abyste později měli důkaz, že jste od smlouvy odstoupili a kdy jste tak učinili. V oznámení o odstoupení není nutné uvádět příslušný paragraf občanského zákoníku. Stačí, když napíšete, že odstupujete od smlouvy o koupi konkrétního zboží, a připojíte datum a podpis. Rovněž není nutné uvádět důvod, proč jste se tak rozhodli. Do 14 dnů od odstoupení pak musíte zboží na své náklady zaslat zpět obchodníkovi. Oba kroky lze spojit dohromady, tedy poslat balík se zbožím a oznámením o odstoupení. Rozhodně ale nedělejte to, že zboží jenom pošlete zpátky bez komunikace a součinnosti z vaší strany. V okamžiku, kdy odstoupení od smlouvy obdrží, má 14 dnů na to, aby vám vrátil peníze. Může je však zadržet až do chvíle, než bude mít jistotu, že zboží vrátíte. Prodejce vám musí vrátit všechny peníze včetně nákladů na dopravu zboží k vám. Nenechte se zarazit tím, že je povinen vrátit vám za dodání zboží pouze částku odpovídající nejlevnější variantě dodání zboží, kterou nabízí. Peníze vám bez vašeho souhlasu nemůže vrátit jiným způsobem, než jakým jste platili.
Jodie Langworth
Jodie Langworth
2025-06-12 09:58:05
Count answers: 2
Zákazník má právo vrátit zboží do 14 dní od převzetí zásilky, a to bez udání důvodu. Podmínkami pro vrácení zboží u nás jsou: - zboží musí být nepoškozené a kompletní. Je-li to možné, zabalte zboží do původního obalu. Formulář pro vrácení zboží si prosím vytiskněte ZDE, vyplňte, společně s fakturou přibalte ke zboží a pošlete na adresu: stavebni-specialka.cz Podvihovská 403/12h, 747 70 Opava-Komárov. Jakmile nám zboží dorazí v neporušením a funkčním stavu, pošleme Vám peníze zpět na uvedený účet do 14ti dnů. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího [email protected]. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal.
Piper Kutch
Piper Kutch
2025-05-29 09:09:47
Count answers: 2
Postup je jednoduchý: 1. Zboží prosím zabalte tak, aby se nepoškodilo. 2. K zboží přiložte kopii faktury, kterou jste obdržel/a spolu se zbožím nebo elektronicky. Pokud nemáte možnost elektronickou fakturu vytisknout, stačí nám na papír napsat číslo Vaší objednávky. 3. Na papír nám napište číslo Vašeho bankovního účtu, na který Vám máme vrátit peníze. 4. Balík můžete odeslat doporučeně Českou poštou - nejlevnější variantou je poslat ho jako doporučený dopis. Nikdy prosím neposílejte zboží na dobirku. 5. Nejpozději do 14 dnů Vám peníze budou vráceny. Adresa pro odeslání balíku NETBIZNIS, s. r. o. Štiavnička 561 97681 Podbrezová Slovensko POZOR! Pokud nechcete platit drahé poštovné na Slovensko, upřednostněte prosím možnost vrácení zboží prostřednictvím podacích míst Zásilkovna. Jak na to prostřednictvím mobilní aplikace 1. Zboží zabalte a přiložte k němu kopii faktury případně průvodní dopis s číslem Vaší objednávky, kde nám také uvedete číslo vašeho bankovního účtu, kam Vám máme vrátit peníze. 2. V mobilní aplikaci společnosti Zásilkovna vyberte možnost Vrátit zásilku, nikoli Odeslat zásilku (přes tuto službu bohužel z naší strany není možné zásilku vyzvednout). Následně zadáte náš identifikátor, kterým je číslo: 91802213. 3. V aplikaci Vám bude vygenerované heslo, které uvedete při předávání balíku na podacím místě Zásilkovny. Nejbližší pobočku Zásilkovny ve Vašem okolí, která funguje i jako podací místo, najdete na tomto linku, kde je třeba zaškrtnout Möglichkeit podací místa. Pokud potřebujete pomoci najít takovou pobočku, neváhejte se obrátit na náš Zákaznický servis. 4. Zanete balík na Vámi zvolenou pobočku a při předávání uveďte, že se jedná o vracení zásilky spolu s heslem, které jste získali v aplikaci. 5. Vyřízeno, zboží nám bude doručeno. Služba je zpoplatněna částkou 50 Kč. Tato částka Vám bude odečtena z částky za vrácené zboží, které jste nám zaslali. Nejpozději do 14 dnů Vám peníze budou vráceny. Jak na to, pokud nemáte mobilní aplikaci 1. Zboží zabalte a přiložte k němu kopii faktury případně průvodní dopis s číslem Vaší objednávky, kde nám také uvedete číslo vašeho bankovního účtu, kam Vám máme vrátit peníze. 2. Najděte nejbližší pobočku Zásilkovny ve Vašem okolí, která funguje i jako podací místo. Můžete tak učinit na tomto linku, kde je třeba zaškrtnout možnost podací místa. Pokud potřebujete pomoci najít takovou pobočku, neváhejte se obrátit na náš Zákaznický servis. 3. Zanete balík na Vámi zvolenou pobočku a při předávání uveďte, že se jedná o vracení zásilky spolu s našimi identifikátorem, kterým je číslo: 91802213. 4. Vyřízeno, zboží nám bude doručeno. Služba je zpoplatněna částkou 50 Kč. Tato částka Vám bude odečtena z částky za vrácené zboží, které jste nám zaslali. Nejpozději do 14 dnů Vám peníze budou vráceny.
Jeramie Von
Jeramie Von
2025-05-29 09:02:28
Count answers: 5
Zákazník musí mít možnost odstoupit od kupní smlouvy jednoduše. Některé e-shopy toto řeší tak, že formulář pro vracení zboží přidají přímo do zásilky společně se zbožím a fakturou. Pokud lejstro nepřibalí fyzicky k zásilce, rozhodně by měl být na webu umístěn odkaz ke stažení příslušného dokumentu. Poškození původního obalu by vracení zboží nemělo ovlivnit. Ideální případ je samozřejmě ten, kdy je zboží v původním stavu. Pokud tomu tak není, provozovatel e-shopu má právo naúčtovat si částku potřebnou k uvedení výrobků do původního stavu. Můžete tedy například vrátit mobilní telefon bez originální krabičky. E-shop má ale v takovém případě právo na účtování příslušné kompenzace, který absenci krabičky vynahradí. Také v případě poškození má e-shop právo na finanční náhradu. Tato informace by však pro jistotu měla být uvedena v obchodních podmínkách. A veškeré sankce musí být v přiměřené výši. Není možné účtovat paušální poplatky nebo kompenzace za uvedení zboží znovu do prodeje. Lhůta je obvykle 14 dní. Ta se začíná počítat okamžikem převzetí zboží, respektive od převzetí poslední jeho části. Pokud konec dvoutýdenního období připadá na sobotu, neděli či státní svátek, posunuje se lhůta na následující pracovní den. Po prokazatelném odstoupení od smlouvy má kupující dalších 14 dní na zaslání samotného zboží. Vracení zboží pak může proběhnout také v kamenné prodejně. Vracení zboží v kamenném obchodě by po předchozí dohodě s obchodníkem neměl být problém. V případě objednávky z e-shopu by toto neměl být žádný problém. Při objednávce vám totiž do emailu musel dorazit doklad. I bez něj by zboží mělo být možné vcelku bez problému vrátit. I kdyby e-shop na prokázání dokladu trval, je možné nákup prokázat například výpisem z bankovního účtu, kde bude zřejmá karetní transakce. I bez dokladu tedy není problém zakoupení zboží vrátit.
Estella Torphy
Estella Torphy
2025-05-29 08:51:06
Count answers: 2
Nejprve prosíme vyplňte formulář pro odstoupení od smlouvy. Ten následně přiložte ke zboží, nebo zašlete vyplněný na e-mail: [email protected]. Zboží poté zašlete na naši adresu: EQUIFEED s.r.o. Sokolská 506 76901 Holešov. Zboží je possibile vrátit pouze bez známek užívání, čisté, nepoškozené a s veškerým dalším příslušenstvím. Pokud vám vrátíte zboží které má zjevné známky užívání, případně poškození které nevyplývá z povahy zboží nebo nekompletní zboží, máme nárok Vám ponížit vrácenou částku a to o částku o kterou se prokazatelně snížila hodnota zboží, nebo o částku kterou musíme vynaložit k uvedení zboží do původního stavu umožňující opětovný prodej. Po přijetí a zkotrolování zboží zasíláme ihned peníze zpět. Formulář pro odstoupeni od smlouvy je ke stažení zde. V případě reklamace nám prosím co nejdůkladněji popište závadu do reklamačního formuláře. Nejlepe vadu i vyfoťte a zašlete nám fotografie na [email protected]. Poté zboží ideálně s původním obalem a vyplněným reklamačním formulářem zašlete na naši adresu: EQUIFEED s.r.o. Sokolská 506 76901 Holešov. O dalším postupu reklamace vás budeme neprodleně informovat. Reklamační formulář ke stažení zde. Pokud zásilka při převzetí vypadá poškozeně ihned žádejte kurýra o sepsání protokolu o poškozené zásilce. Pokud se rozhodnete zásilku převzít detailně ji nafoťte, tak aby bylo vidět poškození. Zvenku i poté po otevření. Pokud je zásilka evidentně poškozena můžete se rozhodnout ji i nepřevzít. I v tomto případě je ale nutné s kurýrem sepsat protokol o poškození. Poté nás co nejdříve kontaktujte abychom mohli situaci vyřešit.
Erich Fahey
Erich Fahey
2025-05-29 07:44:16
Count answers: 4
Zboží zakoupené na e-shopu DATART.cz nebo v prodejně DATART můžete bez udání důvodu vrátit do 14 dní od jeho převzetí. Postup vrácení zboží je stejný i pro zákazníky se zbožím zakoupeným v ELECTRO WORLDU. Výrobek uveďte do původního stavu, abychom vám mohli vrátit plnou kupní cenu. Přiložte veškeré příslušenství a doklady (záruční list, návod, popř. dárek, který byl součástí zboží). Zboží pečlivě zabalte nejlépe do původního a nepoškozeného obalu, předejdete tak vzniku možné škody při přepravě. Zboží zašlete nejpozději do 14 dnů od převzetí na tuto adresu (balíček neposílejte na dobírku): HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. Reklamační oddělení Vlastibořská 2787/5 193 00 Horní Počernice. Peníze za zboží vám vrátíme maximálně do 14 dnů. Zboží nejpozději do 14 dnů od převzetí přineste společně s dokladem o koupi na kteroukoliv prodejnu DATART (seznam zde). Podmínkou odstoupení od kupní smlouvy je vyplnění příslušného formuláře, který můžete vyplnit v pohodlí domova, nebo jej obdržíte na prodejně. Peníze za zboží vám vrátíme maximálně do 14 dnů.