Kdy má zákazník nárok na vrácení peněz?

Rodger Weimann
2025-06-05 20:37:06
Count answers: 2
Peníze smíte požadovat až po třetí reklamaci stejné vady.
Při nákupu zboží přes internet má kupující podle občanského zákoníku právo zakoupený produkt vrátit bez udání důvodu do 14 dnů, a tím odstoupit od kupní smlouvy.
Obchodník mu pak podle zákona musí vrátit peníze, opět ve 14denní lhůtě.
Pokud nastal problém s doručením zboží z online objednávky, můžete uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy a své peníze požadovat zpět.
Nic tak neriskujete — peníze, kterými byla uhrazena objednávka, nejsou vaše, takže za vás případné potíže s prodávajícím vyřešíme my.
Nestane se vám tak, že se budete s prodávajícím o platbu handrkovat.

Jaylan Marks
2025-05-29 13:51:52
Count answers: 1
Prodejce musí reklamaci vyřídit do 30 dnů, v opačném případě máte nárok na vrácení plné částky za zboží.
Při nákupu zboží na internetu můžete odstoupit od smlouvy do 14 dnů, a to bez udání důvodu.
V případě uznání reklamace můžete jako zákazník požadovat vrácení celé zaplacené částky, výměnu zboží za nové, poskytnutí slevy nebo opravy.
Při vracení zboží by vám měl obchodník peníze vyplatit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Vrácené zboží musí být nepoužité a s visačkami, ideálně i v původním obalu.
Náklady na vrácení jdou z vaší kapsy.

Gardner Torphy
2025-05-29 13:28:15
Count answers: 3
Zákazník má na vrácení peněz nárok, pokud vada způsobuje podstatné porušení smlouvy, vadu nelze opravou odstranit a zboží nelze vyměnit, stejná vada se na výrobku objevila už potřetí za sebou, případně má výrobek tři zásadní vady nebo jste nedodrželi lhůtu pro vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je totiž pro vás jako podnikatele extrémně nevýhodné – musíte kupujícímu vrátit peníze, dostanete zpět vadné zboží a ještě platíte náklady spojené s reklamací, čili například náklady zákazníka na přepravu zboží k reklamaci a zpět.
U 30denní lhůty platí, že s vámi zákazník musí spolupracovat.
Není například možné, aby oznámil reklamaci zboží a následně výrobek zadržoval u sebe a znemožňoval vám odborně posoudit vady.
V takovém případě by pak nemohl uplatnit svůj nárok na vrácení peněz z důvodu vypršení lhůty.

Henriette Crona
2025-05-29 12:11:45
Count answers: 3
Do 14 dnů od doručení odstoupení.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží, které od něho na základě smlouvy obdržel.
Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej odeslal.
Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.
Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení.
Zákon dokonce určuje způsob vracení.
Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, kterým je od něho získal.

Ian Koelpin
2025-05-29 11:54:53
Count answers: 3
Na vrácení peněz má zákazník nárok také v případě, kdy jeho reklamaci nevyřešíte do 30 dnů, jak stanovuje zákon o ochraně spotřebitele.
Tuto dobu lze prodloužit pouze po oboustranné dohodě a pokud zákazník s prodloužením nesouhlasí, nedojde k němu ani v případě, kdy máte na reklamacím listu předtištěno třeba 60 dnů.
V případě vážného porušení, tedy zjištění vady výrobku, může zákazník od smlouvy během záruční doby odstoupit.
Váš smluvní vztah s ním zanikne, vrátí vám vadné zboží a jemu vrátíte plnou částku, kterou za něj zaplatil.
V ideálním světě by tedy při nemožnosti výměny zboží za nové mělo dojít ke zrušení smlouvy a výplatě zaplacené částky.