Kdo nese náklady na vrácení zboží?

Osbaldo Rowe
2025-06-14 15:53:43
Count answers: 2
Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení nese vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.
Prodejce nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání.

Janiya Tromp
2025-06-09 12:05:38
Count answers: 2
Kupující by však nemusel platit náklady vrácení zboží, pokud by nebyl prodejcem v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy informován, že bude muset tyto náklady v případě odstoupení od smlouvy nést.
Spotřebitel však platí poštovné spojené s vrácením zboží.
Náhradu za snížení hodnoty zboží však nemůže podnikatel po spotřebiteli požadovat, pokud ho na to před uzavřením smlouvy neupozornil.

Solon Ruecker
2025-05-29 13:06:40
Count answers: 1
Náklady na vrácení zboží hradí ve většině případů spotřebitel. Podle občanského zákoníku má povinnost náklady spojené s vrácením zboží uhradit spotřebitel. Některé e-shopy však proplatí i náklady za navrácení zboží. Jsou to především internetové obchody, které počítají s velkou mírou vracení, například obchody s oblečením, obuví apod. Takové e-shopy mají ve většině případů již nasmlouvané dopravce, kteří zajišťují vrácení balíku. Kdy proplatí náklady na vrácení sám internetový obchod? Je tu jedna výjimka, kdy je povinností obchodu platit poštovné za spotřebitele. A to tehdy, když před uzavřením kupní smlouvy (před objednáním zboží) neinformoval kupujícího o tom, že náklady spojené s případným vrácením zboží bude hradit on.

Gladyce Wunsch
2025-05-29 11:55:42
Count answers: 2
Tyto náklady by měl totiž nést primárně spotřebitel, a to za předpokladu, že obchodník řádně splní svou informační povinnost.
Toto znamená, že obchodník ponese vždy i náklady na vrácení zboží, pokud spotřebitele předem neupozorní, že tyto náklady nese spotřebitel.
Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Přečtěte si také
- Jak postupovat při vrácení zboží?
- Kdy má zákazník nárok na vrácení peněz?
- Jak se vrací zboží na Zalandu?
- Co dělat, když chci vrátit balík?
- Jak vrátit zboží přes internet?
- Kdy musí eshop vrátit peníze?
- Kdy můžu vrátit zboží bez udání důvodu?
- Jak vrátit balík přes PPL?
- Jak stornovat objednávku na Zalandu?